|
בלאגן בעולם הפורמולה 1 (GETTYIMAGES)
|
|
|
|
|
עולם הפורמולה 1 ספג סטירת לחי לא קטנה עם החלטתה של הונדה לפרוש מהסבב. היפנים העדיפו לחסוך את 291 מיליון הדולר לעונה שהתענוג עולה להם, בכל זאת, משבר כלכלי והכול. נכון לשעה זאת, לא נראה כי מדובר בתחילתה של מגמה. קברניטי טויוטה ורנו הצהירו כי מחויבותם לסבב נשארה בעינה. למרות זאת, בצמרת הגבוהה כבר מבינים לאן נושבת הרוח.
"אם לא נקצץ בעלויות, אנו עלולים להמשיך ולאבד עוד ועוד קבוצות עד שלא יישאר כלום", אמר נשיא ה-FIA, מקס מוזלי, "הקבוצות צריכות להבין מה קורה, אחרת לא יהיה טוב". גם סגן נשיא מקלארן, נורברט הוג, אמר דברים דומים: "עזיבתה של הונדה מראה כמה חשוב לקצץ בעלויות, דבר שעליו אנו מצביעים כבר חמש שנים. המחויבות שלנו לסבב צריכה להיות מבוססת על יסודות כלכלים איתנים".
"אנחנו חייבים להוריד את העלויות ולהגיע למצב שבו אפשר לנהל את הקבוצות עם חלוקת ההכנסות שמגיעה מה-FIA בתוספת עסקאות חסות מנימליות", הוסיף מוזלי, "אם נגיע למצב של 14 מכוניות פעילות או פחות, נהיה בבעיה אמיתית". הצרות הכלכליות מתאימות לראשי ה-FIA, שצפויים כעת להיתקל בפחות בעיות בהנהגת שיטת המנוע האחיד החל מ-2010.
גם ברני אקלסטון גיבה את הנשיא שלו ואמר: "הבחור הממוצע ברחוב לא ממש יודע כמה צילינדרים יש למכונית ולא איכפת לו מנפח המנוע. אנחנו נמצאים כאן בשביל לבדר ואנחנו צריכים לבנות מכוניות מירוץ שיתחרו, לא מעבר".