בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
טיפים להתמודדות עם התיקון לחוק התקשורת הקובע, במיוחד עבור בעלי עסקים קטנים ובינוניים, הגבלות על צורות פרסום מסוימות ● מאת: עדי פלאוט, הבעלים של קבוצת קומליין
מאת:
מערכת PCאון | | מערכת PCאון | pcon.co.il | תגובות
|
|
הבעיה היא בספאמרים בינלאומיים
|
|
|
|
|
בראשון בדצמבר נכנס לתוקף התיקון לחוק התקשורת הקובע, במיוחד עבור בעלי עסקים קטנים ובינוניים, הגבלות על צורות פרסום מסוימות. אישור חוק זה גרם למחאה, שקמה ועדיין נמשכת, לשינוי החוק כך שייקח בחשבון בצורה הוגנת גם את הצד השני - בעלי העסקים. אך בינתיים, כל זמן שהחוק לא שונה, תכנון נכון לא רק יחסוך עוגמת נפש, הוא גם יעזור להמשיך להתקיים ולשגשג. הדרך הפשוטה ביותר עבור בעלי עסקים להסתבך היא לא להבין את עיקרי החוק ולפיכך להפרו. קומליין יעוץ עסקי פועלת בימים אלו למען הסברת החוק והשלכותיו וכיצד ניתן להמשיך לפעול במסגרתו. נשלח תקציר בשפה פשוטה ומובנת ללקוחות ובעלי עסקים למען השכלתם: - החוק מתייחס בשלב זה רק לאמצעי ההפצה ההמוניים הבאים: מיילים, הודעות SMS, פקסים והודעות טלפון מוקלטות מראש.
- ההגבלות חלות רק על אנשים, שאינם לקוחות שלכם בהווה או בעבר ומניח שמי שאי-פעם רכש מכם משהו סיפק את פרטיו מרצונו. בנוסף, אנשים שיש לכם הוכחה ברורה שנתנו את אישורם מרצונם לקבלת הפרסום גם כן אינם תחת ההגבלה. לצורך החוק הוכחת ההסכמה חייבת לבוא מהלקוח ולא מכם. אם אתם רשמתם אותו בעצמכם זה לא תקף - רק אם הוא רשם את עצמו.
- ההגבלות חלות רק על מסר פרסומי, שנועד לגרום למקבל הפרסום להוציא כסף.
- כל אחד מהנמענים המורשים חייב לקבל אפשרות להסיר את עצמו מהמאגר בכל שלב שהוא, וחובה על מנהל המאגר להסירו לאלתר.
- פיצויים יכולים להיפסק ללא הוכחת נזק כלשהו. במילים אחרות, רק מעצם התלונה בעלי עסקים עלולים לקבל קנס כספי.
סעיף 5 נשמע מרתיע במיוחד (במיוחד לאור גודל הקנס המרבי) וגורם לעסקים רבים להסס לגבי הפצה עתידית. אך אם נערכים נכון במסגרת החוק אפשר להמשיך ולבצע קידום. הנתון החשוב ביותר שיש להבין הוא ששר התקשורת באמת מנסה להיות לצד האזרח בנושא הזה ולמרות שהחוק אינו מאוזן בצורתו הנוכחית הוא נובע מכוונות טובות. רוב התגובות למאמרים בנושא יראו שאנשים ממש זועמים על דואר שהם מקבלים ללא אישורם. אבל אם נבחן את הנושא יותר לעומק נגלה שמספר "עברייני הספאם" בישראל קטן יחסית, הבעיה היא ספאמרים בינלאומיים, במיוחד אלה ששולחים וירוסים באינטרנט. ישנם מיילים שמגיעים עם כותרת שקרית או מכתובות פיקטיביות וכן הלאה ואין שום ספק שלא הייתה כוונה אתית מאחורי שליחתם, ואכן ישנו נזק שנוצר. החוק של שר התקשורת לא יעזור נגד התופעה הזאת, היא לא תיפסק בגלל החוק הישראלי (בזירת האינטרנט הבינלאומית מנסים לחסום אותה כבר שנים ללא הצלחה) ולעומת זאת בעלי עסקים הגונים שמפיצים ידיעות שעשויות להיות בעלות עניין רב מאוד עבור הצרכן ייחסמו. מספר טיפים לשמירה על קשר עם הציבור למרות הכל: - לרשימות כלליות אתם יכולים להמשיך ולשלוח מסרים שאינם פרסומיים - כמו טיפים, מאמרים ודברים אחרים שאינם מבקשים כסף או שמהללים את השירות שלכם בכל צורה שהיא. ידיעה המעניקה שירות לציבור נטו. פרסומת מוגדרת במילון רב-מילים בתור "מסר הנשלח באמצעי התקשורת לקידום המכירה של מוצר, שירות וכד' או להבאתם לידיעת הציבור". שירות חינם נמצא על גבול אפור וצריך לדקדק בניסוח שלו ובאספקה שלו לאחר מכן.
- חשוב להתחיל בקמפיין לאישור רשימת התפוצה של העסק. יש לכך פתרונות טכניים רבים וניתן להיעזר במומחים לשם כך. לדוגמא, ניתן לעבוד עם מערכת דיוור מורשית המספקת מערך טכני מתאים.
- הפרידו את רשימת הלקוחות (הווה ועבר) מהרשימה הנרחבת, כך שתוכלו להמשיך לדוור להם מסרים פרסומיים בניגוד לרשימה המורחבת. אל תשכחו לספק גם להם אפשרות הסרה מהרשימה. זה לא רק החוק - זה גם הדבר הישר לעשותו. וודאו שמערכת הסרת הנמענים שביקשו הסרה יעילה ושיש לכם תיעוד של כל הבקשות הללו, ליתר ביטחון.
- אין שום הגבלה בשלב זה על דיוור רגיל ועל הפצת פליירים. המשיכו להפיץ את עצמכם כי רק כך תיחשפו ללקוחות חדשים. נכון שזה יותר יקר, אבל אם זה מבוצע נכון אז התמורה מצדיקה כל שקל שהושקע.
- ישנם אפיקי הפצה מומלצים אחרים, שווה ללמוד להשתמש בהם. הפשוט מכולם הוא "גוגל" ויכולים להיות בו אחוזי הצלחה רבים וטובים. מסע פרסום יעיל בעיתונות מצריך השקעה פיננסית גדולה ולא לכל עסק קטן או בינוני יש את התקציב להתמיד בפרסומים אלה.
הכי חשוב שכולנו נמשיך לפרוח ולשגשג בעסקים ונעזור זה לזה להגיע למטרה כקהילה. זה טוב להכנסה האישית, זה טוב לציבור השכירים שמועסקים אצלנו וזה טוב למדינה. אודות קבוצת קומליין קבוצת קומליין בע"מ הינה חברת יזמות ואחזקות, ומהווה "בית גידול" לחברות חדשות. הקבוצה מסנכרנת בין תחומי יכולת בתוך הקבוצה וכן מספקת שירותי מטרייה לעסקים בקבוצה.
|
תאריך:
|
07/12/2008
|
|
|
עודכן:
|
07/12/2008
|
|
מערכת PCאון
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
יאירי
|
7/12/08 13:15
|
|
שר האוצר, רוני בר-און, הציג (יום א', 7.12.08) בישיבת הממשלה, סקירה על אודות המצב הכלכלי ותוכנית ההאצה של משרד האוצר.
|
|
|
גוגל השיקה בסוף השבוע האחרון את Google Friend Connect - שירות חדש המאפשר להוסיף בקלות מאפיינים חברתיים לכל אתר באינטרנט. רשתות חברתיות, אשר נחשבו עד היום לפרויקט מורכב ויקר ליישום, יהיו בזכות השירות החדש של גוגל, פשוטות להקמה וזולות לתפעול.
|
|
|
נשיא צרפת ניקולא סרקוזי התעלם מקריאתה של סין לחרם על תוצרת צרפת, ונועד (שבת, 6.12.08) בעיר הנמל גדנסק שבפולין עם מנהיג טיבט, הדלאי למה. הוא אמר כי אירופה שותפה לדאגתו של המנהיג הטיבטי הגולה מן המצב במולדתו.
|
|
|
נגיד בנק ישראל, פרופסור סטנלי פישר, יצא ביום ד' (4/12/08) לארה"ב לסדרת מפגשים עם גורמים בכירים במטרה לעקוב מקרוב אחר המשבר הפיננסי העולמי ודרכי ההתמודדות עמו. במסגרת זו נפגש הנגיד, בין היתר, עם בכירים בקרן המטבע הבינלאומית, בבנק העולמי, במשרד האוצר האמריקני, בפד של וושינגטון, בפד של ניו-יורק, וכן עם בכירים בבנקים גדולים להשקעות.
|
|
|
ישי אילת מונה (א', 7.12.08) ליו"ר האגודה לסוכרת נעורים. אילת יחליף בתפקידו את שולמית נוס.
|
|
|
|
|
|
דן מרגלית
בקצה הדרך, במוצא הנהר היהודי אל הים האנושי, נמצא צידוק לדרכנו ונראה את אחינו באים אל הארץ המובטחת מי בלהט ההכרה ומי במנוסת אימה
|
|
|
הרצל חקק
ככל שאנו נסחפים אחר העלילה הקסומה בספרה של רבקה רז אנו מפליגים אל ים נעלם, מבינים שלפנינו דרמה של חיים ושירה, חיים ושפה, חיים והשראה. דף אחר דף נקרעים מסכים, והסודות משמעם - הבנת נ...
|
|
|
יוסף אליעז
השנה יום הזיכרון כואב יותר מכאב ימי זיכרון אחרים - מספרם העצום של הנופלים והנרצחים בשביעי לאוקטובר האחרון, כאשר כה רבים חוו גם אישית את כאב האובדן,
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|