|   15:07:40
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
ביקש וקיבל 6,500 צווי מילואים. ברק [צילום: דו"צ]

בדרך למתקפה קרקעית ברצועת עזה

הממשלה אישרה אלפי צווי 8

ממשלת ישראל אישרה את בקשת שר הביטחון להוצאת 7,000 צווים לחיילי מילואים שיגוייסו בקרוב לצורך תגבור מתקפה קרקעית ברצועת עזה
28/12/2008  |   איציק וולף   |   חדשות   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות

ממשלת ישראל אישרה (יום א', 28.12.08) את בקשת שר הביטחון, אהוד ברק להוצאת אלפי צווי מילואים לחיילי צה"ל לקראת אפשרות להרחבת הפעולה הישראלית ברצועת עזה. כמו-כן אושרו בקשותיו של ברק לאשר הארכת המצב המיוחד בעורף ומשק לשעת חירום.

ברק ציין בפני השרים כי אנשי המילואים ישמשו בעיקר לצורך תגבור פעולה קרקעית ברצועה אם וכאשר תתרחש.

"במסגרת הפעלת מבצע "עופרת יצוקה", ולקראת המשך הפעילות המבצעית המתוכננת, נדרש גיוס חיילי מילואים בצווי חירום (צווי 8) בהיקף של כ-7,000 חיילי מילואים", אמר בישיבת הממשלה. "בשל אופי הפעולה (הפתעה) ודחיפות הצורך המבצעי התחיל תהליך הגיוס בצו שלי ובאישור ראש הממשלה. אני מביא את הצו לאישור הממשלה, ועל בסיס אישור הממשלה יובא הצו לאישור ועדת חוץ וביטחון של הכנסת, היום", ציין.

ההערכה של גורמי הביטחון היא שהפעילות הקרקעית הכרחית לצורך מיגור ירי הקסאמים, דבר שאינו אפשרי בתקיפות מן האוויר.

עוד הוסיפו כי לקחי מלחמת לבנון השנייה הופקו ובשל כך יישלחו החיילים שייכנסו לרצועה בפעולה הקרקעית לפעולות נקודתיות, ממוקדות וברורות.

שר הביטחון ביקש להאריך את תוקף ההכרזה שלו על מצב מיוחד בעורף ביישובים ברדיוס של 20 קילומטרים מרצועת עזה בשלושה חודשים, עד לחודש מרס 2009. מדובר למעשה בהחלטה שמשמעותה הימשכות העימות ברצועה באופן כזה או אחר בכל התקופה שלפני הבחירות לכנסת ה-18.

"מצב זה, נועד לאפשר לבעלי תפקידים בצבא, לתת לאוכלוסיה האזרחית הוראות בענייני הצלת נפש ורכוש. כמו-כן, תאפשר ההכרזה לשר התמ"ת להכריז על תחילת משטר 'ריתוק משקי' באזור שבו הוכרז מצב מיוחד בעורף. אבקש את אישור הממשלה להערכת תוקף ההכרזה ל-3 חודשים. על בסיס האישור תובא ההכרזה לאישור וועדת חוץ וביטחון היום", הסביר.

ביחס להכרזה על משק לשעת חירום אמר שר הביטחון כי הוא ממליץ להרכיז על משק לשעת חירום באזורים שבהם הוגדר מצב מיוחד בעורף.

"לאור הסלמה בירי תלול המסלול מרצועת עזה לעבר מדינת ישראל, והצורך בתאום מוגבר של רשויות המדינה והרשויות המקומית, והעברת כלל הרשויות לעבודה במרכזי הפעלה לשעת חרום, מתוקף החלטת הממשלה, ועל-מנת להבטיח אספקת שירותים חיוניים וביצוע פעולות בעורף האזרחי, אני ממליץ כי הממשלה תכריז על הפעלת משק לשעת חירום באזור בו הוכרז מצב מיוחד בעורף", דברי ברק.

תאריך:  28/12/2008   |   עודכן:  28/12/2008
איציק וולף
נערכים לפעולה קרקעית בעזה

תקיפת בור שיגור תת-קרקעי בעזה[דו"צ]
ביום השני למבצע "עופרת יצוקה" מתקיימת היערכות הקפית בדרום הארץ ובשאר חלקיה. צה"ל משנע טנקים בשיירות לאזור רצועת עזה, למקרה שהמבצע יתפתח ויצריך גם מהלך קרקעי. הדבר מתבצע כחלק מיישום לקחי מלחמת לבנון השנייה. שר הביטחון אהוד ברק, המקיים תדריכים לרשתות הזרות, אמר בראיון לרשת סקיי ניוז כי אם יידרש הדבר, יאשר הכנסת כוחות קרקעיים לעזה. "אם מבצע קרקעי יהיה הכרחי כדי להפסיק את הפגיעה באזרחים אז נשלח כוחות קרקעיים. אני לא מתיימר לנחש את מה שאנשי החמאס יעשו. אני מניח שהם ימשיכו לירות טילים אל ישראל, ובנקודה מסוימת אנו לוקחים בחשבון שנצטרך להיכנס עם כוחות קרקעיים כדי לשים סוף לעניין", דברי ברק.

משגרים מתחת לאדמה

גזרת עזה מתוגברת בכוחות חיל רגלים, שריון והנדסה. זאת לאחר שבפעילות היממה האחרונה פעל חיל האוויר. בין עשרות רקטות הקסאם שנורו מאז פרוץ מבצע "עופרת יצוקה", נורו כשש-שבע רקטות מסוג גראד. מתקפת הפתע שהנחית חיל האוויר מגלה כי לצבא היה ידוע על משגרים תת-קרקעיים של טילים אלו.

מתקנים אלו המוצבים מתחת האדמה מזכירים את שיטת הפעולה של חיזבאללה במלחמת לבנון השנייה. אז הפעיל חיזבאללה מערכת מסועפת של טילים מתחת לפני השטח, שנודעה בשם "שמורת טבע", והוסוותה בין שיחים.

המשגרים של החמאס שחשף צה"ל הופצצו מן האוויר. חלקם היו בשכונות מגורים, ומהם נורו טילים אל שטח ישראל. מדובר במשגרים ארוכי טווח של טילי גראד. על כן נעשה מאמץ להוציאם מכלל שימוש, בדומה לצעדים שנעשו במהלך מלחמת לבנון השנייה להוצאת טילי הגראד שבידי החיזבאללה.

את המטרות עשרות במספר, ובסך-הכל 60, אסף צה"ל אסף בפעילות מודיעינית מורכבת ובהצלבת מידע שנמשכה חודשים רבים. בפעולות איסוף המודיעין היו שותפים שירות הביטחון הכללי ואמ"ן, שגילה את המשגרים התת-קרקעיים. בסך-הכל תקף צה"ל מעל 180 פעמים.

מכת פתע שהרגה מאות אנשי חמאס

ממקום מסתור ברצועת עזה אמר בערב ראש ממשלת החמאס איסמאעיל הנייה בנאום ששודר בטלוויזיה של חמאס כי העם הפלשתיני לא יוותר על זכויותיו ולא ייכנע. חמאס בראשות הנייה מנסה לשקם את עצמו מן המכה שהנחית עליו הצבא, שהצליח לתקוף בהפתעה ולהרוג ברצועת עזה מעל 225 איש, רובם ככולם חמושי חמאס.

הרוג בנתיבות; צפי להתגברות הירי
בבר ועקנין ז"ל

ביישובי הדרום יבלו תושבים הנחיו מפיקוד העורף על המצב החדש וכיצד להתכוגונן מפני פגיעה. ראש הממשלה אהוד אולמרט קרא להם לציית להנחיות מצילות חיים אלו, והעריך כי המבצע יירך זמן באופן שבימים הקרובים ייתכן שיגבר ירי הטילים והרקטות.

במטחי רקטות כבדים שהיו בשבת נהרג בבר ועקנין, תושב נתיבות, ונפצעו שבעה, בהם שניים במצב בינוני-קשה. אזעקה נשמעה לראשונה גם באשדוד, בקריית-גת ובקריית מלאכי - אולם עד עתה לא נרשמו שם נפילות.

מחאה מבית במגזר הערבי

במערכת הביטחון הוחלט לתגבר את כוחות המשטרה ולהעלות את רמת הכוננות לאחר איוים מצד חמאס לבצע פיגועי נקם בשטח ישראל.

מצעדים והפגנות מחאה התקיימו בשבת ביישובי המגזר הערבי. ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל קראה להמשיך במחאה, והודיעה על שביתת מחאה בת יום. המפגינים קראו קריאות נגד ישראל ונשאו דגלים של הרשות הפלשתינית.

במזרח ירושלים דרס תושב שוטר ופצע אותו קל. האיש נעצר ונחקר במשטרה. ברחוב צלאח א-דין הציתו עשרות פורעים פחים. כוחות משטרה פיזרו אותם מהמקום. באזור שער הפרחים בעיר העתיקה יידו פורעים אבנים לעבר השוטרים. במזרח ירושלים הוכרזה שביתת מסחר חלקית.

גם ביישובים ערביים בצפון, ביניהם גם אום אל-פאחם, נערכו הפגנות נגד פעולת צה"ל: בכיכר המרכזית של העיר שפרעם, בכניסה לתמרה, וביישוב אעבלין התגודדו מפגינים רבים. לא נרשמו אירועים חריגים. כוחות המשטרה במזרח ירושלים ובמרחב הגליל נערכו בכוחות מתוגברים כדי למנוע הפרות סדר. מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב דודי כהן, כינס את סגל הפיקוד הבכיר לישיבה בה הוחלט על פתיחת מרכזי שליטה בכל רחבי הארץ והיערכות מוגברת של המשטרה גם במחוז הדרומי. המשטרה נערכת למנוע מהומות בדומה לארועי אוקטובר 2000.

גם מול משרד הביטחון הפגינו כמה עשרות פעילי שמאל נגד פעילות צה"ל ברצועת עזה.

ברק מבקש לקבל לידיו סמכויות מיוחדות

מבקש שליטה מלאה לנוכח ההסלמה הביטחונית. ברק [צילום: AP]
שר הביטחון, אהוד ברק, מבקש מהממשלה (יום א', 28.12.08) להכריז על מצב "משק לשעת חירום" בעקבות פעולת "עופרת יצוקה" ברצועת עזה. הפנייה כבר עכשיו לממשלה נעשית לאור לקחי מלחמת לבנון ודוח ועדת וינוגרד. כזכור, אז נעשתה ההכרזה על מצב חירום מאוחר מאוד ועל כך ספגה הממשלה ביקורת חריפה.

הכרזה על מצב "משק לשעת חירום" תעניק לשר הביטחון יכולת לשלוט - באופן מלא, באמצעות מטה "משק לשעת חירום" על פעילות משרדי הממשלה, הרשויות המקומיות וגופים נוספים הקשורים לפעילות העורף בכל הנוגע לפעילות המיוחדת הקשורה למצב החירום.

כמו-כן מבקש ברק משרי הממשלה להכריז על מצב מיוחד בעורף באזורי עוטף עזה. במסגרת סמכותו, אישר שר הביטחון על תחילת הפעולה הישראלית ברצועה 48 שעות של מצב מיוחד. הבוקר הוא מביא לאישור הממשלה את הארכת התקופה.

משמעות ההכרזה: שר הביטחון יקבל באמצעות מפקד פיקוד העורף את הסמכות להוציא הנחיות מחייבות לאוכלוסיה האזרחית באזור כמו: פעילות מוסדות חינוך, שהייה במקלטים וכללי התנהגות במרחב וכמו-כן הפעלת ריתוק משקי - החזקת עובדים במפעלים חיוניים וברשויות מקומיות.

במהלך ישיבת הממשלה יסקור ברק את עיקרי הפעילות הצבאית שבוצעה במהלך השבת ברצועת עזה, וכן את ההערכות והמוכנות של הצבא והעורף לתקופה הקרובה.

"החלטנו על מצב מיוחד ביישובי עוטף עזה והחלטנו שלא יחודשו הלימודים לאחר תום חופשת החנוכה. אני רוצה להודות לכל יחידות צה"ל שהביאו להתחלה טובה של המבצע. זה לא קל ולא יהיה קצר", אמר ברק הבוקר לפני ישיבת הממשלה. לדבריו, "צה"ל יעמיק וירחיב את הפעולה בעזה ככל שיידרש".

בתוך כך הודיע שר המדע, התרבות והספורט ראלב מג'אדלה כי לא ישתתף בישיבת הממשלה בשל פעולת צה"ל ברצועה.

השר לשעבר עוזי לנדאו (ישראל ביתנו) קרא לראש הממשלה לפטר לאלתר את השר מג'אדלה מן הממשלה. "זהו מעשה חסר תקדים", אמר.

הופעלה תוכנית "מעוז איתן"

משרד הביטחון הפעיל את תוכנית "מעוז איתן", שהוכנה בזמנו כלקח ממלחמת לבנון השנייה, ושנועדה לסייע לאוכלוסיה בעת לחימה הכוללת את העורף.

מנכ"ל המשרד הורה לראשי האגפים לספק לראשי הרשויות כל סיוע שיידרש. המשרד יפתח חדרי מצב בשדרות, נתיבות ואשקלון שיתאמו את פעילות אגפי המשרד מול הרשויות המקומיות ויתנו את המענה הנדרש ליישום התוכניות השונות שהוכנו בימים האחרונים.

מפיקוד העורף נמסר עוד, כי חייליו יסייעו לאזרחים באזורים המותקפים על-פי צרכיהם. כבר אתמול הופעלו יחידות קישור בפיקוד העורף, רובן מורכבות מאנשי מילואים שתפקידם לסייע לרשויות.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הממשלה אישרה אלפי צווי 8
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מ.ש
28/12/08 13:26
 
המוחה הלאומי
28/12/08 17:39
2
להגביל תנועתם של
28/12/08 16:00
3
י.טרומפלדור
28/12/08 16:23
4
א.פ
28/12/08 16:51
5
יהודי ישראלי
28/12/08 16:53
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שרת החוץ, ציפי לבני, אמרה (יום א', 28.12.08) כי פעולות משרד החוץ הצליחו להוריד את דרג ההתבטאות של מועצת הביטחון של האו"ם נגד הפעולה הישראלית בעזה לרמה הנמוכה ביותר של הודעה לעיתונות לא אופרטיבית.
28/12/2008  |  איציק וולף  |   חדשות
לאור המצב הביטחוני והאירועים המיוחדים בדרום, בעקבות מבצע "עופרת יצוקה", שלל חברות וארגונים במשק הודיעו כי ברצונם לתמוך ולסייע לתושבי הצפון והכריזו על הטבות שונות לציבור התושבים הנמצא בטווח הטילים.
28/12/2008  |  עופר וולפסון  |   חדשות
יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, מאשים (יום א', 28.12.08) את חמאס באחריות למותם של אזרחים פלשתינים חפים מפשע במתקפה הישראלית ברצועת עזה. "חמאס היה יכול להימנע מהטבח הישראלי", אמר אבו מאזן בקהיר, שם ייפגש עם הנשיא המצרי, חוסני מובארק, וידון בהידרדרות המצב בעזה.
28/12/2008  |  איציק וולף  |   חדשות
פרשן חדשות 2, אמנון אברמוביץ', התנצל על דברים אותם אמר נגד הליכוד במסגרת פרשנות שהשמיע. "בדבריי ב'אולפן שישי' ב-12.12.08, נאמר משפט שלא היה לו מקום בדברי פרשנות ובטור טלוויזיוני, ומוטב שלא היה נאמר", כתב אברמוביץ' במכתב שנשלח לאגודה לזכות הציבור לדעת עם העתקים לממונים עליו - יושב-ראש דירקטוריון ערוץ 2 ד"ר יהודה לנקרי והמנכ"ל אבי וייס.
28/12/2008  |  עידן יוסף  |   חדשות
לא רבים היו מוכנים להיכנס לקרב כזה, מול שלוש מחברות התוכנה המובילות בעולם. גרגורי שוורץ, מנכ"ל חברת התוכנה Cygnus Systems ממשיגן שבארצות הברית, עשה זאת. בסוף השבוע האחרון הוא הגיש תביעה לבית המשפט נגד מיקרוסופט, גוגל ואפל, בגין הפרת פטנט, אשר לטענתו, רשום על שם החברה שלו.
28/12/2008  |  מערכת PCאון  |   חדשות
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   מבצע עופרת יצוקה  /  מי ומי  
מועצת הביטחון: להפסיק מייד הלחימה בעזה  /  איציק וולף
אולמרט: כושר עמידת העורף יקבע ההצלחה  /  איציק וולף
ישראל לאו"ם: מכוונים נגד ארגוני הטרור בלבד  /  איציק וולף
לחפור בתוך הדילמה  /  פרופ' קנת פרייס
לא לבנות על המלך השכן  /  ד"ר מרטין שרמן
המבצע הצבאי-החשאי ההזוי  /  ד"ר אברהם בן עזרא
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il