|   15:07:40
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

ישיבת ממשלה מיוחדת בקריה בתל אביב

אולמרט: פעלנו כשהתקווה נגוזה

גילה: חיילי צה"ל נמצאים באזור שממנו שוגרו רוב הרקטות "לא יתכן שבמדינה אחראית ונחושה יהיה העורף יעד להתקפות מבלי שהצבא המאומן יגן עליו" לבני: "אין לנו רצון לייצר תוצר מדיני עם חמאס"
04/01/2009  |   איציק וולף   |   חדשות   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
לא היתה ברירה. אולמרט [צילום: פלאש 90]

ראש הממשלה, אהוד אולמרט, אמר (יום א', 4.1.09) כי ממשלת ישראל הכריעה על יציאה למבצע הקרקעי ברצועת עזה בלית ברירה ובלב כבד לאחר שהתקוות לרגיעה נגוזו.

"במדינה אחראית ונחושה לא ייתכן שהעורף יהיה יעד להתקפות וצבא נועז, חזק ומאומן לא יגן עליו", אמר בישיבת הממשלה המיוחדת שהתקיימה בבסיס הקריה בתל אביב. "החלטנו ביום שישי לשלוח את הבנים כדי להגן על ההורים, האחים והאחיות והשכנים שהותירו בבית. לא בלב קל הגענו למסקנה הזאת. משך חודשים ארוכים נתנו הזדמנות לרגיעה בתקווה שיימנע הצורך במבצע צבאי רחב. תקוותנו נכזבה".

לדברי אולמרט, בבוקר היום הראשון למערכה הקרקעית ברצועת עזה הוא יכול להסתכל בעיני משפחות חיילי צה"ל ולומר שהממשלה עשתה הכל בטרם החליטה על יציאה למבצע.

ראש הממשלה שב על דבריו של שר הביטחון, אהוד ברק, מאמש וציין כי ישראל אינה מעוניינת לפתוח חזיתות נוספות במזרח ובצפון אך נערכת לכל תרחיש אפשרי.

"הזהירות מחייבת ולאורה הנחיתי את מערכת הביטחון לגלות עירנות גבוהה ביותר ולהיות ערוכה לכל התפתחות, אם מישהו יחשוב שזו ההזדמנות שלו לנצל את התמקדותה של ישראל בחזית הדרום כדי לנסות ולשנות את המציאות היציבה שנוצרה בעקבות אירועי העבר", אמר ורמז לחיזבאללה ולמלחמת לבנון השנייה מבלי לנקוב בשמותיהם המפורשים.

אולמרט ציין עוד כי על-פי נתוני מערכת הביטחון, רוב מוחלט של שיגורי הרקטות לעבר ערים ישראליות בשבוע שעבר מאז תחילת מבצע "עופרת יצוקה", 220 במספר, בוצעו מאזורים שבהם שוהים כעת חיילי צה"ל. "הנתון מדהים", ציין.


לבני: "אין לנו כוונה לייצר תוצר מדיני עם חמאס"


"תוצאה של הסדר מדיני עם חמאס מנוגדת למטרה האסטרטגית שלנו, והפעילות המדינית מתמקדת בהחלשת החמאס ובפגיעה בו. אין לנו כוונה לייצר תוצר מדיני עם החמאס. אנחנו צריכים תוצרים מדיניים נגד החמאס". כך אמרה שרת החוץ ציפי לבני בישיבת הממשלה.

"מטרות המבצע הזה הן צבאיות. נכנסנו כדי לפגוע בטרור, ביכולת, ובמוטיבציה של החמאס לירות על אזרחי מדינת ישראל", הדגישה.

"כל תוצר בינ"ל שיחליש את החמאס הוא תוצר חיובי בעינינו, והפעילות המדינית בהקשר שלו מתמקדת במתן האפשרות להמשיך במבצע, ובדרכים לפגוע בהתחמשות החמאס בעתיד", אמרה לבני בעניין הפעילות הדיפלומטית הענפה המתנהלת בנושא הלחימה בעזה.

"הפעילות המדינית האינטנסיבית של הימים האחרונים מטרתה לדחות את הלחץ הקיים להפסקת אש, ולייצר מרווח זמן שיאפשר את המשך הפעילות המבצעית, בכדי להשיג את יעדיה המבצעיים", אמרה שרת החוץ.

היא הוסיפה כי בכל שיחה מדינית היא "מבהירה לעולם: אני מתנגדת לכל נרטיב שמטיל גזירה שווה בינינו ובין החמאס. החמאס מפעיל טרור - ואילו אנחנו פועלים מתוקף זכותנו להגנה עצמית. במקביל אנו מקפידים הקפדה יתרה על קיומו של הבידוד הבינ"ל שיצרנו נגד החמאס מאז השתלט על הרצועה. יש כאן מלחמה נגד ארגון טרור. זו לא מלחמה בין מדינות, שדורשת הסדר ביניהן".

"ההתקדמות במבצע הקרקעי הובילה לניסיון של מדינות ערביות לקדם פעילות מדינית לעצירת המבצע במועצת הביטחון, והמאמץ הזה נבלם על ידינו", דיווחה לבני בהתייחסה לדיון שהתקיים באו"ם בעניין הלחימה.

היא הוסיפה כי התמונות שימשיכו להגיע מעזה אכן מקשות על המהלכים המדיניים, "ועל כן אנו מתמקדים עכשיו בהגברת הפעילות ההומניטרית שלנו, ולצורך כך אנו פותחים היום חמ"ל מיוחד של משרד החוץ, אליו נביא את נציגי הארגונים ההומניטריים הפועלים בעזה, ואת התקשורת הבינ"ל".

שרת החוץ הדגישה כי בלבנון המבצע הצבאי נעצר בהסדר מדיני, ואולם "היום אנחנו במקום אחר".



ברק לשר ההגנה גייטס: נרחיב הפעילות אם נידרש

שר הביטחון, אהוד ברק, שוחח במהלך הלילה בטלפון עם שר ההגנה של ארה"ב, רוברט גייטס על ההתפתחויות האחרונות במבצע "עופרת יצוקה". במהלך השיחה אמר ברק כי הפעולה תורחב ככל שיידרש מתוך מטרה להפסיק את הפעילות העוינת מעזה כנגד ישראל, ולהביא לשינוי יסודי של המצב בדרום.

כמו-כן, שוחח ברק עם שר החוץ הבריטי, דיוויד מילבנד בעניין מבצע "עופרת יצוקה". אנו עוקבים גם אחר הרגישות בגבול הצפון. אין לנו כוונת עימות שם. אנו מקווים שזירת הצפון תישאר רגועה, אך ערוכים ודרוכים לכל אפשרות", אמר ברק למילבנד.

תאריך:  04/01/2009   |   עודכן:  04/01/2009
איציק וולף
חוסל פעיל החמאס הבכיר מוחמד חמדאן

מצבם של הפצועים התייצב [צילום אילוסטרציה: AP]
כוח צה"ךל שפעל (יום א', 4.1.09) בחאן יונס הרג את מוחמד חמדאן, אחד מבכירי הזרוע הצבאית של חמאס שהיה אחראי לירי רקטות רבות לעבר ישראל. בין היתר היה חמדאן אחראי לירי רקטות הגראד לעבר באר שבע ולעבר אופקים.

יחד עם חמדאן חוסל גם המחבל מוחמד חילו, שהיה אחראי על הכוחות המיוחדים של חמאס ועל הירי תלול המסלול ארוך הטווח לעבר ערים ישראליות.

ארגון חמאס דיווח ברשת הטלוויזיה שלו, אל-אקצה, כי הצליח לחטוף שני חיילים ישראלים במהלך הלחימה ברצועת עזה. בצה"ל לא מכירים מקרים כאלה של חטיפה אך בודקים את הדיווח בטרם יכחישו את הדיווח באופן גורף.

הטענה הפלשתינית בדבר חטיפת חיילים מצטרפת לניסיונות נוספים ללוחמה פסיכולוגית ולהרמת המוראל הפלשתיני בעזה שנעשים על-ידי שלטון חמאס. בין היתר דיווח ערוץ הטלוויזיה של הארגון כי חמאס הצליח לשבש את שידורי ערוץ 2 וערוץ 10 הישראלים - שיבוש שלא היה ולא נברא.

150 טנקים ישראלים בחורבות היישוב נצרים

150 טנקים של צה"ל ודחפורים מסוג די-9 תפסו עמדות בין חורבות היישוב הישראלי נצרים ובכך ניתקו את העיר עזה מן החלק הדרומי של רצועת עזה. כך מדווחת רשת הטלוויזיה סקיי הבריטית. צה"ל מתכוון לכתר את העיר עזה ולנתק אותה משאר חלקי הרצועה תוך שליטה על הצירים הנכנסים לתוך העיר ואשר מגיעים מכיוון חאן יונס ורפיח.

הכוחות הקרקעיים שנכנסו אמש לצפון רצועת עזה תפסו במהלך הלילה שטחים שולטים על-מנת לנתק את העיר עזה מן החלק הצפוני של הרצועה.

רשת הטלוויזיה של חמאס דיווחה הבוקר כי צה"ל פגע במסגד אל-עימאם שבמרכז הרצועה. זהו המסגד השישי שצה"ל הפציץ מאז תחילת מבצע "עופרת יצוקה". ברבים מן המסגדים, שזכו במערכת הביטחון לכינוי "מסגראדים" הוסתרו רקטות גראד ואמצעי לחימה אחרים. חיל האוויר הפציץ הבוקר גם מתקן דלק בשכונת בית להייא שבצפון הרצועה.

כוחות גדולים פועלים בחסות חיל האוויר

מאז מוצ"ש פועלים ברצועת עזה כוחות גדולים מאוד של חי"ר שריון, הנדסה, ארטילריה ומודיעין הפועלים בחסות תקיפות של חיל האוויר. אלפי חיילים מצויים בשטח תחת אש.

מטוסי חיל האוויר תקפו במהלך הלילה למעלה מ-45 יעדים, בהם כשבע מנהרות, מחסנים של אמצעי לחימה, חוליות משגרי פצצות מרגמה, חוליות מחבלים חמושים ומספר נקודות שיגור של פגזי מרגמה. כמו-כן הפציצו שטחים בהם הוטמנו מטענים.

גם ספינות חיל הים ליוו הלילה את כוחות היבשה ותקפו מספר יעדים ברצועת עזה. בין המטרות שהותקפו על-ידי חיל הים הייתה גם מפקדת המודיעין הכללי במחנה הפליטים שאטי, נקודות שיגור ועמדות הכוח הימי של החמאס.

ישיבת ממשלה מיוחדת בקריה בתל אביב

ראש הממשלה אהוד אולמרט מכנס את הממשלה לישיבה מיוחדת בבסיס הקריה בתל אביב. כינוס השרים דווקא בתל אביב, ולא בירושלים - מקום הכינוס הרשמי והקבוע, נועד להקל על בכירי מערכת הביטחון, האמורים להשתתף בדיון. הדיון יתמקד, מטבע הדברים, בלחימה בדרום ובהתחלת המבצע הקרקעי של צה"ל ברצועת עזה. בישיבה יקבלו השרים סקירה מפי ראשי מערכת הביטחון על מצב הלחימה ועידכון על ההישגים של צה"ל עד כה.

רקטת קסאם פגעה ישירות בבית בשדרות

מעט אחרי השעה 08:30 ירו פלשתינים שתי רקטות קסאם לעבר העיר שדרות. אחת מהן פגעה ישירות בבית של תושבת העיר. בעלת הבית הוצאה מן המקום לאחר שככל הנראה לא נפגעה פיזית. לבית שנפגע נגרם נזק כבד ביותר.

קצין וחייל נפצעו קשה מפגיעת מרגמה

קצין צה"ל וחייל אחד נפצעו קשה במהלך השעות הראשונות של הפעולה הקרקעית של צה"ל ברצועת עזה. כך הותר הבוקר לפרסום (יום א', 4.1.09). השניים פונו במסוק לקבלת טיפול בבית החולים שיבא בתל השומר. מבית החולים נמסר כי מצבם התייצב ולא נשקפת סכנה מיידית לחייהם. מספר חיילים נוספים נפצעו בינוני וקל כשפגז מרגמה התפוצץ סמוך לכוח מחטיבת גולני. כעשרה חיילים נוספים סובלים מפגיעות קור בדרגות שונות. כל הפצועים הועברו לקבלת טיפול בישראל.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אולמרט: פעלנו כשהתקווה נגוזה
תגובות  [ 10 ] מוצגות   [ 10 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יצחק הכהן
4/01/09 12:49
2
אבי קרן
4/01/09 12:55
 
שרה.א
4/01/09 14:03
 
אבי קרן
4/01/09 14:17
3
מדוע הוא לא מתגיס
4/01/09 13:30
4
י.ש
4/01/09 13:40
5
אילן מסיקה
4/01/09 13:57
6
ישמעאל
4/01/09 14:45
7
m-16
4/01/09 15:08
8
מד' ליונה עיוורת
4/01/09 15:22
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בעקבות פניות רבות של עסקים קטנים ובינוניים אל חדר מצב שמפעיל משרד התמ"ת מבקשת צביה דורי, מנהלת המינהל למימון במשרד התמ"ת, לחדד את כלי הסיוע שמפעיל משרד התמ"ת.
04/01/2009  |  עופר וולפסון  |   חדשות
סרט האנימציה התיעודי הישראלי על מלחמת לבנון הראשונה ב-1982, "ואלס עם באשיר", זכה (שבת, 3.1.09) בפרס אגודת מבקרי הקולנוע בארה"ב כסרט הטוב ביותר לשנת 2008.
04/01/2009  |  משה ריינפלד  |   חדשות
במסגרת מבצע לתשלום חובות, המוסד לביטוח לאומי יבטל קנסות למעסיקים שידווחו למוסד עד ל-28 בפברואר 2009 על שומות ניכויים ודוחות אחרים, בהם חויבו על-ידי מס הכנסה משנת 2001 ואילך, ושלא דיווחו עליהם עד כה. המבצע יתקיים בכפוף לתשלום חוב הקרן וההצמדה. כך מסר (יום א', 4.1.09) המוסד לביטוח לאומי.
04/01/2009  |  עופר וולפסון  |   חדשות
39.62% מהישראלים סובלים מקשיים בהירדמות בלילה, 31.70% אינם מתקשים להירדם ו-28.68% רק לפעמים מתקשים להירדם. כך עולה מסקר שנערך בבית הספר לפסיכולוגיה במרכז ללימודים אקדמיים.
04/01/2009  |  גלית יצחק  |   חדשות
זוג בריטי מעורב שבר את כל השיאים כשהביא לעולם שני זוגות תאומים בהם אחד מהתאומים לבן והשני שחור.
04/01/2009  |  יפעת גדות  |   חדשות
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   מבצע עופרת יצוקה  /  מי ומי  
מצוד אחרי כתב של הטלוויזיה האירנית  /  איציק וולף
הפעולה אושרה בישיבה חשאית שקיים הקבינט  /  איציק וולף
ברק: יהיו קרבנות; אנו ערוכים גם בחזית הצפון  /  איציק וולף
די ל"חפים מפשע"  /  ד"ר אורי מילשטיין
בעזה אין חפים מפשע  /  ד"ר יוחאי סלע
המבצע יסתיים בלא השגת ביטחון  /  תא"ל במיל' אמציה (פצי) חן
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
דן מרגלית
דן מרגלית
אם נתניהו אינו כשיר מה זה אומר? שאילו היה צעיר במצבו האישיותי עתה היו דוחים את גיוסו לצה"ל? מונעים את קבלתו ליחידת אבטחה של השב"כ?
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il