במקבץ הפרסומות בערוץ 2, אתמול (יום ב', 20.1.03), במהלך ה"כספת החדשה" נדמה היה לצופים כי וירוס השתלט על הפרסומות. המפלצת המככבת בקמפיין של פלאפון אסקייפ, המשיכה כדמות רביעית על מיטתם של רומיאו ויוליה בפרסומת של Yes ולאחר מכן אף ישבה בארנק של הבחורה שמנמנמת ליד נהג מכונית ההונדה ג'אז.
ממשרד הפרסום, מקאן קשר בראל - אשר הפיק את שלוש הפרסומות, נמסר, כי הדבר נקרא 'פרסומת עוברת'. ז'אנר זה הופיע כאן אתמול לראשונה בארץ. סמנכ"ל הקריאטיב במקאן קשר בראל, אלון זייפרט, אמר כי "המטרה של 'הפרסומת העוברת' היא לייצר יותר תשומת לב מצד הצופים ולחצות את מחסום האדישות".
"מדובר בשיתוף פעולה בין לקוחות המשרד, כאשר כולם מרוויחים מהקונספט החדש נקודות בזכות תשומת הלב החדשה שנוצרת, וגם בזכות ה'ערך הדיבורי' שהלקוחות יוצרים לעצמם. אנשים מדברים על הפרסומת העוברת וכל המותגים נכנסים חזק יותר למודעות", אמר זייפרט.
לטענת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, שיבוץ דמות המפלצת של קמפיין פלאפון אסקייפ בסרטוני הפרסום של הונדה ו-yes ושידורם ברצף לקמפיין אסקייפ, מהווה הפרה של כללי שיבוץ הפרסומת.
הרשות השנייה פנתה למנהלת לוח השידורים של קשת, מירב אופיר, וטענה, כי על-פי כלל 7-ב’ לכללי שיבוץ הפרסומות של הרשות השנייה, שידור של פרסומת למוצר או מותג מסוים מוגבל לשלוש פעמים בשעה. לטענת הרשות, שיבוץ המפלצות ברצף הפרסומות יצר הפרה, מאחר ו"המפלצות הינן הסימן המזהה של המותג אסקייפ, והצגתן בתשדירי הונדה ו-yes מהווה חשיפה למותג אסקייפ, מעבר לזו הניתנת בתשדירים של המוצר עצמו".