|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

היועץ המשפטי החליט:

אולמרט יועמד לדין בפרשת טלנסקי

ההעמדה לדין תהא בכפוף לשימוע המעשים: קבלת כספים שלא כדין מטלנסקי ומאיל ההון ג'ו אלמליח כתב אישום יוגש גם נגד שולה זקן היועמ"ש נמנע בשלב זה מהכרעה האם להגיש כתב אישום גם נגד טלנסקי ועו"ד אורי מסר
01/03/2009  |   רותי אברהם   |   חדשות   |   פרשת אולמרט-אלמליח   |   תגובות
אולמרט. עוד תיק [צילום: פלאש 90]

היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז הודיע (יום א', 1.3.09) לראש הממשלה אהוד אולמרט כי הוא שוקל להעמיד אותו לדין פלילי, בכפוף לשימוע, בגין חשדות לעבירות שונות שבוצעו על-ידו בפרשת טלנסקי. ההודעה נמסרה לאולמרט באמצעות בא-כוחו, לאחר ישיבה שהתקיימה במשרד המשפטים. לתיק זה קדמה הודעת היועמ"ש על החלטתו להעמיד לדין את אולמרט בפרשת ראשונטורס.

בהודעת היועמ"ש מתגלה עוד, כי אולמרט קיבל מאיל ההון ג'ו אלמליח סכום כולל של 175 אלף דולר, אף זאת תוך עבירות על החוק. גם בגין זאת החליט היועמ"ש להעמידו לדין, בכפוף לשימוע.

בנוסף לאולמרט החליט היועמ"ש על הגשת כתב אישום בפרשה גם נגד שולה זקן, מי שהייתה מנהלת לשכתו של אולמרט. זקן נאשמת בשיתוף פעולה עם אולמרט ובהעברת כספים שלא כדין מטלנסקי לאולמרט.

במקביל, נמנע היועמ"ש, בשלב זה, מהכרעה האם להגיש כתב אישום גם נגד טלנסקי ונגד עו"ד אורי מסר. טלנסקי ומסר הם שני העדים המרכזיים נגד אולמרט ושולה זקן, ולכן מנסה מזוז להבטיח את עדותם.

אולמרט היה מודע לניגוד העניינים
עו"ד אורי מסר [צילום: ערוץ 10]

לטענת הפרקליטות, אולמרט פעל "תוך שהוא יודע שהוא מצוי בניגוד עניינים מהותי בין מחויבותו האישית העמוקה לטלנסקי, בין היתר עקב קבלת כספים ממנו בסכומים מאוד נכבדים, שהוסתרה מעין כל, לבין מחויבותו למילוי תפקידיו הציבוריים כנאמן הציבור, ללא משוא-פנים ותוך שקילת שיקולים של טובת הציבור בלבד. כמו-כן ידע אולמרט, כי עצם פניותיו לאדלסון ולתשובה - שני אילי הון בעלי עסקים חובקי עולם - יוצרת מחויבות מצידו גם כלפיהם, עת שהוא מכהן בתפקידיו הציבוריים הממלכתיים, ובין השאר כשר תמ"ת וכשר אוצר".

סוגיה נוספת בה נחשד אולמרט היא ה"קופה הסודית" אצל עו"ד מסר. מסר על-פי החשד ניהל עבור אולמרט קופה סודית במזומן שבה היו מאות אלפי דולרים שהתקבלו מטלנסקי, וכן סכומי כסף נוספים של אולמרט, במזומן ובדולרים, שמקורם אינו ידוע. "הכספים הועברו לעו"ד מסר במעטפות שהכילו אלפי דולרים, ולעיתים עשרות אלפי דולרים, במזומן, בכל פעם. סכום הכסף שהוחזק על-ידי עו"ד מסר עבור אולמרט עמד, בשלב מסוים, על למעלה משלוש מאות וחמישים אלף דולר".

דוברו של אולמרט: ממשיכים לנופף בעדות השקרית

יועץ התקשורת של אולמרט אמיר דן אומר כי "למרות שהוכח חד-משמעית כי עדותו של טלנסקי הייתה שקרית וכי אין לה כיום שום משמעות, ולמרות שכבר חודשים ארוכים לא ניתנת בידי ההגנה הזכות הבסיסית להשלים את חקירתו הנגדית של טלנסקי – כל אלה לא מפריעים לפרקליטות להמשיך ולנפנף בעדויותיו הראשונות, השיקריות והסותרות של טלנסקי כאילו כל מה שקרה לאחר מכן, לעייני בית המשפט והציבור כולו, לא התרחש מעולם".

דן הוסיף כי ההחלטה שלא לסגור את התיק באה בשל העובדה כי "הפרקליטות אינה יכולה להרשות לעצמה להודות היום, כי ההליך החריג של העדות המוקדמת, שהוביל להתפטרותו של ראש ממשלה מכהן בישראל, היה שגוי ומוטעה מן היסוד וכי לא היה מקום שיתקיים כלל". עם זאת, "ההרים והגבעות שיצרה המשטרה בתחילת הפרשה הפכו כעת לתלוליות עפר קטנות שגם הן תעלמנה לחלוטין בסופו של דבר. כל הכותרות שיצרה המשטרה בטענה לשוחד התבררו כעת כחסרות שחר".

ההלוואות מג'ו אלמליח לא דווחו

כמו-כן אולמרט חשוד כי הפר את "כללי אשר" ופעל לכאורה תוך "הסתרה ומרמה" בהתנהלות מול מבקר המדינה, כש"לא דיווח למבקר המדינה, כמתחייב, על הכספים הרבים שקיבל במהלך השנים מטלנסקי, כמפורט לעיל...לא דיווח למבקר המדינה, כמתחייב, על הכספים - מאות אלפי דולרים במזומן - שהחזיק אצל עו"ד מסר ב"קופה הסודית" במהלך השנים 2006-2003".

אף לא דיווח על קבלת הלוואה בשנת 1993 בסך 75 אלף דולרים, מאדם בשם ג'ו אלמליח, וכי ההלוואה לא הוחזרה. המבקר ביקש מאולמרט פרטים על תנאי ההלוואה ועל עיסוקו של אלמליח ומידת קרבתו לאולמרט. המבקר ציין מפורשות, כי הוא עושה כן כדי לבדוק האם אין בהלוואה משום קבלת טובת הנאה אסורה לפי כללי ועדת אשר, וכן כדי לוודא שאין חשש לניגוד עניינים בין אולמרט לבין אלמליח. "למרות התכתבות ענפה בעניין זה, הסתיר אולמרט מהמבקר את העובדה כי בחודש פברואר 1998, העביר ג'ו אלמליח סכום נוסף של כ-100,000 דולרים לחשבונם הפרטי המשותף של מר אולמרט ורעייתו".

אולמרט חשוד כי הפר את ההוראות "האוסרות עליו קבלת כספים וטובות הנאה זולת שכרו, ואת ההוראות המחייבות אותו לדווח למבקר המדינה, בין היתר על קבלת הכנסות וטובות הנאה מכל מקור שהוא ועל כל סכום כסף שהוא מחזיק או שמוחזק עבורו".

טלנסקי סייע במערכות הבחירות
משה טלנסקי [צילום: AP]

החשדות נגד אולמרט נוגעים לתקופה של תחילת שנות ה-90, מעת היכרותו כשר הבריאות דאז עם משה טלנסקי, יהודי שפרנסתו הייתה בין השאר בגיוס כספים ובייעוץ לגיוס כספים לארגונים בעלי זיקה לישראל או לעם היהודי. בין טלנסקי לאולמרט "נרקמה מערכת יחסים מתמשכת...וזאת בין היתר על-רקע מה שתואר על-ידי טלנסקי כהזדהות עם עמדות שביטא אולמרט על-רקע זיהויו את אולמרט כדמות מפתח מבטיחה בציבוריות ובפוליטיקה בישראל".

הפרקליטות טוענת כי אולמרט ניצל לכאורה לאורך השנים את מעמדו ותפקידיו באופן שיטתי ומתמשך, לקבלת תמיכה וסיוע בעניינים כספיים מטלנסקי. עוד נטען כי אולמרט "פעל להסתרת אופי קשריו האמורים עם טלנסקי, ובכלל זה ממבקר המדינה".

בין היתר סייע טלנסקי לאולמרט ב"מימון ובגיוס כספים למערכת הבחירות של מר אולמרט לראשות העיר ירושלים בשנת 1993". בשנת 1997 העביר מר טלנסקי, בהעברה בנקאית לחשבון הבנק האישי של מר אולמרט ורעייתו, בבנק הפועלים בירושלים, סכום מזומן בסך של 140,500 שקלים. טלנסקי אף סייע לאולמרט בגיוס תרומות במערכת הבחירות לראשות ירושלים ב-1988.

כיסה חוב של 1.7 מיליון שקלים

ע"פ החשד טלנסקי כיסה את החוב שנותר לאחר הבחירות בחשבונה של העמותה "ירושלים המלוכדת בראשות אהוד אולמרט 1998". מדובר בחוב בגובה של כ-1.7 מיליון שקלים שאולמרט ויו"ר העמותה, ידידו, עו"ד אורי מסר ערבו לו אישית. כאמור, עפ"י החשד טלנסקי העביר לעו"ד מסר מחשבונותיו מאות אלפי דולרים שכיסו את חוב העמותה בשנת 2002. טלנסקי אף העביר לעמותות אותן ניהל מסר סכומים של מאות אלפי דולרים במהלך הבחירות המקדימות לראשות תנועת הליכוד שהתקיימו בשנת . הוא אף, תרום לקמפיין אל אולמרט בתרומות אישיות.

בתקופת כהונתו של אולמרט כשר תמ"ת, תקשורת, אוצר והממונה על מינהל מקרקעי ישראל, בשנים 2005-2003 – הוא קיבל לכאורה מטלנסקי סכומי כסף נוספים בסך כולל מצטבר של יותר מ-100,000דולר.

בתמורה, כך נטען, אולמרט סייע לטלנסקי בשיווק מוצרי חברה בה היה שותף, קול-טק האמריקנית שעיסוקה בפיתוח, ייצור ושיווק של מקררי "מיני-בר" למלונות ובתי עסק. כמו-כן אולמרט סייע לטלנסקי בקידום עסקי נדל"ן באמצעות קישורו ל רונלד ארנל תושב ארה"ב, הקשור בתחום הנדל"ן. טלנסקי קיבל סיוע מאולמרט על-ידי קישורו גם לאנשי עסקים נוספים בהם המיליארדר שלדון אדלסון ויצחק תשובה.

ניצול לרעה של מעמדו לטובות הנאה

העבירות המיוחסות לאולמרט: ניצול לרעה של תפקידיו ומעמדו הציבוריים, לפעילות שיטתית, לאורך שנים, להפקת טובות-הנאה כספיות אישיות מטלנסקי. שימוש לרעה במעמדו ובתפקידו לסייע לטלנסקי בעסקיו, כשהוא מצוי כלפיו במצב של ניגוד עניינים.

כן החזיק "קופה סודית" של מזומנים אצל עו"ד מסר. בנוסף, נקט פעולות הסתרה ומרמה של עניינים אלו ונושאים אחרים כלפי מבקר המדינה. כל זאת - בדרך המנוגדת לנורמות ולכללים המחייבים שר ועובד ציבור. התנהלות זו של אולמרט עולה כדי עבירה של מרמה והפרת אמונים; זאת באשר במעשים אלה יש משום פגיעה מהותית בטוהר המידות של עובדי הציבור, באמון הציבור ברשויות השלטון ובתקינות פעילות המינהל הציבורי".

הפרקליטות טוענת כי פעילות זו "כורכת בתוכה שורה של יסודות מחמירים, ובהם: רום תפקידיו של מר אולמרט; היקף הכספים שהתקבלו על ידו מטלנסקי, שלא כדין, באופן שיטתי ולאורך זמן; עירוב וניצול מעמדו הציבורי הבכיר לקידום קשרים עם פעיל בארגונים פילנתרופיים בעלי זיקה לישראל ולעם היהודי, שהניבו עבורו במשך שנים תקבולים כספיים במזומנים בשיעורים ניכרים; הסתרה של קבלת הכספים מטלנסקי ההחזקה וניהול של "קופה סודית" של מזומנים בסכומים גדולים, לאורך זמן, אצל עו"ד מסר - כל זאת תוך רתימת מנהלת לשכתו, שהינה עובדת מדינה, לטיפול בנושא קבלת הכספים מטלנסקי והתיאומים עם עו"ד מסר באשר להחזקתם הכספים שבכספת וניהולם. על כך נוספו, פעולות הסתרה ורמייה כלפי מבקר המדינה באשר לקבלתם ולהחזקתם בסתר של הכספים הללו".

המדינה טוענת כי "מכלול מעשיו והתנהלותו כאמור של אולמרט היה כרוך גם בסטייה מהשורה, המתבטאת, בין היתר, בהפרת האיסורים על קבלת טובות הנאה ואי דיווח על טובות הנאה אלו בניגוד לכללי ועדת אשר. כמו-כן, בהתנהלותו כאמור מול מבקר המדינה, עבר אולמרט גם עבירה של קבלת דבר במרמה". לאולמרט מיוחסות עבירות של מעשי מרמה והפרת אמונים וקבלת דבר במרמה.

תאריך:  01/03/2009   |   עודכן:  02/03/2009
רותי אברהם
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אולמרט יועמד לדין בפרשת טלנסקי
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
Joe Anaaref
1/03/09 20:37
2
יוסף אגמון
1/03/09 20:47
3
עוד סתם אזרח
1/03/09 20:59
4
סוגרים תיק לחבר
1/03/09 22:03
5
א.ל. רמת-גן
1/03/09 22:25
6
ד"ש
1/03/09 23:08
7
פקיד בכיר
1/03/09 23:53
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בחברת השמאות לוי יצחק מגיבים לטענות שהושמעו נגד בעלי החברה. בראשונה, החברה משתמשת במשרד יחסי ציבור לתחום הרכב ומעבירה תגובה לטענות שהושמעו נגד יצחק על-ידי חברות הליסינג בכנס של איגוד לשכות המסחר. הטענות העיקריות שהופנו כלפי לוי היו שהצהרה על מגמות עתידיות היא בעייתית והופכת לנבואה שמגשימה את עצמה, שהפחתת המחיר למכוניות מהשכרה אינן רלוונטיות, שהפחתות המחיר מדי חודש עוצרות את המסחר בחודשים מסוימים ושמחירי המכוניות אינם ריאלייים במקרים רבים. שמוליק קליין, מנכ"ל קל אוטו, אמר: "אתה גרמת לנזק של מיליונים לענף הרכב. יצאת בהתבטאות חסרת אחריות שתוריד את מחירי הרכב המשומש ומה שעשית לענף זו שואה שלא הייתה כדוגמתה. כל התחזיות לך לא קרו".
01/03/2009  |  דניאל שמיל  |   חדשות
מעדנות מדווחת (יום א', 1.3.09) כי היא חוזרת לשיווק הדרגתי של מוצריה לרשתות השיווק ולחנויות הקמעונאיות, זאת לאחר שהמפעל עבר תהליך בדיקה מקיף וחזר לפעילות מלאה.
01/03/2009  |  עופר וולפסון  |   חדשות
ארה"ב מאמינה כי אירן אגרה מספיק דלק גרעיני כדי לייצר פצצה. כך אמר (יום א', 1.3.09) ראש המטות המשולבים של הצבא האמריקני, האדמירל מייק מאלן.
01/03/2009  |  עופר וולפסון  |   חדשות
משרד הבריאות החליט (א', 1.3.09) להוציא משימוש בישראל את התרופה הביולוגית רפטיבה (Reptiva), המיועדת לטיפול בחולי פסוריאזיס בדרגת חומרה בינונית עד קשה.
01/03/2009  |  גלית יצחק  |   חדשות
עליית מדרגה בסכסוך בין הפניקס לבין מייסדי אקסלנס רוני בירם וגיל דויטש: הפניקס הודיעה היום על ביטול רכישת בית ההשקעות אקסלנס. הסיבה: בהסכם בעלי המניות בין הפניקס לאקסלנס נקבע כי כל עסקה מהותית של אקסלנס תובא לאישורם המוקדם של בעלי המניות. עסקת המיזוג של קרנות הנאמנות עם קרנות הנאמנות של פריזמה, שקודמה על-ידי המנכ"ל דוד ברוך ויו"ר אקסלנס ומייסדה, רוני בירם, לא הובאה לאישור הפניקס.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il