|
נסיון מחודש להיאבק בענקית גוגל. באלמר ומיקרוסופט [צילום: AP]
|
|
|
|
|
מנוע חיפוש חדש פרי מיקרוסופט. מיקרוסופט אישרה (יום ג', 3.3.09) כי היא בוחנת כעת מנוע חיפוש חדש (kumo.com) על-מנת להעלותה מן המקום השלישי בשוק מנועי החיפוש. המנוע החדש מבוסס על טכנולוגיה סמנטית המסוגלת להבין משפטים ויחסים בין מילים.
מנועי חיפוש הנמצאים בשוק כרגע, כולל זה שבו משתמשת גוגל, מסתמכים על זיהוי המילים שמדפיס המשתמש וחפיפתן עם מילים המופיעות באתרים השונים. מוקדם יותר השבוע השמועה על מנוע החיפוש החדש, קומו, הודלפה לאינטרנט. ביום שלישי מיקרוסופט איששה את הידיעה.
מייק ניקולס, המנהל הכללי של מיקרוסופט לייב, צירף הצצה חטופה אל הדף הראשי של מנוע החיפוש. הוא אמר כי עדיין לא הוחלט אם הכינוי 'קומו' יחליף את המילים live search וכי זו החלטה שיווקית שצריכה להיעשות.
יוצרי המנוע החדש אמרו כי הסטטיסטיקות מראות שלוקח לאנשים עד 20 דקות למצוא את מה שהם מחפשים. "אנו מאמינים שביכולתנו לספק חווית חיפוש טובה ויעילה יותר, העוזרת לא רק למצוא נתונים אלא גם לבצע משימות", נכתב בבלוג של מיקרוסופט. בשלב הניסויי, לכל מדינה יהיו מאפיינים משלה.
בשנה שעברה מיקרוסופט ניסתה לרכוש את יאהו! בסכום של 47.5 מיליארד דולר בניסיון להתמזג ולהיאבק ביריבתה גוגל, השולטת ביותר מ-60 אחוז של השוק. כרגע, יאהו! שולטת על 21 אחוזים ומיקרוסופט רק ב-8.5 אחוזים. יו"ר מיקרוסופט סטיב באלמר אמר כי עדיין יש עניין לשתף פעולה עם יאהו!.