|
מנכ"ל וואלה!, אילן ישועה [צילום: יח"צ]
|
|
|
|
|
"וואלה!" מדווחת (יום א', 8.3.09) על גידול של 13% בהכנסות ב-2008 לכ-112 מיליון שקלים, לעומת הכנסות של כ-99.4 מיליון שקלים בשנת 2007.
הכנסות החברה ברבעון הרביעי של 2008 הסתכמו בכ-29.2 מיליון שקלים בהשוואה להכנסות של כ-27.2 מיליון שקלים ברבעון המקביל ב-2007 - גידול של כ-7%.
הרווח הנקי של "וואלה!" אשתקד הסתכם בכ-17.4 מיליון שקלים - גידול של כ-10% בהשוואה לרווח ב-2007. הרווח הנקי ברבעון הרביעי של 2008 הסתכם בכ-5.2 מיליון שקלים לעומת כ-7.7 מיליון שקלים ברבעון המקביל. הירידה ברווח הנקי נובעת מרישום נכס מס בגין הפרשים זמניים ב-2007 בסך של כ-2.8 מיליון שקלים. בנטרול השפעת הכנסות המס, הרווח הנקי ברבעון הרביעי של 2008 מהווה גידול של כ-6% בהשוואה לרווח ברבעון המקביל ב-2007.
ה-EBITDA הסתכם ב-2008 בכ-31.4 מיליון שקלים - גידול של כ-25% בהשוואה לרווח התזרימי ב-2007. ברבעון הרביעי של 2008 ה-EBITDA הסתכם בכ-9.3 מיליון שקלים - 9% יותר מאשר הרבעון המקביל.
עברה גם למפרסמים קטנים ובינוניים
"וואלה!" שיפרה ב-2008 את תמהיל ההכנסות שלה תוך פנייה ממוקדת וישירה גם למפרסמים קטנים ובינוניים. לצורך כך גיוונה החברה את מוצרי הפרסום ושילבה באתר כלים פרסומיים חדשים. במהלך הרבעון הרביעי השיקה החברה עמוד בית חדש על-מנת לשפר את חוויית הגלישה והניווט של הגולשים לצד שיפור והרחבה של מוצרי הפרסום והשיווק. ההשקה נחלה הצלחה וסייעה להגדלת התנועה לאתר לצד הגדלת ההכנסות מפרסום. כמו-כן, במסגרת ההתמקדות בתחום תכני וידאו ולאור הצלחת המיזם הניסיוני עם חברת Yes, חתמה "וואלה!" על הסכם שיתוף פעולה עם חדשות ערוץ 1, לצד הקמת מערך עצמאי להפקת חדשות וידאו.
אילן ישועה, מנכ"ל "וואלה!", אמר כי "הגולשים והמפרסמים אוהבים את 'וואלה!'. החברה הצליחה לגוון את מקורות ההכנסה שלה ולהכפיל את הכנסותיה ממגזר המפרסמים הקטנים-בינוניים על חשבון גוגל, והצליחה למשוך אליה גם גולשים מבוגרים, כך שכיום בכל קבוצת גיל מספר הגולשים באתר הוא הגבוה ביותר בהשוואה לכל פורטל אחר בישראל. צעדי ייעול שננקטו ברבעון הרביעי לצד גידול בתחומי צמיחה כגון וידאו, סלולר ותוכן שיווקי איפשרו לנו להציג רבעון חזק למרות המשבר הכלכלי והמלחמה".
גיל בנימיני, סמנכ"ל הכספים של "וואלה!", אמר כי "החברה הצליחה ב-2008 להגיע לתזרים מזומנים שנתי מפעילות שוטפת של כ-40 מיליון שקלים, המשקף היטב את יכולת החברה לתרגם את רווחיה למזומנים. בשנה האחרונה החברה שיפרה את תוצאותיה בכל פרמטר תוך השקעה בתחומי הווידאו, הסלולר והתוכן השיווקי אשר יהוו מנועי צמיחה חשובים בשנים הקרובות. ההשקעה של "וואלה!" בתחום הסלולר כבר נושאת פירות ובשנה האחרונה ההכנסות מתחום זה מהוות תרומה יפה לשורת הרווח של החברה. כך גם פעילות החברה בתחום התוכן השיווקי".