יושב-ראש נמלי ישראל, יפתח רון-טל, אמר כי כדי לקדם את שני הנמלים החדשים במפרץ חיפה ובדרום יש צורך שההשקעה בתשתיות הכבישים, הרכבות והגשרים תהיה דומה לזו שתושקע בהקמת נמלים אלו - שמונה עד תשעה מיליארד שקלים.
הנמלים הם למעשה שני רציפים חדשים בחיפה ובאשדוד, והשקעה בתשתיות אליהם תכפיל למעשה את היקף התנועה בהם.
רון-טל, שדיבר (יום ה', 12.3.09) בכינוס של משרד התחבורה ברמת גן, אמר כי פיתוח התשתיות מהווה חסם עיקרי לפיתוח נמלי העתיד, ויש להשלים את הרפורמה בנמלים תוך הידברות עם העובדים.
הוא התייחס גם לנמל אילת, ואמר כי הגורם שמעכב אותו מלהפוך להיות שחקן משמעותי באזור הים התיכון הוא אי-סלילתה של רכבת לאילת שתאפשר שינוע מטענים. לדבריו, בנמל גלום פוטנציאל אדיר, שבשל היעדר תקציב לסלילת רכבת לא ניתן לממשו.