בחודש ינואר 2003 הסתכמו הכנסות המדינה ממסים ומאגרות משרדי הממשלה בכ-11 מיליארדי ש"ח. זו ירידה ריאלית של 17% לעומת החודש המקביל אשתקד. על בסיס גבייה אחיד, דהיינו בניכוי השפעת שינויי חקיקה ובניכוי דחיית החזרי מס, הגבייה בחודש ינואר 2003 ירדה בשיעור ריאלי של כ-14% לעומת חודש ינואר 2002, וזאת בהמשך לירידה בשיעור ריאלי של 7% בשנת 2002 לעומת שנת 2001.
מאגף מס הכנסה ומיסוי מקרקעין נמסר, כי הגבייה שביצע בחודש שעבר, הסתכמה בכ-5.7 מיליארדי ש"ח - ירידה ריאלית של כ-18% לעומת החודש המקביל אשתקד. נתון זה הוא בהגדרות תקציב המדינה בעוד שבהגדרות האגף, הסתכמה הגבייה בכ-6.2 מיליארד שקלים. מקור השוני בין שתי ההגדרות נובע מההפרשה לקרן פיצויים ומהפרשי עיתוי.
החודש, הסתכמו החזרי מס הכנסה ב-1.1 מיליארד שקל, פי שניים יותר מבחודש ינואר 2002. העלייה בהחזרי מס הכנסה נובעת בחלקה מדחיית החזרים מסוף שנת 2002, כתוצאה מעיצומי עובדי האגף. בניכוי דחיית ההחזרים ובניכוי שיינויי החקיקה, גביית האגף ירדה החודש בשיעור ריאלי של 14% לעומת חודש ינואר 2002.
יש לציין, כי בינואר נכנסה לתוקפה הרפורמה במס הכנסה, שעיקרה - הפחתת נטל המס על הכנסות מעבודה ומיסוי הכנסות מחו"ל, והכנסות מריבית וריווחי הון.
גביית האגף בחודש ינואר 2003, בהגדרות תקציב המדינה, הסתכמה בכ-4.9 מיליארדי שקל. גם זו ירידה ריאלית של 17% לעומת ינואר 2002. בהגדרות אגף המכס ומע"מ, הסתכמה אומנם הגבייה בכ-5.3 מיליארד שקלים, אך השוני בין ההגדרות נובע מהפרשי עיתוי שייעלמו במהלך השנה.
בניכוי דחיית החזרי מע"מ מחודש דצמבר 2002 לחודש ינואר 2003, ובניכוי שינויי החקיקה, ירדה גביית האגף בשיעור ריאלי של כ-14%. הירידה בגביית האגף נובעת מהירידה בצריכה וביבוא ובמיוחד ביבוא עתיר מס, כגון יבוא מכוניות שירד ב-54% לעומת ינואר 2002.
בחודש ינואר 2003 נרשמה עליה ריאלית של כאחוז בגביית האגרות לעומת חודש ינואר 2002.