בשבועיים שלפני חג הפסח ירכשו הישראלים כ-16,000 טון תפוחי אדמה - גידול של כ-55% לעומת הצריכה השוטפת של תפוחי-אדמה במהלך השנה. כך עולה (יום א', 22.3.09) ממחקר שוק שערכו מפעלי אבשלום בנושא צריכת תפוחי-אדמה לקראת חג הפסח.
על-פי המחקר, 61% מהישראלים קונים תפוחי-אדמה לפחות פעם אחת בשבוע או יותר וכ-80% רוכשים תפוחי-אדמה פעם בשבועיים.
28% מהישראלים ציינו שבעת רכישת תפוחי-אדמה, השיקול החשוב ביותר בעיניהם הוא צבע תפוח-האדמה, 24% ציינו שהשיקול החשוב הוא הגודל ו-20% ציינו את הצורה. 9% ציינו שהשיקול החשוב ביותר הוא הטריות, 6.3% ציינו את הסוג או הזן, ורק 3.7% ציינו את המחיר כשיקול החשוב ביותר ברכישת תפוחי-אדמה. 9% ציינו כי אין חשיבות לאף לא אחד מהשיקולים הנ"ל, או שחלקם או כולם חשובים באותה מידה.
לשאלה "האם אתה נוהג להתאים את צבע וסוג תפוחי-האדמה לסוג השימוש", ענו 41% שהם נוהגים להתאים את הצבע לשימוש.
כ-40% ציינו שלצ'יפס הם מעדיפים תפוח-אדמה אדום ו-47.7% ציינו שלאפייה הם מעדיפים תפוח-אדמה לבן.
לשאלה אם הם מעדיפים לקנות תפוחי-אדמה בתפזורת או באריזה: 50% ענו כי הם מעדיפים לקנות בתפזורת, כש-61.2% מהם ציינו את הגורם כל באפשרות הבחירה, ו-15.6% ציינו שכך קונים בדיוק את הכמות לה הם זקוקים. 37.7% מעדיפים לקנות תפוחי-אדמה ארוזים, כש-28% ציינו שהסיבה לכך היא נוחות, 8.8% ציינו שהמוצר יותר נקי ו-8.1% ציינו שתפוחי-האדמה הארוזים איכותיים יותר.
דייוויד לוי, מנכ"ל מפעלי אבשלום, מציין שיש עלייה מתמדת בשיעור הצריכה של תפוחי-האדמה האדומים, בעיקר לטיגון. הוא מזהה עלייה בחשיבות הטריות והאיכות בהחלטת הקנייה ובבחירה, על אף שהישראלים, שלא כמו האירופים, לטענתו, בוחרים ירקות בכלל ותפוחי-אדמה בפרט לפי גודלם וצורתם יותר מאשר לפי איכותם. בנוסף, לוי מוסר כי ישנה עלייה מתמדת בשיעור הקונים ברשתות השיווק המעדיפים אריזות מוכנות.