|
המנכ"ל גלילי עם הבעלים שלמה שמלצר ורעייתו [צילום: שחר צרפתי]
|
|
|
|
|
פעילות הליסינג וההשכרה של שלמה החזקות השיגה רווח נקי של 54 מיליון ש"ח בשנת 2008 לעומת רווח נקי של 92 מיליון ש"ח בשנת 2007 - ירידה של 41.3%.
לאחר שקלול השתתפות שלמה החזקות בהוצאות חברת הביטוח שנמצאת בבעלותה המלאה, רשמה החברה רווח נקי של 25 מיליון ש"ח. בשנת 2008 חברת הביטוח רשמה הפסד של 3.9 מיליון ש"ח.
בדומה למצב בדוחות דן רכב, כ-20 מיליון שקל משורת הרווח הנקי הגיעו מרכישה עצמית של אג"ח שביצעה הקבוצה. ללא הרכישה - שורת הרווח הנקי הייתה נמוכה בהרבה.
הכנסות שלמה עמדו על 1.95 מיליארד ש"ח, לעומת הכנסות של 1.65 מיליארד ש"ח בשנת 2007 - גידול של 18.6%. הכנסות פעילות הליסינג וההשכרה בשנת 2008 עמדו על 1.86 מיליארד ש"ח לעומת 1.65 מיליארד ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד.
החובות המסופקים של החברה עומדים על כפרומיל ולא נרשמו שינוים מהותיים בכל הנוגע להחזרת רכבים, שטרם חלף זמן חוזה הליסינג שלהם.
ניר גלילי, מנכ"ל שלמה החזקות, מסר כי "חברת שלמה החזקות מציגה רווחיות מרשימה, למרות תנאי השוק בכלל והמציאות השוררת בשוק הרכב בפרט. במהלך שנת 2008 ביצעה החברה מספר מהלכים חשובים, ביניהם ביסוס חברת הביטוח והמשך תהליך המיזוג, שאת תוצאותיו נראה במהלך השנים הקרובות. החברה פרעה פירעון מוקדם של אג"ח סדרה ח' וממשיכה ברכישה של רכבים עבור לקוחותיה באופן סדיר".
קבוצת שלמה החזקות מחזיקה כיום בצי הרכב הגדול בישראל, הכולל כ-57 אלף רכבי ליסינג וכ-11,600 רכבי השכרה. החברה מעריכה כי למשבר הכלכלי, לתופעת הפיטורים בתעשיות הגדולות ובפרט במגזר הטכנולוגיה העילית ולקושי בגיוס אשראי תהיה השפעה מהותית על שוק הליסינג ועל צי הרכב שלה והיא צופה סטגנציה או אפילו קיטון בשוק.