|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

הכל יחסי

כינסנו 3 מבכירי פרשני הכדורגל הבינלאומי כדי לבחון את חסרונותיה של ברסה
28/04/2009  |   ספורט5 ספורט5   |   חדשות   |   תגובות
מאת: יואב בורוביץ'  |  ספורט5  |  sport5.co.il
אסיין ומסי. מאצ' אפ קריטי (GETTYIMAGES)

מפגש חצי גמר ליגת האלופות בין ברצלונה לצ'לסי מעמת שתי קבוצות כבירות אך כאלה שמייצגות אסכולות לגמרי שונות: ברצלונה של גווארדיולה מציגה כדורגל כמעט טוטאלי ומאד התקפי ואילו צ'לסי של הידינק כוחה בפרגמטיות, פיזיות, והתעלות ברגעים מכריעים. בארסה בכל זאת נחשבת פייבוריטית כיוון שהיא מוכשרת יותר ומציגה עונה מרשימה בהרבה. המאזן שלה העונה הוא 39 ניצחונות, 9 תוצאות תיקו, וארבעה הפסדים, כאשר שניים מהם היו במשחקים חסרי חשיבות לחלוטין. יחס השערים שלה (43-141) מצמית. מאזנה של צ'לסי אף הוא מרשים (6-14-31) וכך גם יחס שעריה (39-95) אך הנתונים הללו עדיין רחוקים מאלו של בארסה. בעוד צ'לסי מדורגת במקום השלישי באנגליה ועברה העונה לא מעט משברים (כולל פיטוריו של סקולארי), ברצלונה דוהרת בהילוך מהפנט כשקולות רבים בעולם הכדורגל כבר החלו להכתיר אותה כקבוצה היסטורית.

היסטורית אולי, אך לא מושלמת. על מנת לבחון את חסרונותיה היחסיים של ברצלונה וכיצד צ'לסי יכולה לנצל אותם כינסנו שלושה מבכירי פרשני הכדורגל הבינלאומי באנגליה ובאירופה: העיתונאים והסופרים איאן הוקי (סאנדיי טיימס), סיד לואו (הגרדיאן) וג'ונתן ווילסון (הגרדיאן ו-Four Four Two).

1. ההגנה של ברצלונה

בליגה ספגה ברצלונה 26 שערים ב-33 משחקים (הכי מעט בספרד), בצ'מפיונס יש לה 12 שערי חובה בעשר התמודדויות. אלו לא מספרים של הגנה חלשה. וההגנה של ברצלונה אכן לא חלשה. אך שלושת הפרשנים טוענים פה אחד כי "ההגנה החזקה ביותר של בארסה היא ההתקפה. כשקבוצה מחזיקה בכדור כמעט 75% מהזמן וקבוצות כל כך מתקשות לקחת ממנה אותו, ברור שיהיה להן מאד קשה לכבוש מולה". 

עם זאת, להגנת ברצלונה יש כמה נקודות תורפה שצ'לסי מסוגלת לנצל. הראשון הוא השוער ויקטור ואלדז, שווילסון מגדירו, "רחוק אלפי מילין מהרמה הבינלאומית הגבוהה ביותר". ואלדס הוא שוער מסגרת נהדר, או מה שהאנגלים מכנים "Great Shot Stopper", אך יש לו כמה בעיות שמונעות ממנו להשתייך לליגה של בופון, קסיאס, צ'ך, ואן דר סאר, ז'וליו סזאר וריינה. "ראשית, הוא שוער יחסית נמוך (1.83 מ') ובניגוד לקסיאס, שגם הוא לא ענק (1.85 מ'), יש לו בעיה רצינית בכל מה שקשור לכדורי גובה", אומר סיד לואו, שחי בספרד ומסקר את הלה ליגה שנים רבות. "כבר כמה עונות שחלק גדול מהשערים שבארסה סופגת מגיעים ממצבים נייחים וקרנות. וזה בעיקר באשמתו של ואלדס, אבל לא רק. גם פויול ורפא מארקס מתקשים להתמודד עם כדורי גובה".

הוקי, שמתגורר בברצלונה, טוען כי "פויול אינו בלם טוב בכל הנוגע למיקום ומשחק ראש. הוא מהיר ואגרסיבי ולכן כולם חושבים שהוא שחקן מצוין אבל אני לא סבור כך למרות שברור לי שאני בעמדת מיעוט". אך גם הוקי סבור כי ואלדס הוא נקודת התורפה ומאשים את השוער בהפסד לליברפול לפני שנתיים ברבע גמר הצ'מפיונס, ובחלק לא מבוטל מהשערים היחסית מעטים שבארסה ספגה העונה. "אפילו נגד ולנסיה בשבת ראית איך מאטה (1.70 מ') ופבלו (1.73 מ') עושים שמות באוויר נגד בארסה, כשפבלו גם כובש בראש", הוא אומר, "לואלדס יש אמנם אינסטינקטים מצוינים והוא נהדר במצבים של אחד על אחד, אבל בכל מה שקשור למיקום ושליטה באוויר הוא שוער די חלש".

עוד חולשה פוטנציאלית בהגנת ברצלונה היא המגן הימני, דני אלבס. אלבס נותן עונה כבירה אך תורם בעיקר למשחק ההתקפי של הקטלונים. "אלבס עולה הרבה מאד למעלה, והוא מייצר בכך הרבה שטחים והזדמנויות להבקעת שערים לליאו מסי שמשחק מעליו באגף", מסביר לואו, "אבל לפעמים, מרוב שהוא נמצא למעלה, הוא מאחר לחזור לעמדה. לכן פלורן מאלודה חשוב מאד הערב ובשבוע הבא. הוא האיש שיהיה חייב גם לטרפד את העליות של אלבס וגם לנצל את חסרונו אם הוא בכל זאת עלה".

באגף השמאלי ההערכה של הוקי היא כי "אריק אבידל המהוקצע ככל הנראה לא ישחק, וגווארדיולה יעדיף להשתמש באגרסיביות, במהירות ובניסיון של פויול. במרכז ההגנה הוא כנראה יציב את מארקס ופיקה, שיש לו עונה נהדרת. שניהם בלמים מצוינים וטכניים אבל לא הכי קשוחים. לכן דרוגבה הוא איש המפתח. הוא חייב להפעיל עליהם לחץ פיזי שעם הזמן יהפוך למנטלי. לדעתי הם חוששים ממנו".

http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/8/124968.jpg

קשה למצוא קבוצה בליגת האלופות שאינה חוששת מדרוגבה אך לצ'לסי יש עוד שחקנים עם נוכחות מרתיעה שייאלצו להתעלות מול ברצלונה, תרתי משמע. "פרנק למפארד מהווה איום רציני על הקרקע", טוען ווילסון, "אבל לא פחות חשובים ממנו הם מיכאל באלאק, ג'ון טרי ואלכס – שלושתם שחקנים פיזיים ונגחנים מעולים, שיהיו חייבים להפעיל מסיבי לחץ על הגנת ברצלונה באוויר".
 
2. הקישור של ברצלונה

כאן כבר מדובר בחוליה כבירה. אבל דווקא צ'אבי ואינייסטה, המעולים שבקשרי בארסה, מהווים בעיה פוטנציאלית במאבק מול צ'לסי. צ'אבי מתנשא לגובה 1.71 מ' ואילו אינייסטה נמוך ממנו בסנטימטר. גווארדיולה אמנם יגבה אותם בשומרי ראש מהטובים בנמצא כטורה (1.91 מ'), בוסקטס (1.89 מק') וקייטה (1.83 מ') אך צ'אבי ואינייטסה הם הלב הפועם והכוח המניע של ברצלונה. "הם אמנם קטנים אבל לא רכים ובוודאי לא טיפשים", מסנגר הוקי, שצופה בהם מדי שבועיים בקאמפ-נואו, "אבל מול מייקל אסיין ומיכאל באלאק יכול להיות שיהיה להם קצת קשה. בתנאי כמובן שאסיין, באלאק ולמפארד ירתיעו אותם פיזית". עוד שחקן שצ'לסי תנסה להרתיע אותו פיזית הוא מסי (1.69 מ'), ולכן, טוען הוקי, "חשוב יהיה מאד איך וולפגנג שטרק, השופט הגרמני, יעביר את המשחק הזה. אם הוא יגונן על הכוכבים קטני הגוף של בארסה – צ'לסי בצרות. אם הוא ישפוט יותר בנוסח האנגלי – בארסה אולי קצת בבעיה".

הקישור של ברצלונה עלול להכניס אותה לצרה נוספת, גדולה לא פחות. "הקשרים של בארסה מצטיינים בהנעת כדור", אומר לואו, "למעשה כל הקבוצה טובה בזה ולכן בארסה תוקפת עם כל כך הרבה שחקנים – היא יודעת שקשה מאד לקחת ממנה את הכדור. אך כשהכדור בכל זאת נלקח ממנה היא חשופה למתפרצות. בספרד למרבית הקבוצות אין את המהירות והמיומנות להעניש את בארסה על זה שהיא תוקפת עם 8-9 שחקנים והקו האחורי שלה מגיע כמעט עד לקו האמצע. אבל לצ'לסי יש את המהירות ויש בעיקר את הכדורגל הקליני שכל כך מאפיין אותה שיאפשר לה להכאיב לבארסה במתפרצות. גווארדיולה לא טיפש והוא יודע זאת, ולכן אני צופה שהוא ידריך את שחקניו לשחק קצת יותר קונסרבטיבי".

http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/9/124969.jpg

3. ההתקפה של ברצלונה

האדם הסביר לא יזהה חולשות בחוליית התקפה שמורכבת ממסי, אטו והנרי, כשעל הספסל יושב בויאן קרקיץ'. להתקפת ברצלונה באמת אין חולשות, אבל איאן הוקי מזהה אלמנט קטנטן שיכול ללכת נגדה. "בצ'לסי מאד מודאגים בימים האחרונים מהיעדרותו של אשלי קול (צהובים) ומכך שלא יהיה לה מגן שמאלי טבעי נגד ליאו מסי", מסביר הוקי, "אבל לדעתי דווקא ז'וזה בוסינגווה, מי שאמור להחליף את קול, יוכל להתמודד עם מסי מעט טוב יותר". מדוע? "כי מה שמסי אוהב לעשות זה להתחיל את התנועה על הקו ואז לחתוך למרכז. אם יש מולו מגן שהוא שמאלי (קול) אז מסי זורק אותו לרגל החלשה. בוסינגווה, לעומת זאת, ימני, ולכן כשמסי יחתוך מולו למרכז יהיה לו קצת פחות קשה להתמודד מולו. חוץ מזה, אני חושב שבוסינגווה חזק, קשוח, ולא פחות טכני מאשלי קול".

4.  המנטליות של ברצלונה

ברצלונה, למרות גדולתה ומעמדה הבינלאומי, היא קבוצה לוזרית. בספרד (מול ריאל) ובאירופה (שני גביעי אלופות בלבד). השאלה איפוא היא האם העונה, כאשר בארסה מותירה עשן לכל יריבותה בצמרת הכדורגל האירופי, היא תעמוד במבחן התוצאה? המפגש מול צ'לסי אינו רק מעמיד את בארסה מול יריבה איכותית ומאד קשוחה, אלא גם מגיע בלבו של פרק בן עשרה ימים בהם פוגשת בארסה בולנסיה, צ'לסי פעמיים, וריאל מדריד. במשחק הראשון מול ולסניה סיימה בארסה רק בתיקו. תוצאות לא טובות הערב וביום שבת בברנבאו מול ריאל, והקמפיין המקומי והאירופי של ברצלונה יעמוד בסכנה.

"ברצלונה היא קבוצה שלא נרתעת מאף יריבה", טוען הוקי, "לא ריאל ולא צ'לסי מפחידות אותה. אבל אם היא מתחילה פתאום לגמגם אז היא נלחצת". גם ווילסון סבור כי לצ'לסי יש יתרון מנטלי קטן, "ובמיוחד לאחר התיקו מול ולנסיה. לשחק שלושה משחקים כל כך חשובים בשבוע אחד גובה מחיר פיזי ומנטאלי. לכן אם דברים יתחילו פתאום לא להסתדר לשחקני ברצלונה, ניתן לדמיין איך הפחד מלסיים עונה כבירה שכזו בידיים ריקות עשוי להכריע אותם".

http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/0/124970.jpg

תאריך:  28/04/2009   |   עודכן:  28/04/2009
יואב בורוביץ'
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רשות ניירות ערך הורתה (יום ג', 28.4.09) לבנק הפועלים לפרסם עד יום חמישי בבוקר - עוד קודם לפתיחת המסחר בבורסה - את עיקרי טיעוניו של המפקח על הבנקים בבנק ישראל, רוני חזקיהו.
28/04/2009  |  יואב יצחק  |   חדשות
בימים אלה יוצאים לדרך הצילומים לסרטו החדש של הבמאי דני מנקין, "ז'טאם איי לאב יו טרמינל", בכיכובו של הזמר והשחקן מוקי (דני ניב) והשחקנית הצעירה נרונה קפלן. הסרט, שיצולם בצ'כיה בשפה האנגלית, יופץ בתחילה בארצות הברית ובאירופה, ולאחר מכן יגיע ארצה.
28/04/2009  |  מערכת סרט  |   חדשות
בשלב זה נשאר ניהול ההתמודדות עם מגיפת שפעת החזירים בידי משרד הבריאות ולא יועבר לידי משרד הביטחון. כך החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו, אשר כינס בשעה 18:00 דיון מיוחד של ראשי מערכת הבריאות ומערכת הביטחון לדון בהתמודדות עם שפעת החזירים. נתניהו בחן את האפשרות להעביר את האחריות על הטיפול במחלה לידי משרד הביטחון.
28/04/2009  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
הרגולטורים בארה"ב הודיעו לבנק אוף אמריקה ולסיטי כי תוצאות "מבחני העמידות" שנערכו באחרונה מראות כי ייתכן שיזדקקו להזרקות הון ממשלתיות נוספות, כך דיווח היום "וול סטריט ג'ורנל".
28/04/2009  |  סוכנויות הידיעות  |   חדשות
פרופ' אשל בן יעקב ברסלב לא מסתגר במגדל השן של האקדמיה. במשך השבוע הוא מכתת את רגליו בין בתי ספר תיכוניים בישראל, מרצה בנושאי פיסיקה ומנסה לקדם את החינוך למדע בישראל. בין לבין הוא יושב בוועדה הבין-סנאטית של האוניברסיטאות ושם מנסה למצוא פתרון לבעיה הכואבת של האקדמיה הישראלית: בריחת המוחות.
28/04/2009  |  גליה ימיני  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il