בעזרת כלי מעקב חדש, מנוע החיפוש גוגל זיהה עלייה חדה בחיפושים אחר מידע לגבי שפעת בקרב אנשים במקסיקו בשבוע שעבר, עוד לפני שהחדשות על ההתפרצות התפרסמו בכלי התקשורת.
חברת גוגל דיווחה (יום ד', 29.4.09) כי זיהתה את מגמות השפעת במקסיקו על בסיס כלי החיפוש לשפעת של גוגל, שהושק בסתיו האחרון [ראו ידיעה משמאל] ומשמש את המרכז האמריקני לפיקוח ומניעת מחלות (CDC) כדי לגלות היכן "מתחממת" השפעת.
"ראינו עדויות במקסיקו שמשתמשי גוגל חיפשו נושאים הקשורים לשפעת מאחר שסבלו מתסמינים הקשורים למחלה", אמר ג'רמי גינסברג, המהנדס הראשי למגמות השפעת בגוגל, במסגרת ראיון טלפוני שקיים עם רויטרס.
מחקרים הראו כי בין 35% ל-40% מכל הביקורים באינטרנט החלו על-ידי אנשים שחיפשו מידע רפואי.
גינסברג ציין כי הנתונים המקסיקנים לא הוצלבו עדיין עם נתונים שנאספו לאורך שנים על מקרים אקטואליים של שפעת במקסיקו ולכן ייתכן שהנתונים לא מהימנים. יחד עם זאת, החברה אופטימית לדבריו, והמערכת, היוצרת מפות על בסיס עלייה חדה בחיפושים אחר נושאים הקשורים לשפעת, משקפת את פעילות השפעת הממשית.
עוד אמר כי גוגל זיהתה עלייה קטנה בחלקים רבים במקסיקו עוד לפני שהסיקור החדשותי העיקרי החל בשבוע שעבר.
גינסברג אמר כי אנשים מחפשים אחר דברים שונים כשהם חולים - כמו המילה "מד-חום" - לעומת המילים אותן הם מחפשים בנושא התפרצויות שפעת.
עוד אמר גינסברג כי גוגל זיהתה גם עלייה חדה בארצות הברית בחיפושים הקשורים לשפעת שהייתה מקבילה לעלייה במקרי השפעת שדווחו בארצות הברית.
התקווה היא כמובן שהכלי יציע דרך נוספת לנבא אזורים בעייתיים עוד לפני שהשפעת מתפשטת בהם, ובמידה שהשפעת תתפשט במהירות, ניתן יהיה לספק לגורמי הבריאות את האפשרות להגיב במהירות.
ניתן למצוא את הכלי של גוגל במקסיקו
כאן.