|
הווארד סטרינגר, מנכ"ל ונשיא סוני [AP]
|
|
|
|
|
תאגיד סוני מדווח (יום ה', 14.5.09) על הפסד של 98.9 מיליארד ין (כמיליארד דולר) עבור שנת כספים שלו שהסתיימה במרס 2009. זהו הפסדו השנתי הראשון מזה 14 שנה.
סוני אף צפתה כי תפסיד סכומים גדולים אף יותר השנה בעקבות הצניחה הכבדה בביקוש צרכנים למוצרי אלקטרוניקה.
סוני, המייצרת בין השאר את מותג "בראביה" למסכי טלוויזיה ושטוחים ואת המצלמות הדיגיטליות "סייבר-שוט", אמרה כי היא סוגרת שלושה ממפעליה ביפן כדי לסייע בהחזרת עסקיה למסלולם. בנוסף, החברה נמצאת בהליכים לפיטורים של 16,000 עובדים.
חברת האלקטרוניקה והבידור היפנית אמרה כי התאוששות מהירה אינה נראית באופק, והיא צופה כעת הפסד של 120 מיליון ין (1.2 מיליארד דולר) לשנת הכספים שלה שתסתיים במרס 2010.
סוני מצטרפת בזאת לרשימה הולכת ומתארכת של תאגידים יפניים, הכוללים את טויוטה, היטאצ' ואחרים, אשר הכריזו על הפסדי ענק ועל תחזיות שחורות.
סוני, שנפגעה קשות מהירידה במכירות ומהין החזק, אשר שוחק את ההכנסות מייצוא, הפסידה 165 מיליון ין ברבעון הראשון של 2009, בהשוואה לרווח של 29 מיליארד בתקופה המקבילה אשתקד.
אנליסטים אומרים כי מנכ"ל החברה, הווארד סטרינגר, אשר מוקדם יותר השנה גם הפך לנשיאה, עדיין לא מסר תוכניות קונקרטיות בדבר תוכנית הבראה, הכוללות אסטרטגיות ומוצרים.
סטרינגר, אמריקני ממוצא וולשי, והזר הראשון אשר עומד בראש חברת סוני, קידם ארבעה מנהלים צעירים יחסית אל קבוצת הניהול הקרובה שלו. המנהלים, המייצגים את אגפי האלקטרוניקה והמשחקים של החברה, מתכוונים לנצל את מעמדה של החברה בשווקי העולם כדי לבדל את עצמה מיריביה העיקריים, כמו חברת סמסונג מדרום קוריאה או אייסר מטיוואן, אשר מצטיינות יותר ממנה בשיווק מוצרים זולים.