|
נקודת אור בענף הקמעונאות. וול-מארט [AP]
|
|
|
|
|
רשת חנויות הקמעונאות וול-מארט דיווחה (יום ה', 14.5.09) על רווחים קלושים בלבד ברבעון הראשון של 2009, תוצאה של נפילה בהכנסותיה בעסקיה הבינלאומיים, אשר נפגעו מהתחזקות הדולר.
הקמעונאית הגדולה בעולם דיווחה כי הרוויחה 3.02 מיליארד דולר עבור הרבעון שהסתיים ב-30 אפריל. נתון זה הוא מאוזן (ללא רווח או הפסד) לעומת השנה שעברה. ההכנסות נפלו ב-0.6 אחוזים ל-93.47 מיליארד דולר, ירידה לעומת 94.04 מיליארד דולר ברבעון אשתקד.
התוצאות היו קרובות לציפיותיהם של האנליסטים שנסקרו על-ידי תומסון רויטרס, אשר צפו לוול-מארט הכנסות של 96.37 מיליארד דולר.
וול-מארט אמרה כי הרווחים נפגעו כתוצאה ממחירי המט"ח הנוכחיים. ללא השפעה שלילית זו, החברה אמרה כי המכירות היו צומחות ב-4.5 אחוזים ל-98.31 מיליארד דולר. חשיפתה של וול-מארט לשינויי מט"ח גדלו בזמן האחרון וכיום כמעט רבע ממכירותיה - 22.7 אחוזים - מגיעות ממחלקתה הבינלאומית.
חברות רבות בעלות עסקים מעבר לים נפגעו מהדולר החזק. רוב החברות בארה"ב אשר מוכרות סחורות בעולם הרחב ממירות את מכירותיהן מן המטבע המקומי לדולרים כאשר הן מדווחות על תוצאותיהן הכספיות. במידה שהדולר מתחזק ביחס למטבעות אלו, ההכנסה הבינלאומית מיתרגמת לפחות דולרים.
עם זאת, וול-מארט עדיין נותרה אחת מנקודות האור הבודדות בענף הקמעונאות, ותוצאותיה היו טובות מאלה של קמעונאיות כגון טרגט או קוסטקו, עקב שילובה הנכון בין סחורות לשיווק אשר נועדו למקסם את התמקדותה המחודשת במחיר.
וול-מארט מרוויחה גם מהעובדה שהצרכנים מתמקדים במוצרים הכרחיים כגון מצרכי מזון, והיא מרבה במבצעים סביב מחיריה המוזלים.