|   15:07:40
  יפעת גדות  
עיתונאית עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עו"ד גיל קראוס דורג ב-DUNS100 כאחד המשרדים הבולטים בביטוח לאומי
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'

פרס דן דוד מקיים:

סימפוזיון ראשון מסוגו - "אתגרים לעולם בריא יותר"

פרופ' שני: "הבעיה המרכזית של בריאות הציבור בעשור הבא: אי-יכולתה של הממשלה להשתחרר מניהול בתי החולים" ואחוז ההוצאות לרפואה פרטית בישראל שהוא בין הגבוהים בעולם פרופסור ויץ: "70% מכלל חולי האיידס בעולם הם באפריקה. המחלות העיקריות הגורמות למוות הן איידס, מלריה ושחפת"
19/05/2009  |   יפעת גדות   |   חדשות   |   תגובות
שלושה ממדי זמן [צילום: AP]

פרס דן דוד - פרס בינלאומי בסך 3 מיליון דולר, פרי יוזמה משותפת של קרן דן דוד ואוניברסיטת תל אביב המוענק משנת 2002 לאישים ומוסדות בעלי הישגים מצטיינים ותרומה מוכחת לאנושות, בשלושה ממדי זמן - עבר הווה ועתיד, (מיליון דולר לכל מימד זמן) - מקיים באוניברסיטת תל אביב סימפוזיון ראשון מסוגו בתחום בריאות הציבור העולמית, תחת הכותרת: "אתגרים לעולם בריא יותר".

פרופסור יצחק ויץ [יועץ מדעי לפרס דן דוד, המחלקה לחקר התא ואימונולוגיה, הפקולטה למדעי החיים על-שם ג'ורג' וייז באוניברסיטת תל אביב] מציין כי "מדובר במפגש מסקרן ומרתק המאפשר לראשונה את השתתפותם של סטודנטים למחקר ביום העיון. הללו יציגו את מחקריהם בצד הופעתם של מומחים ומדענים בעלי שם עולמי. זוהי במה יחידה מסוגה עבור החוקרים הצעירים אשר תסייע להם בחשיפה עולמית על פלטפורמה מן המכובדות בעולם האקדמי".

ממד העתיד - ריסון האיידס
25 שנים של עבודה מחקרית [צילום: AP]

פרופסור גאלו, זוכה פרס דן דוד לשנת 2009 בממד זמן העתיד, בתחום בריאות הציבור, על תרומתו בתחום בריאות הציבור העולמית, ירצה על הנושא: "ההיבטים בחקר האיידס מאז ועד היום".

פרופסור גאלו, מנהל המכון לווירולוגיה של האדם, אוניברסיטת מרילנד, בית ספר לרפואה בולטימור, ארצות הברית, זכה להוקרה רבה על הישגיו המדעיים, ותרומתו החשובה ביותר לבריאות הציבור העולמית, בעיקר עבור הישגיו בחקר נגיף הכשל החיסוני האנושי - איידס HIV, לוקמיה של תאי T ובמיוחד עבור תפקידו המשמעותי בפיתוח בדיקת דם פשוטה לגילוי נגיף האיידס.

ריסון ההתפשטות של מחלה כלל עולמית זו לא היה מתאפשר ללא בדיקת הדם. בדיקת הדם שהפכה לכלי כלל עולמי הבטיחה שתרומות דם תהיינה חופשיות מזיהום בנגיף האיידס וסייעה בזיהוי נשאים בריאים של נגיף ה-HIV. ריסון התפשטות האיידס לא היה מתאפשר ללא בדיקת הדם הזו.

במשך 25 שנה של עבודה מחקרית זכה ד"ר גאלו להכרה מצד הקהילה הבינלאומית. הוא חבר באקדמיה הלאומית האמריקנית למדעים, במכון לרפואה באקדמיה הלאומית למדעים ובארגונים מכובדים בכל רחבי העולם. לד"ר גאלו 26 תארי ד"ר לשם כבוד. ביניהם, תארים מאוניברסיטת אתונה, תל אביב, המבורג, בואנוס איירס, האוניברסיטה העברית בירושלים ומכון קרולינסקה בשטוקהולם.

ד"ר גאלו זכה בפרסים רבים, הכוללים בין השאר שני פרסי לאסקר, פרס חקר הסרטן ע"ש צ'רלס ס. מוט של ג'נרל מוטורס, פרס לחקר הסרטן ע"ש אוטו הרץ (אוניברסיטת תל אביב) ועוד.

מחסור חמור ברופאים
מחייב הקמה של בית ספר לרפואה נוסף [צילום: AP]

פרופסור מרדכי שני, אשר נושא הרצאה בנושא: "בעיות הבריאות בעשור הקרוב במדינת ישראל", ציין בדבריו כי הבעיה העיקרית הרובצת לפתחו של העשור הבא היא אי-יכולתה של הממשלה להשתחרר מניהול בתי חולים בישראל וממדיניות של הססנות בכל הנוגע להחלטות בתחום זה.

לדברי שני, מבלי להוציא את בתי החולים הממשלתיים לתאגידי בריאות, משרד הבריאות לא יצליח למלא את משימותיו. לדבריו, בעיה נוספת היא ההוצאה הגבוהה לרפואה פרטית בישראל, שהיא בין הגבוהות בעולם המערבי - 40%. ההשפעה העיקרית של מצב זה היא בעיקר על השכבות החלשות.

בעשור הקרוב צפוי מחסור חריף ברופאים, לדברי פרופסור שני, וזוהי בעיה ייחודית לישראל בעולם המערבי. אחת הסיבות היא, פרישתם לגמלאות של רופאים רבים שעלו לישראל בעליות הגדולות.
לדברי פרופסור שני, המצב הזה מחייב הקמה של בית ספר לרפואה נוסף בישראל והמיקום האידיאלי הוא באזור הגליל, במגמה להאיץ את הפיתוח האזורי.

"כמו במדינות מערביות אחרות, אחת הבעיות הגדולות בשירותי הבריאות הן המחלות הכרוניות. ישראל מנסה מודלים שונים של ניהול שירותי הבריאות בתחום באמצעות טכנולוגיות מתקדמות. המגמה הזו חייבת להימשך תוך בחינה מחודשת של מבנה התגמול והשכר לרופאים. מדובר בתקשורת חדשה בין רופאים לפציינטים העוברת לתחום האינטרנט המאפשר העברת נתונים רפואיים, בדיקה וניהול המחלה ללא צורך במפגשים של פנים אל פנים".

פרופסור שני מציין כי מחלות זיהומיות כולל איידס אינן בעיה מרכזית בישראל. יחד עם זאת נושא הסביבה הבריאותית אינו מקבל תשומת לב ראויה.

על אף האתגרים הצפויים פרופסור שני מציין, כי מערכת בריאות הציבור בישראל טובה בעיקר ביחס למדינות המערביות באירופה.

עבר והווה
מנהיגות יוצאת דופן. בלייר [משרד האוצר]

שלושה זוכים בפרס דן דוד לשנת 2009 במימד זמן העבר - בתחום "אסטרופיזיקה - ההיסטוריה של היקום", פאולו דה-ברנרדיס (אוניברסיטת לה ספינזה, רומא, איטליה), אנדרו לאנג (המכון הטכנולוגי של קליפורניה, ארצות הברית) ופול ריצ'רדס (אוניברסיטת קליפורניה, ברקלי, ארצות הברית) עבור תגליותיהם היסודיות בחקר גיאומטריית היקום והרכבו הודות לניסוייהם BOOMERanG ו-maxima.

ממצאי הניסויים שפורסמו בשנת 2000 סיפקו הוכחה מוסכמת ראשונה כי ליקום גיאומטריה שטוחה.

טוני בלייר (ראש ממשלת בריטניה לשעבר) הוא זוכה הפרס בממד זמן ההווה - בתחום "מנהיגות", עבור מנהיגותו יוצאת הדופן ונחישותו האיתנה לסייע לאזורים המצויים בסכסוך להגיע לכדי הסכם ולפתרון מתמשך.

הפרס - לחוקרי ולמנהיגי העתיד
עשר מלגות [צילום: פלאש 90]

פרס דן דוד נקרא על-שם איש העסקים הבינלאומי והפילנתרופ דן דוד ומנוהל באוניברסיטת תל אביב. נשיא האוניברסיטה, פרופסור צבי גליל משמש כיו"ר הפרס.

חתני הפרס תורמים 10% מזכייתם למלגות לדוקטורנטים ובתר-דוקטורים מצטיינים. עשר מלגות בסך 15 אלף דולר כל אחת, מוענקות השנה לדוקטורנטים ובתר-דוקטורים מצטיינים מאוניברסיטאות ברחבי העולם ועשר מלגות נוספות מוענקות לדוקטורנטים ובתר-דוקטורים מצטיינים מאוניברסיטת תל אביב. מקבלי המלגות מצטרפים לפורום האינטרנט של מקבלי מלגות פרס דן דוד, המשמש כפלטפורמה לדיונים ולהתייעצויות בנושאי המחקר המעסיקים אותם.

המועמדים הסופיים לקבלת פרס דן דוד לשנת 2009 נבחרו על-ידי ועדות מקצועיות, המורכבות מחברים נכבדים מהקהילה האקדמית (חלקם חתני פרס נובל) ומקהילת העסקים הבינלאומית.

על אודות מייסד הפרס, דן דוד

דן דוד, יהודי יליד רומניה, עלה לישראל בשנת 1961, והביא עמו חלום: לפתח טכנולוגיות חדשניות בתחום עיסוקו - הצילום התעשייתי. בשנת 1965 קיבל מבן דודו הלוואה לזמן בלתי מוגבל בסך 200,000 דולר, שאיפשרה לו להגשים את חלומו - הוא פיתח את תא הצילום האוטומטי, והפך אותו לאיש עסקים מצליח. חוויה מוקדמת זו היא שהובילה את דן דוד לייסד את פרס דן דוד, המוקיר אנשים המשפיעים על החברה האנושית, ומסייע לסטודנטים וליזמים צעירים להפוך לחוקרי ומנהיגי העתיד.

וזוהי הפילוסופיה של דן דוד: "הכסף הוא מדד להצלחה, בדיוק כמו שמעלות צלזיוס הן המדד לטמפרטורה. הכסף אינו מטרה בפני עצמה. ההצלחה יכולה להביא לאדם סיפוק, אך לאחר שסופקו צרכיו האישיים, צריך הכסף לשמש למטרות טובות. זו הסיבה שייסדתי את הפרס: באמצעותו יוקדש חלק מההון שצברתי לקידום עבודתם של אנשים מובילים, שהרחיבו את הידע שלנו על עברנו, שיפרו את חיינו בהווה, וסייעו לנו ליצור עתיד טוב יותר".

דן דוד מחלק היום את זמנו בין אנגליה, איטליה, ספרד וישראל. הוא נשוי לגבריאלה פליישמן דוד, ואב לאריאל דוד, עיתונאי צעיר מוכשר. הוא משמש כנשיא החברות Dedem Automatical SRL ו- Photo Me International PLC, חברה הרשומה בבורסה של לונדון ומחזיקה ב-90% מכלל השוק העולמי של תאי צילום אוטומטיים. כמו-כן מעורב דן דוד במספר רב של פרויקטים פילנתרופיים, במגוון עצום של תחומים - מארכיאולוגיה ועד רפואה וקולנוע.

תאריך:  19/05/2009   |   עודכן:  20/05/2009
יפעת גדות
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
סימפוזיון ראשון מסוגו - "אתגרים לעולם בריא יותר"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חברת הנדל"ן חנן מור הרוויחה 960 אלף שקל נטו ברבעון הראשון של 2009, לעומת הפסד של 3.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה פירסמה היום (ג', 19.5.09) דוחות אופטימיים, היכולים לבשר על מפנה חיובי בענף הנדל"ן.
19/05/2009  |  אלעזר לוין  |   חדשות
"מה שיקרה במשק הישראלי תלוי באובמה ובממשלו. בסתיו 2009 צפוי ייצוב של המערכת הפיננסית ולקראת הרבעון השני של 2010 המשק יחזור לצמיחה" - כך אומר (יום ג', 19.5.09) פרופ' צבי אקשטיין, המשנה לנגיד בנק ישראל, באשר לעתיד הצפוי למשק הישראלי. את הדברים אמר אקשטיין במסגרת יום עיון שנערך במרכז האקדמי רופין בנושא הכלכלה והמשבר העולמי.
19/05/2009  |  עופר וולפסון  |   חדשות
דוד (דדי) פרלמוטר (55) סגן נשיא תאגידי באינטל העולמית ומנכ"ל קבוצת הניידות הוא האדם השלישי הכי בכיר באינטל העולמית, אחרי היו"ר החדשה ג'ין שו והמנכ"ל פול אוטליני. פרלמוטר הישראלי, הגיע לביקור אתמול (לשון העיתון) במרכזי הפיתוח בישראל עליהם היה אחראי לפני שני עשורים. המהנדס אשר הצטרף לאינטל ב-1980, לאחר שסיים את לימודיו בטכניון עם תואר ראשון בהנדסת חשמל התקדם עד שהפך לאחראי על הפיתוח והשיווק של פתרונות אינטל עבור פלח שוק המחשוב הנייד, כולל טכנולוגיית המחשוב הנייד סנטרינו. בתפקידו הקודם שימש פרלמוטר כסגן נשיא קבוצת מוצרי המיקרו-מעבדים וכמנהל מחלקת מיקרו-מעבדים בסיסיים וכן כמנהל מרכז הפיתוח של אינטל בחיפה. כיום הוא מתגורר בעמק הסיליקון ארה"ב.
19/05/2009  |  פז וייסמן  |   חדשות
מספר שעות לאחר פתיחת הסניף של רמי לוי בנשר ורשתות השיווק המתחרות נכנסות לכוננות ספיגה. מגה בול של רבוע כחול מחלקת בסניף בנשר 2 ק"ג עוף בחינם לקונים ב-150 שקל. במקביל, ממשיכה מגה בול עם המבצע בו היא מוכרת בסניף בנשר חלב תנובה בשקית, בגט, גבינה לבנה של טרה וקילו עגבניות בשקל אחד עבור יחידה ללא התניה לגבי גובה הקנייה.
19/05/2009  |  עדי דברת  |   חדשות
כלל תעשיות דיווחה (יום ג', 19.5.09) על רווח נקי בסך 101 מיליון ש"ח ברבעון הראשון של 2009 - שיפור חד בהשוואה לרווח הנקי ברבעון הראשון אשתקד, אשר עמד על כ-8 מיליון ש"ח.
19/05/2009  |  עופר וולפסון  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ברמה המעשית לשנים הקרובות יכלה ישראל להגיע ליעדה האסטרטגי גם במהלך המלחמה הרעה הזאת אילו הסכים ביבי להעביר את השליטה ברצועת עזה למנהלה פלשתינית הכוללת גם את הרשות הפלשתינית
דרור אידר
דרור אידר
חמאס דורש הפסקת אש קבועה ללא אפשרות לחדש את הלחימה לאחר מכן    ישראל דורשת כמובן לחדש את הלחימה לאחר הפסקת האש    אי-אפשר לגשר על העניין אלא באמצעות ההולכה בכחש של המציאות "ללכת עם ו...
נכס של החברה בדרזדן [צילום: ארגו פרופרטיז]
תומר קורנפלד
ארגו פועלת בתחום הנדל"ן למגורים לגרמניה וכבר רכשה כ-4,000 יחידות דיור במודל ייחודי והרבה פוטנציאל השבחה    ארגו נסחרת כיום לפי שווי של כ-1.3 מיליארד שקל - מעט מתחת להון העצמי החשבונ...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
אנחנו נראים מאוד לא טוב בעולם, נראים מכוערים מבחינה מוסרית, כששר בממשלת ישראל, האחראי על הביטחון הלאומי, מביע תמיהה, מדוע אנחנו לוקחים הרבה שבויים פלשתינים ואיננו הורגים אותם
 מיכאל מירו
מיכאל מירו
שימו לב מה מצבם הכלכלי של ראשי המדינות על כל סוגי המשטר שבהן, שימו לב גם למנהיגי ארגוני טרור, לכולם יש הון אישי מעבר לסביר, חומר למחשבה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il