בהרצאה בכינוס השביעי של איגוד האינטרנט הישראלי, נשא מנכ"ל משרד התקשורת, אורי אולניק, סקירה על התפתחות התחרות בתחום התקשורת. אולניק ציין, כי השינוי המשמעותי ביותר בענף התקשורת במהלך 2002 קשור במהלך פתיחת שוק האינטרנט המהיר והתמסורת לתחרות, תוך שימוש בתשתיות תקשורת נוספות של חברות הכבלים מד-1 וסלקום.
במסגרת ההרצאה הובאו נתונים המתייחסים למגמות ולתהליכים הצפויים בשנת 2003 וניתן מידע אודות התחרות בין ספקי התשתית השונים. בין הנתונים דיווח אולניק, כי בעקבות התחרות בענף האינטרנט המהיר, עלה מספר המנויים בכ-500% במהלך שנה אחת.
עוד ציין אולניק, כי אם קצב ההצטרפות לשירות האינטרנט המהיר ימשיך באותה מתכונת עד לסוף השנה, תרחיש לפיו בסוף שנת 2003 מדינת ישראל תהיה המדינה המערבית המובילה באחוז החדירה הינו סביר ביותר, להוציא מספר מדינות במזרח אסיה.
עם זאת עדיין, רוב המנויים באינטרנט רחב הפס, מגיעים מקרב גולשי ה-DIAL-UP ויש להגביר את המאמצים הממשלתיים ושל המגזר העסקי להחדרת האינטרנט לשכבות נוספות באוכלוסיה על-ידי פרויקטים כגון תפוח ולהב"ה.
מטרת תוכנית להב"ה היא צמצום הפער הדיגיטלי בחברה הישראלית, ביוזמתו של ח"כ מיכאל איתן. עמותת תפוח הוקמה ביוזמת קבוצת אי.די.בי בינואר 2000 כמוסד ללא כוונת רווח (מלכ"ר). היעוד של עמותת תפוח הוא להכשיר ציבור רחב בישראל, להשתמש באינטרנט תוך התמקדות בשכונות מצוקה, ערי פיתוח ויישובי מיעוטים.
על-פי הנתונים שנמסרו למשרד התקשורת, במהלך השנה האחרונה היתה עלייה של 10% במספר הגולשים הפעילים ברשת.