סלקום מדווחת (יום ג', 26.5.09) כי הרווח הנקי שלה לרבעון הראשון של 2009 גדל ב-27.5% והגיע לכ-348 מיליון ש"ח, בהשוואה לכ-273 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.
ההכנסות ברבעון הראשון הסתכמו בכ-1.56 מיליארד ש"ח, ירידה של 2.1% בהשוואה ל-1.59 מיליארד ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון בהכנסות נבע בעיקר מירידה של 20.7% בהכנסות מציוד קצה מסכום של כ-237 מיליון ש"ח ברבעון הראשון אשתקד לכ-188 מיליון ש"ח ברבעון הראשון השנה, על-רקע כמות גבוהה יותר של מכשירים שנמכרו ברבעון הראשון אשתקד.
הירידה בהכנסות ציוד הקצה קוזזה חלקית על-ידי גידול בהכנסות משירותים, אשר הסתכמו בכ-1.37 מיליארד ש"ח. הגידול בהכנסות משירותים נבע בעיקר מעלייה של כ-36% בהכנסות מתוכן ושירותי ערך מוסף ברבעון הראשון לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ההכנסות מתוכן ושירותי ערך מוסף הסתכמו בכ-202 מיליון ש"ח, המהווים 14.7% מסך ההכנסות משירותים. בנוסף, עלייה בהכנסות משירותי תקשורת קווית במהלך הרבעון תרמה אף היא להכנסות משירותים גבוהות יותר. גידולים אלה קוזזו באופן חלקי כתוצאה מירידת תעריפי הקישוריות, ממספר ימי עבודה נמוך בכ-2% ברבעון הראשון של שנת 2009 בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, מהשחיקה הנמשכת בתעריפי זמן האויר, כמו גם מירידה משמעותית בהכנסות משירותי נדידה כתוצאה מירידה ניכרת בתיירות הנכנסת והיוצאת בעקבות ההאטה הכלכלית העולמית.
סלקום הציגה גם הכנסות מימוניות לעומת הוצאות אשתקד. הכנסות המימון נטו הסתכמו הראשון בכ-28 מיליון ש"ח, בהשוואה להוצאות מימון נטו בסך של 45 מיליון ש"ח ברבעון המקביל. שינוי זה נבע בעיקרו מדיפלציה של 0.7% ברבעון הראשון השנה, בהשוואה לאינפלציה של 0.4% ברבעון הראשון אשתקד, דבר שהביא להכנסות מהפרשי הצמדה למדד המחירים לצרכן בקשר לאג"ח החברה, וזאת בהשוואה להוצאות בגין הפרשי הצמדה ברבעון המקביל אשתקד.
הכנסות המימון נבעו גם מרווחים בתיק ההגנות של החברה שמקורם בעיקר מפיחות של 10% של השקל מול הדולר האמריקני ברבעון הראשו, בהשוואה לתיסוף של 8% ברבעון המקביל אשתקד, אשר הביא להפסד מעסקות הגנה על מטבע חוץ ברבעון הראשון אשתקד.
בסיס הלקוחות הגדול ביותר; תחלק דיבידנד
בסיס הלקוחות של החברה בסוף מרס עמד על כ-3.2 מיליון לקוחות. במהלך הרבעון הראשון של 2009 החברה גייסה כ-21,000 מנויים חדשים נטו, כאשר מרביתם מנויי post-paid. זהו הנתון הגבוה ביותר מכל חברות הסלולר. ברבעון הראשון של 2009, נוספו לחברה כ-102,000 מנויים חדשים נטו למצבת מנויי הדור השלישי שלה, שהגיעה לכ-833,000 מנויים נכון לסוף מרס, והיוותה כ-26% ממצבת המנויים הכוללת של החברה.
ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי ירדה ב-3.2% והסתכמה ברבעון הראשון ב-139.9 ש"ח, בהשוואה ל-144.5 ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.
מספר דקות השימוש החודשי הממוצע למנוי עמד על 323 דקות לעומת 327.2 דקות ברבעון הראשון של 2008 - ירידה קלה של 1.3%. הקיטון ברמות השימוש נובע בעיקר ממספר ימי עבודה נמוך יותר ברבעון הראשון של שנת 2009 בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, כמו גם בעקבות הדרישה הרגולטורית לשינוי של יחידת החיוב הבסיסית של זמן אויר מ-12 שניות ליחידות של שנייה אחת החל מתחילת השנה.
אתמול הכריז דירקטוריון סלקום על דיבידנד במזומן בסך של כ-330 מיליון ש"ח אשר יחולק לבעלי המניות.
מנכ"ל סלקום, עמוס שפירא, אמר בתגובה לתוצאות הרבעון כי "ברבעון הזה המשיכה סלקום להציג נתוני רווחיות חזקים, כשהרווח התפעולי והנקי מטפסים לרמות חדשות. תוצאות אלו נובעות בעיקר ממיקודנו בעסקי הליבה שלנו, מתהליכי ההתייעלות ומטיוב מצבת המנויים. הישגים אלו ראויים במיוחד לציון לאור הסביבה המקרו-כלכלית הנוכחית".