|
עובדים מריעים בטקס פתיחת החנות [AP]
|
|
|
|
|
וול-מארט - הקמעונאית הגדולה בעולם - פתחה את סניפה הראשון בהודו אתמול (שבת, 30.5.09) כחלק מתוכנית שאפתנית לדריסת רגל במדינת הענק בעלת שוק הצרכנים הענף.
רשת הדיסקאונט הענקית מארה"ב שיתפה פעולה לצורך המיזם עם פירמת בהארטי, חברת-האם של בהארטי אייטל, חברת הסלולר הגדולה בהודו, להקמת שותפות עסקית למכירה בסיטונות. כך מדווחת סוכנות איי.פי.
מנהל וול-מארט בהודו, ראג' ג'יין, אמר כי "החברה הקדישה רבות לתכנון והכנה במשך 12 החודשים האחרונים ואנו שמחים שכל העבודה הקשה תישא עתה פרי כאשר אנחנו פותחים את הדלתות של חנות ה'שלם וקח' הראשונה בהודו".
פתיחת חנות הדגל הראשונה של וול-מארט בעיר אמריטסר אשר נמצאת במדינה הצפונית פונג'אב, היא הימור גבוה עבור הקמעונאית האמריקנית, אשר מתרחבת במהירות בשנים האחרונות כדי להגדיל את הכנסותיה.
"הודו היא קודם כל מדינה עם קרוב ל-1.2 מיליארד תושבים וכלכלה שגדלה במהירות, המבובססת על צריכה", אמר ג'יין. הוא הוסיף כי ישנו צורך להתחיל את ההליך בעקומת למידה עם הצרכן ההודי וכי זהו הצעד המשמעותי הראשון בכיוון הזה.
ההודעה של וול-מארט אמרה כי החנות ההודית הראשונה שלה תציע כ-6,000 פריטי מזון ופריטים אחרים ב"מחירי סיטונות תחרותיים".
החנות, שתיקרא בסט פרייס, לא תפנה לצרכנים רגילים, כי אם לחנויות קטנות, למוכרי פירות וירקות, למסעדות, למלונות ולעסקים אחרים.
תחת חוקי ההשקעות הזרות הנוקשים בהודו, רשתות זרות אינן רשאיות לפנות ישירות לצרכן הסופי, למעט רשתות המציעות מותג בודד כגון נוקיה או ריבוק. זאת, כדי להגן על השחקנים המקומיים המספקים שירותים לצרכן הסופי.
קבוצות זרות כמו וול-מארט יכולות להתערות בשוק ההודי רק כסיטונאיות וכמו-כן הן חייבות לחבור לחברות מקומיות כדי להיכנס לשוק הקמעונאי. שוק זה בהודו מוערך כיום בהיקפים של 400 מיליארד דולר והתחזית היא כי הוא ימשיך לגדול במהירות בשנים הקרובות.