|
השרידים שנמצאו עד עכשיו התפרשו על פני שטח של 230 ק"מ [צילום: AP]
|
|
|
|
|
לראשונה מאז אסון מטוס 447 של אייר פראנס ביום ראשון, הצליחו (יום ה', 4.6.09) אנשי צוותי החילוץ שסרקו במהלך הימים האחרונים את מימי האוקיינוס האטלנטי, למצוא את החתיכה הראשונה של המטוס. בצרפת, קיבלו בני משפחות הנוסעים הודעה רשמית בדבר מותם של כל 228 האנשים שהיו על המטוס. מטוסים אמריקניים וצרפתיים נשלחו לאזור כדי לעזור במאמצי החילוץ. הצוותים פעלו בשטח שהתפרש על פני 6,000 קמ"ר.
בשעות אחר-הצהריים של יום חמישי הבחינו כוחות החילוץ בחלק מטוס באורך 7 מטרים. עוד מצאו כיסא נוסעים, כתם שמן באורך של 19 ק"מ, וחלקים גדולים בצבע צהוב וחום שהגיעו ככל הנראה מפנים המטוס. בין השאר, הצליח צוות מסוק של חיל הים הברזילאי למשות גם שני מצופי חירום מן האוקיינוס, מרחק של 550 ק"מ מאיי פרננדו דה נורונה בצפון ברזיל. מומחים אומרים שייתכן שהקופסאות השחורות לעולם לא יימצאו, שכן אפשר שהגיעו לאזור הרים תת-מימי המגיע לעומק של 7 ק"מ מתחת לפני המים. בנוסף משחקים תפקיד הגורמים של טמפטרטורה ושקיפות, וכן העובדה שהאיתותים מן הקופסאות השחורות יפסיקו לפעול תוך חודש ימים.
עוד הועלו שאלות בדבר מהירות טיסתה של אייר פראנס 447. אפשר שהמטוס טס במהירות נמוכה מדי והיה זה גורם בתאונה, אמרו מומחים. מוקדם מדי לדעת, אבל כבר הוגדרו תקנות חדשות המורות לטייסים לעקוב אחר תקנון המהירות. ההשערה בדבר המהירות התקבלה לאחר שנמצא כי המסרים האוטומטיים ששוגרו מן המטוס לפני היעלמו הצביעו על מהירויות טיסה לא-עקביות.
נשיא אייר פראנס, פייר-הנרי גורגון, אמר לבני המשפחות בפגישה פרטית כי המטוס ככל הנראה התפרק באוויר או בבואו במגע עם המים. טיסה 447 של אייר פראנס נעלמה ממסלולה מריו דה ז'נירו לפריס ביום ראשון בלילה, מרחק של 1,200 ק"מ מחופה של ברזיל. היה זה האסון הכבד ביותר בתולדות צרפת מאז 2001. החיפושים אחר חלקי מטוס נוספים נמשכים.