|
שדרוגים משמעותיים [צילום: AP]
|
|
|
|
|
האחראי על החטיבה הארגונית בגוגל, דייב ז'ראר, העלה את הציפיות של המשתמשים בחבילה הארגונית של שירות Google Apps כשהבטיח באפריל כי החברה תהפוך את כלל השירותים שלה לזמינים באמצעות השירות. "אנחנו פועלים על-מנת להפוך את כל השירותים של גוגל לזמינים בחשבונות Google Apps - את כולם. אולי, בעצם חוץ מ-Lively", כתב אתמול ז'ראר בטוויטר כשהוא מתייחס לעולם הוירטואלי אותו סגרה לאחרונה החברה. משתמשי השירות צפויים להתבשר על המידה שבה גוגל עומדת מאחורי דבריו של ז'ראר היום, כשגוגל תכריז על ההרחבות הצפויות בשירות.
בין השירותים אותם מספקת גוגל בולטים, למשל, פלטפורמת הבלוגים Blogger ושירות הפורומים Voice, כשירותים שיכולים להתאים לשימוש ארגוני. "אני רוצה לראות יותר שירותים שמוצעים לקהל הרחב בחינם כחלק מחבילת ה-Apps המוצעת לארגונים בתשלום", הסביר קארי ברלו, סגן נשיא באוניברסיטת אריזונה שלה כ-60 אלף משתמשים במהדורת Google Apps המיועדת למוסדות אקדמיים. אחד מהאתגרים איתו תצטרך גוגל להתמודד הוא הפער בין העומק של תוכנות אופיס של מיקרוסופט לזה של Google Docs. ז'ראר, האחראי על הישיר על טיב השירותים של גוגל ציין בשבוע שעבר כי מעבד התמלילים וגיליון הנתונים של החברה ישתפרו ללא היכר במהלך השנה הקרובה. "ההבדל בין השירות הנוכחי למה שהוא יהיה הוא כמו הבדל בין לילה ליום", ציין ז'ראר.
שרי מק'ליש, אנליסטית בפורסטר, לא ממהרת להתרשם מכינוס האירוע התקשורתי. "יתכן כי גוגל מנסה ליצור תגובה תקשורתית שאינה בהכרח פרופורציונלית למהותיות השינויים שיוכנסו", מסביר מק'ליש שמעלה את האפשרות שהחברה מגיבה לתוכניותה של מיקרוסופט לשדרג את חבילת אופיס בסוף השנה. "לגוגל יש הרבה מקום לשיפור במוצרים אותם היא מציעה למגזר הארגוני", מסביר גאי קריס, סגן נשיא בחברת המחקר Burton Group. "אני מקווה שהם יבינו מה הם צריכים לעשות - התחרות תועיל לשוק. למרות הציפיות חשוב לזכור שלקח לגוגל יותר משנתיים להוסיף תמיכה למסמכים בפורמטים החדשים של מיקרוסופט מ-2007, לא הייתי עוצר את נשימתי", המשיך קריס. הוא מוסיף כי גם הוספה של כלי בקרה ואדמיניסטרציה שיאפשרו שימוש בהרשאות לפי תפקיד וצירוף של כלי ניהול תוכן לחבילה המוצעת, יועילו מאד.
טז'ו דשפנד, סגנית נשיאה בחברת Mindcrest המספקת שירותי מיקור חוץ לצרכים משפטיים ציינה כי היא תשמח לראות בסיסי נתונים בין השירותים אותם מציעה גוגל במסגרת החבילה הארגונית, כמו-גם אינטגרציה טובה יותר בין החבילה ובין פתרונות אבטחת התקשורת של חברת Postini אותה רכשה גוגל ב-2007. "אני אשמח אם אוכל להשאר בסביבת Google Apps לצורך ביצועם של 90% מהדברים אותם אני צריכה", אמרה דפשנד, הרוכשת מגוגל כ-700 רישיונות הפעלה ל-Apps בשנה תמורת 50 דולר. "יותר מכל דבר אחר", מוסיפה דפשנד, "אני רוצה לדעת מה גוגל מתכוונת לעשות עם השירות בשנים הקרובות כדי שאוכל להתכונן בהתאם - מפת דרכים לשלוש השנים הקרובות תהיה שימושית ביותר".
בשבוע שעבר הכריז ז'ראר, הבכיר מגוגל, כי משתמשי השירות Google Apps צפויים להרגיש מאמצים מהותיים יותר מצד החברה בכל הנוגע לצרכים הארגוניים. כדוגמה לצעדים שכאלו הפכה גוגל לאחרונה את התמיכה של השירות בג'אווה לנחלת הכלל, אחרי תקופה שבה הוצעה למשתמשים מועטים. שיפורים צפויים נוספים אליהם התייחס ז'ראר הם הרחבה של השירותים המוצעים ב-Google Calendar למנהלי IT, ביניהם הפיכה של השירות הארגוני לזמין למכשירי בלאקברי. ב-2006 רכשה גוגל את Marratech, חברה שוודית שפיתחה מערכת שיחות ועידה בוידיאו לרשת. הוספה של הפיתוח של Marratech למערך השירותים המוצעים ב-Google Apps תוכל לסייע לשירות להתמודד בשוק מול מערכת ה-WebEx של סיסקו. "אם גוגל תוסיף יכולת לבצע שיחות ועידה בוידיאו ברשת אנחנו נשתמש בזה לבטח", ציין דארל שיפי, מנהל ה-IT של חברת הובלות מקנזס.