צריכת הסולר לתחבורה בישראל גדלה בשנת 2002 ב-2% ל-2.51 מיליון טון, לעומת 2.46 מיליון טון בשנת 2001. כך עולה על-פי נתונים שהתקבלו ממנהל הדלק.
בשנת 2001 נצפתה עליה של 2%. בסך צריכת מוצרי נפט נרשמה ב-2002 יציבות והיא הסתכמה בכ-12 מיליון טון, ללא שינוי מהצריכה בשנה הקודמת. ב-2001 נרשמה ירידה של 8% בצריכת מוצרי נפט בישראל.
יו"ר המכון הישראלי לנפט ולאנרגיה, עמיר מקוב, ציין כי היציבות בצריכת כל סוגי הבנזין והעלייה בצריכת הסולר לתחבורה מפתיעים על רקע העלייה במחירי הדלק וההרעה במצב הכלכלי במשק, שצפויה בדרך כלל להביא לירידה בביקוש. מקוב אמר, כי הגידול במספר כלי הרכב המנועיים בישראל (עליה של 5% בשנת 2001) מקזז את השפעת העלייה במחירי הדלק והמצב הכלכלי בטחוני.
מנתוני מנהל הדלק עולה עוד, כי אין שינוי משמעותי בצריכת כל סוגי הבנזין לעומת השנה הקודמת, והיא הסתכמה בכ-2 מיליון טון. מגמת עלייה בצריכת סולר לתחבורה וירידה בצריכת הבנזין, ניכרת גם במדינות האיחוד האירופי. לפי נתונים סטטיסטיים של OECD נרשמה ב-2001 עליה של 4.9% בצריכת נטו של סולר וירידה של 1.4% בצריכת בנזין (כ-17.8% ממכוניות הנוסעים ב-15 מדינות האיחוד האירופי מונעות בסולר).
בצריכת בנזין נטול עופרת נמשכת מגמת עליה מול ירידה בצריכת בנזין 96 ובנזין 98 ונתח השוק שלו גדל ל-69%. צריכת בנזין 95 נטול עופרת עלתה ב-2002 ב-9% ל-1.45 מיליון טון (בשנת 2001 נרשמה עלייה של 10%), אולם בצריכת בנזין 96 ו-98 נרשמו ירידות של 15% ו-19%, בהתאמה (ב-2001 נרשמו ירידות של 18% ו-12%).
הירידות בצריכת סוגי הבנזין והאחרים קיזזו את העלייה בצריכת בנזין 95 נטול עופרת וכך לא נרשם שינוי משמעותי בסך צריכת הבנזין.
עוד עולה מנתוני מנהל הדלק, כי נמשכת מגמת הירידה בצריכת המזוט שירדה בשנת 2002 ב-9% ל-3.9 מיליון טון, לעומת 4.3 מיליון טון בשנת 2001 ו-4.8 מיליון טון בשנת 2000.