|
המנצח הגדול [צילום: לע"מ]
|
|
|
|
|
ממחקר מיוחד שערכה 'יפעת מחקרי מדיה מתקדמים' עולה שהנאום של בנימין נתניהו בבר-אילן קיבל חשיפה גבוהה יותר מאשר הנאום של אובמה בקהיר בעיתונות היומית הישראלית.
נאום נתניהו תפס 4,603 אינטשים, שהם שווי ערך לחשיפה של 4 מיליון שקל, לעומת הנאום של אובמה שתפס 3,495 אינטשים שהם שווי ערך ל-3.1 מיליון שקל.
נתי יעקובי, מנכ"ל "יפעת מחקרי מדיה", מציין שהנאום של נתניהו גם זכה לסיקור מעורב יותר: כ-67% מהחשיפה התקשורתית של נאום נתניהו הייתה נייטרלית. 16% הייתה חיובית מובהקת ו-17% שלילית מובהקת.
לעומת זאת, כ-58% מהסיקור התקשורתי של נאום אובמה היה נייטרלי. 18% היה חיובי מובהק ו- 24% היה שלילי מובהק.
עוד עולה מהמחקר, שעיתון 'הארץ' הוביל במספר הכתבות שסיקרו את שני הנאומים.
כ-20% מהחשיפה התקשורתית שקיבלו שני הנאומים הכילו את הטקסט המלא או חלק ממנו, וממניין מספר התמונות עולה כי נתניהו הופיע ב-31 תמונות בכתבות שסיקרו את נאומו לעומת 17 תמונות של אובמה.
נתי יעקובי, מנכ"ל 'יפעת מחקרי מדיה', מוסיף שנאומי קהיר ובר-אילן עסקו בנושאים מורכבים ולכן רוב הסיקור של הנאומים היה מעורב עם הבלטה של הבעד והנגד, ולא היה חיובי או שלילי מובהק.
הדבר עליו אין עוררין הוא החשיפה המרובה שקיבלו שני הנאומים בעיתונות ביום שלמחרת - כשמונת אלפים אינטשים.