בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
יבואני רכב לבג"צ: עצור רפורמת המיסוי הירוק
|
היבואניות ביקשו מבג"צ צו ביניים שימנע את כניסת הרפורמה לתוקף ● טוענות כי שר האוצר אינו מוסמך להסדיר את הרפורמה ● לדבריהן, האוצר ייחס משקל חסר לפחמן הדו-חמצני - המזהם העיקרי בו נלחמות רפורמות דומות באירופה
|
עתירה נגד רפורמת המיסוי הירוק [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
עתירה מטעם חברות הרכב דוד לובינסקי - יבואנית פיג'ו וסיטרואן) קרסו מוטורס - יבואנית רנו וניסאן וקמור רכב - יבואנית ב.מ.וו, נגד שר האוצר, יובל שטייניץ, הוגשה (יום ה', 16.7.09) לבג"צ. העתירה נוגעת לרפורמת המיסוי הירוק במס קנייה, המתוכננת להיכנס לתוקף בתחילת אוגוסט. החברות מבקשות מבית המשפט להוציא צו ביניים, אשר ימנע את כניסת הרפורמה לתוקף, עד להחלטת בית המשפט בעתירתן. בעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד אביגדור דורות ממשרד שדות ושות', טוענות החברות כי כוונת שר האוצר ליישם בצו את רפורמת המיסוי הירוק על כלי רכב מהווה התערבות של המדינה בתחרות החופשית בשוק כלי הרכב, ונעשתה ללא הסמכה מפורשת בחוק מס קנייה. העותרות טוענות כי הן אינן חולקות על החשיבות של הגנת הסביבה, אולם לטענתן שיטת המס הייחודית שתוכננה בישראל אינה מתייחסת לחיסכון האנרגטי ולצריכת הדלק, והיא אינה עולה בקנה אחד עם הסטנדרטים האירופיים, לפיהם נוהגים יצרני הרכב האירופי, ולא עם הסטנדרטים האמריקנים החדשים, עליהם הכריז לאחרונה הנשיא ברק אובמה, של צמצום פליטת גז החממה. בעתירה, טוענות החברות כי משרד האוצר ייחס חשיבות מופרזת לרכיב תחמוצת החנקן, תוך אי-מתן משקל מספיק לרכיב הפחמן הדו-חמצני, הגורם להתחממות כדור-הארץ. לטענת החברות, על-פי התקינה האירופית, קיימים תקנים ברורים להגבלת פליטת פחמן דו-חמצני מרכבים הנוסעים בשטחן. כך נעשה על-ידי אוסטריה, בלגיה, צרפת, גרמניה, אירלנד, איטליה, הולנד, בריטניה וספרד. לעומת זאת, טוענות החברות, הרפורמה המוצעת בישראל הינה ייחודית וכמעט אינה מתייחסת למזהם זה, כך שהשפעתו של רכיב זה על הציון הירוק הוא נמוך. לדוגמא, טוענת חברת דוד לובינסקי כי כיום מחירי המחירון של רכב מסוג סיטרואן C4 וטויוטה קורולה בנפח מנוע 1.6 כמעט זהים, אך לאחר הרפורמה רכב הסיטרואן יקבל זיכוי במס בגובה של 5,500 ש"ח, בעוד רכב הטויוטה יקבל זיכוי בסך של 9,250 ש"ח. חברת קרסו טוענת, כי כיום מחירי המחירון של רכב מסוג רנו מגאן וטויוטה אווריס בעלי נפח מנוע 1.6 דומים מאוד, אך לאחר הרפורמה צפוי רכב הרנו לקבל זיכוי במס של 5,500 ש"ח, ורכב הטויוטה יקבל זיכוי במס של 9,250 ש"ח.
|
פגיעה דווקא ברכבי הדיזל החסכוניים
|
|
יבואניות הרכב מוסיפות כי פגיעה חמורה נוספת תהיה ברכבי הדיזל, אשר זוכים לעידוד באירופה, והשיטה הישראלית תגרום לייקור מחירם בשוק הישראלי. רכב דיזל הינו חסכוני בכ-50% בדלק, בהשוואה לרכב בנזין, עקב צריכת הדלק הנמוכה. בשל כך, נפלט מרכבי דיזל פחות פחמן דו-חמצני, שהוא הגורם העיקרי להתחממות הגלובלית. החברות טוענות כי הפגיעה בתנאי התחרות, הירידה הצפויה בפלח השוק וברווחיות והפגיעה במוניטין שלהן, כתוצאה מכניסת הרפורמה לתוקפה, תהיינה קשות ובלתי הפיכות, והציבור יסווג אותן, על לא עוול בכפן לדבריהן, כמוכרות כלי רכב מזהמים. כיום, מוטל מס קנייה בשיעור זהה (75% ברוב המקרים) על כלי רכב שהם בבחינת מתחרים ישירים, כלומר רכבים באותו פלח שוק, בעלי מנוע דומה, ומחיר מחירון דומה. על-פי הרפורמה, מתוכננת הטלת מס על כל רכב באופן דיפרנציאלי, לפיה יוטל מס קנייה בשיעור אחיד של 90% - במקום 75% כיום - על כל כלי הרכב ובמקביל, יקבל כל רכב, כבר במעמד השחרור מהמכס, זיכוי כספי, אשר יושפע באופן ישיר מרמת הזיהום שנגרמת על ידו. הזיכוי הכספי ממנו ייהנה כל רכב נקבע לפי ציון "ירוק" המדרג את כלי הרכב בהתאם לרמת הזיהום הנגרמת על ידו. בעת קביעת רמת הזיהום נלקחו בחשבון חמש סוגי פליטות: חלקיקים (PM), תחמוצת חנקן (NOx), פחמימנים (HC), פחמן חד חמצני (CO) ופחמן דו חמצני (CO2). בהתאם לציון, צפוי לקבל כל רכב, על-פי מתווה הרפורמה, זיכוי כספי במס הקנייה שיגיע עד ל-15,000 ש"ח, בהתאם למידת ה"ידידותיות" שלו לסביבה. תכלית הרפורמה המוצהרת על-ידי האוצר הינה קביעת תמריצי מס לטובת הגנת הסביבה - הפחתת המזהמים מכלי רכב, תוך עידוד צריכה ושימוש באנרגיה חלופית, וכן העלאת מודעות הציבור לנושא הגנת הסביבה.
|
|
תאריך:
|
16/07/2009
|
|
|
עודכן:
|
16/07/2009
|
|
עופר וולפסון
|
יבואני רכב לבג"צ: עצור רפורמת המיסוי הירוק
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
גרישקה
|
16/07/09 17:15
|
|
חברת הכבלים הוט מובילה עם 15 מועמדויות לפרסי האקדמיה הישראלית לטלוויזיה ולקולנוע. ערוץ 10 מועמד ל-12 פרסים, יס מועמדת ל-11 וזכיינית ערוץ 2 רשת ל-10 פרסים. זכיינית ערוץ 2 קשת, גוף הטלוויזיה המצליח ביותר מבחינת נתוני הצפייה, מועמדת לשבעה פרסים בלבד. ערוץ 1 מועמד לחמישה פרסים והטלוויזיה החינוכית לשנייים.
|
|
|
ראש חטיבת הבנקים בהסתדרות, ציון שמע, הודיע (יום ה', 16.7.09) להנהלות הבנקים ולחברות הביטוח על התעריף ליום ההבראה שישולמו לעובדי הבנקים בשנת 2009.
|
|
|
חברת חלל-תקשורת, מפעילת לווייני עמוס, חתמה (יום ה', 16.7.09) עם חברה אירופית הסכם שירות להפצת טלוויזיה לווינית, על גבי לווין עמוס-3, בסכום כולל של כ-17 מיליון דולר לתקופה של 11 שנים.
|
|
|
הפרקליטות הגישה (יום ה', 16.7.09) כתב אישום נגד עוזרתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, רחל רז-ריסבי. רז ריסבי שימשה מתאמת קשרי חוץ של אולמרט. במסגרת תפקידיה, נטען, כי פעלה לכאורה ביחד עם אולמרט וראש לשכתו שולה זקן להשגת מימון מארגונים בארץ ובחו"ל וגם מהמדינה, עבור טיסותיו ו"זאת בסכום כולל העולה על ההוצאות האמיתיות בגין הטיסות. עודפי המימון נזקפו לזכותו של מר אולמרט במשרד 'ראשונטורס'".
|
|
|
בירושלים התחדשו הבוקר המהומות, ורק סמוך לשעה 14:00 פרץ כוח משטרה ראשון לשכונת מאה שערים לביצוע מעצרים. מוקדי עשן מיתמרים מהשכונות החרדיות. המשטרה מונעת את גלישת המהומות לצפון העיר. השוטרים נמנעו כל הבוקר מכניסה למוקדי ההתפרעויות. אבנים הושלכו לעבר לשכת הרווחה ולעבר בניין משרד החינוך ברחוב דבורה הנביאה. מאבטחי המשרד אמרו כי הם סופגים התקפות, אך המשטרה אינה מגיבה.
|
|
|
|