|
קמפיין יועצי השקעות של בנק הפועלים [צילום: יח"צ]
|
|
|
|
|
מקור המידע והידע המועדף בקרב הציבור לקבלת החלטות לגבי תיק ההשקעות הוא יועצי ההשקעות בבנקים. כך עולה (יום א', 19.7.09) מסקר שערך בנק הפועלים, באמצעות חברת שילוב MillwardBrown.
בסקר, שנערך בשבוע האחרון, ציינו 51% מהנשאלים את יועצי ההשקעות בבנקים כמקור מידע מועדף לקבלת החלטות, ובמקום השני (12%) ציינו את האינטרנט כמקור מידע. מקורות מידע אחרים, כגון יועצים בבתי השקעות, בעיתונות וברדיו ובטלוויזיה, צוינו באחוזים קטנים יותר כמקורות מידע.
מהסקר עולה עוד כי 21% מהנשאלים (ו-33% מבין בעלי הכנסה גבוהה בהרבה מעל הממוצע) התייעצו בשנה האחרונה עם יועץ בבנק לגבי השקעות או שינויים בהשקעת כספים. 31% מבין הנשאלים שנעזרו ביועצי ההשקעות בבנקים אמרו כי קיימו יותר מארבע שיחות בנושא בשנה האחרונה.
אחוז גבוה מהנשאלים (78%) הביע שביעות רצון מייעוץ ההשקעות שקיבלו בבנקים, ו-42% ציינו שהייעוץ עזר להם להתמודד טוב יותר עם המשבר הפיננסי.
בין הפרמטרים החשובים ביותר בבחירת גוף פיננסי שמנהל את ההשקעות ציינו 33% מהנשאלים בעלי הכנסות גבוהות בהרבה מהממוצע (אוכלוסיה שהיא באופן טבעי בעלת תיק השקעות גדול יותר) את הביטחון והיציבות. 26% מהם ציינו כפרמטר חשוב את יועצי ההשקעות המנוסים.
10% מהנשאלים אמרו, כי בעקבות המצב הפיננסי הם הוציאו כספים מהבורסה לטובת אפיקים סולידיים, ו-4% ציינו כי משכו כספי פרישה. אחוז המושכים כספי פרישה מקרב בני 50 ומעלה היה גבוה יותר - 9%, ו-14% מבני הגילאים האלה העבירו כספים מהשקעות בעלות סיכון גבוה לאפיקים סולידיים.
על-רקע הממצאים, יוצא בנק הפועלים בקמפיין חדש שיתמקד בשירות ייעוץ ההשקעות שלו. הקמפיין, הממשיך את האסטרטגיה השיווקית של "תכנון פיננסי לחיים", יציע ללקוחות הבנקאות הפרטית פגישה אישית עם יועץ השקעות מקצועי.
הקמפיין, שהופק ויעלה באמצעות משרד הפרסום אדלר-חומסקי, יעביר את נושא ההשקעה על-ידי יועצים מומחים בסדרת סרטים שבהם אנשים מדברים על השקעות וייעוץ בסיטואציות שונות מחיי היום-יום.