הממונה על ההגבלים העסקיים אישר (26.2.03), מיזוג בין אסם השקעות בע"מ לבין יוניליבר בסטפודס ישראל בע"מ, בתחום המזון לחיות מחמד.
אישור המיזוג הותנה בתנאים של איסור קשירה ואיסור בונוס מצרפי, בכדי למנוע את האפשרות שאסם תעשה שימוש במותג "דוגלי" כדי לדחוק מותגים אחרים מנקודות המכירה.
אסם הינה חברה ציבורית בשליטת קונצרן נסטלה הפועל בעשרות מדינות. אסם עוסקת בשיווק פסטה, שניצלים (עוף-טוב), נקניקים (הוד לבן), ירקות מוחמצים (בית השיטה), גלידה (נגה/נסטלה), קפה ועוד. נסטלה עוסקת גם בשיווק מזון לחיות המחמד ברחבי העולם.
יוניליבר היא חברה פרטית בבעלות בסטפודס רוברטסונס LLC ובסטפודס תמ"י החזקות בע"מ. קבוצת יוניליבר הינה קונצרן מזון ומוצרי צריכה הפועל בעשרות מדינות בעולם. עיקר פעילותו בייצור ושיווק גלידות, מזון קפוא, תה ומשקאות תה, מרגרינה, שמן, רטבים, מוצרים לטיפוח אישי ומוצרי ניקוי לבית ולשימושים מוסדיים. יוניליבר מייצרת מזון לכלבים תחת המותג "דוגלי". מותג זה נחשב למותג בעל כוח ברשתות ובנקודת המכירה ועיקר התחרות לו באה מצד המותג "בונזו" שהיה וישאר מתחרה עצמאי גם אחרי המיזוג.
במסגרת המיזוג רכשה נסטלה אוסם מיוניליבר את המוניטין, הקניין הרוחני והידע המשמשים אותה ביצור מזון לחיות מחמד בארץ בלבד, מדובר בעיקר במותג "דוגלי".
המיזוג הנדון רלוונטי לענף מוצרי המזון לחיות מחמד, אשר כולל מספר תחומים: מזון יבש לכלבים, מזון לח לכלבים, מזון יבש לחתולים ומזון לח לחתולים. מוצרים אלה נחלקים לקטגוריות שונות של רמות מיצוב ומיתוג: רמה בסיסית (בייסיק), בינונית (פרמיום) ויוקרתית (סופר פרמיום). נסטלה/אסם משווקת בישראל מותגים בקטגוריות הפרימיום והסופר פרימיום בעוד שיוניליבר משווקת מותגים ברצועה התחתונה של קטגורית הפרימיום.
בדיקת המחלקה הכלכלית של רשות ההגבלים התמקדה בבחינת מספר חששות תחרותיים בין אלה ניתן למנות חשש מפני היווצרות כוח שוק בידי אסם ובעקבותיו העלאת מחיר לצרכן בשוקי המזון הלח לחתולים ומזון יבש לכלבים; וחשש מפני פגיעה בתחרות הפוטנציאלית שהיתה אסם/יוניליבר, יוצרת כלפי המתוג "דוגלי" אלמלא המיזוג. הבדיקה הכלכלית העלתה כי חששות אלה אינם ממשיים וכי קיימים בישראל שלל מותגים מתחרים, חלקם בעלי מעמד משמעותי בשוק, אשר יציבו תחרות ניכרת לאוסם גם אחרי המיזוג.
חשש נוסף אשר נבחן בהקשר למיזוג הנו חשש מפני קשירת מותגי אסם בתחום החיות המחמד למותג המוביל "דוגלי". באשר לחשש זה הוחלט להתנות את המיזוג בתנאי לפיו אסם לא תקשור בכל דרך שהיא, בין אספקה או מכירה של מוצרי דוגלי לבין אספקה או מכירה של מוצרים. אחרים בנוסף הוחלט להתנות את המיזוג בתנאי האוסר על אסם להעניק לקמעונאים בונוסים מצרפיים. נוסח התנאי כדלקמן: "אסם לא תסכם עם רשת שיווק או עם נקודת ממכר קמעונאית אחרת, על מתן בונוס מצרפי בגין מכירות מצרפיות, על-ידי אותו קמעונאי, של דוגלי ומוצרים אחרים המשווקים על-ידי אסם או מי מטעמה, ולא תעניק בונוס מצרפי; והכל בין במישרין ובין בעקיפין". תנאי זה נועד למנוע קשירה למעשה של מכלול מוצרי חיות המחמד של אוסם באופן שעלול לפגוע ביכולת התחרות של מותגים מתחרים.