|
הצרכן חזר ובגדול [צילום: ענת מוסברג]
|
|
|
|
|
בשלושת החודשים אפריל-יוני 2009 נרשמה עלייה של 5.1% במחירים קבועים בחישוב שנתי, בסך כל המכירות של רשתות השיווק. זאת, בהמשך לעלייה של 3.9% בשלושת החודשים ינואר-מרס 2009. כך עולה (יום ג', 21.7.09) מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
במכירות המזון של רשתות השיווק נרשמה על-פי נתוני המגמה עלייה במחירים קבועים של 4.9% בחישוב שנתי בשלושת החודשים אפריל-יוני 2009, לאחר עלייה של 3.2% בשלושת החודשים ינואר-מרס 2009.
נתוני המכירות ברשתות השיווק מתייחסים לרשתות המתמחות במזון ולרשתות המתמחות במוצרים אחרים: מוצרי טקסטיל והלבשה, הנעלה, מוצרים בני קיימה, כלי בית ו"שונות" - המוגדרים כמוצרי קוסמטיקה, תרופות, צעצועים, ספרים, ציוד משרדי ואופטיקה.
נתונים אלה משמשים כמדד חודשי לצריכה הפרטית של הציבור, והם מקדימים בחודש את הנתונים של פדיון המסחר הקמעונאי ממקורות המע"מ, המשמשים גם הם כמדד נוסף לנתוני הצריכה.