|
רכינועים בפעולה [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
צוות מקצועי במשרד התחבורה יבחן אפשרות להרחיב את הגדרת הרכינוע ("סאגווי") בתקנות, ולאפשר שימוש בכלים נוספים בעלי יותר משני גלגלים.
הצוות יבחן גם אפשרות לשימוש ברכינוע בעל מוט היגוי רגיל, ולא רק בעל מוט היגוי המתכוונן באמצעות הטיית הגוף. הצוות המקצועי התבקש לבחון את כל קבוצות הכלים בקטגוריה של הרכינוע מההיבטים הטכנים והבטיחותיים, ולהמליץ על ההגדרות המשפטיות הרצויות.
בראש הצוות, האמור להגיש את מסקנותיו עד ל-31 באוקטובר 2009, יעמוד ראש תחום תקינה באגף הרכב המהנדס, דוד ליטבק, וחברים בו מנהל מחוז רישוי באר שבע והנגב, חנניה אפנג'ר, עו"ד שרית זוכוביצקי מהלשכה המשפטית שבמשרד התחבורה, וד"ר שי סופר מהרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. ליזמים וליבואנים של כלים אלה יתאפשר להופיע בפניו.
בשבוע שעבר, אישרה ועדת הכלכלה של הכנסת תקנות המסדירות באופן קבוע את השימוש ברכינוע. הנסיעה בכלי זה מותרת כיום בשטחים תפעוליים ובמקומות המיועדים להולכי רגל, כמו מדרכות ושבילים. מהירות הנסיעה המותרת ברכינוע מוגבלת כיום ל-13 קמ"ש בלבד, והנהיגה בו מותרת לבני 16 ומעלה.
משרד התחבורה בחן לאחרונה את הכלי והתיר את השימוש בו בחוק, לאחר שבמהלך הניסוי לא התגלו בעיות בטיחותיות או טכניות בזמן הנסיעה עליו.