|
קמפיין למען ההטרוגניות בשוק התעסוקה [צילום: AP]
|
|
|
|
|
תב"ת - "תנופה בתעסוקה" - מיזם התעסוקה של ג'וינט ישראל וממשלת ישראל, פותח (יום א', 2.7.09) בקמפיין לטובת קידום שילובן של קבוצות מיעוט הטרוגניות בשוק התעסוקה הישראלי. הקמפיין יימשך כחודש ברשת ב' של קול ישראל.
בקמפיין יקחו חלק, מייק אבנר, סמנכ"ל בכיר בקבוצת שטראוס, אמיר איצקוביץ, סמנכ"ל השיווק של ארומה ישראל וענת ניסן, מנהלת משאבי אנוש בפירמת רואי החשבון קסלמן וקסלמן.
הקמפיין, הנתמך בעזרת הפדרציה היהודית של ניו-יורק, יקרא למעסיקים להצטרף לחברות גדולות במשק כמו שטראוס, ארומה ופירמת רואי החשבון קסלמן וקסלמן, המקבלות לשורותיהן עובדים מקבוצות חברתיות מגוונות, לגוון אף הן בתעסוקה. מעסיקים ייקראו לצרף לשורותיהן עובדים מקבוצות חברתיות שונות, באמצעות תב"ת-ג'וינט, העוסקת בהכשרתן התעסוקתית של קבוצות מיעוט ומפתחת כלים להערכה מותאמת תרבות.
הקמפיין ייתן דגש מן הצד האחד לפוטנציאל הגדלת הרווחיות של מעסיקים המגוונים בתעסוקה ומן הצד האחר לתרומתם ליצירת חברה שוויונית יותר.
לדברי פרופ' יוסי תמיר, מנכ"ל תב"ת: "שילוב של קבוצות הטרוגניות בשוק התעסוקה יתרום למצב שבו מצד אחד מצליחות קבוצות חברתיות מהפריפריה החברתית בישראל להשתלב בהצלחה במעגל העבודה, ומנגד יתרום שילובן לצמיחתם הכלכלית של חברות ולפתיחת שווקים גלובאליים ומגוונים יותר".
הוא הוסיף כי "בימים אלו, שהשוק מאופיין ברמות אי ודאות גבוהות שבאות לידי ביטוי בסוגי לקוחות שונים ומגוונים, מהווה החדשנות אחד המנועים העיקריים לצמיחה והצלחה כלכלית של חברות, חדשנות שיכולה להתממש לרוב בעזרת כוח אדם הטרוגני בחברה. העיקרון של מנגנון ההטרוגניות בכוח האדם מבוסס על הטענה שאנשים בעלי רקע חברתי מגוון, מחזיקים בתפיסות עולם ורעיונות מגוונים יותר. הטרוגניות זו מסוגלת לייצר רעיונות חדשניים ומגוונים יותר, נקודות מבט חדשות יצירתיות וחדשנות, ובעיקר להגדיל רווחיות.