|
לבן כשלג [אתר מועצת להבים]
|
|
|
|
|
עיריות רבות עומדות חסרות אונים לנוכח הצבע הנמחק מסימוני הכבישים - פסי ההפרדה בין הנתיבים, מעברי החציה, הפסים הצהובים, החיצים בצמתים ואבני השפה. הצבע נשחק מכלי הרכב, וכך עבודות צביעה יורדות לטמיון כעבור פרק זמן קצר יחסית.
הפתרון שנמצא לכך, וינוסה בשלב הראשון בשתי ערי פריפריה, הוא העברת הביצוע של עבודות אלה לחברה הלאומית לדרכים, המתמחה בצביעה שמשך השחיקה שלה ארוך בהרבה. הסטנדרטים גבוהים היות שהחברה מקפידה להתעדכן כל העת, כדי להשתמש בצבעים המתקדמים ביותר וגם בתקופה הנוכחית, היא נמצאת בשלב מתקדם של ניסוי בצבעים בעלי נראות גבוהה ביום ובלילה. את המימון לכך תקבל החברה מתקציב הרשות המקומית במיועד לצביעה, וכך ייצא שבאותו סכום השקעה תתקבל צביעה עמידה לאורך זמן.
הערים שנבחרו להיות ראשונות הן מגדל העמק ונתיבות. בהנחיית שר התחבורה, ישראל כ"ץ, כבר החלה הצביעה בפועל. במסגרת שיתוף הפעולה, נטלה כל רשות מקומית אחריות על עידכון התושבים ובעלי כלי רכב, ברחובות העתידים להיצבע. צוותי הצביעה נערכו לביצוע הצביעה 24 שעות ביממה, תוך כדי התחשבות בתושבים, בנהגים הנוסעים ובאלה המחנים את כלי הרכב בשטחים הנצבעים.
במגדל העמק, צפויה צביעה כוללת של כ-50 ק"מ בקירוב. בנתיבות ייצבעו כ-24 ק"מ בשטח כולל של 5600 מ"ר, בנוסף לחידוש 1255 "חיצים" ו-30 אלף מ"ר של אבני שפה. בתום תהליך הצביעה, בסוף אוגוסט, יבוצע מעקב מסודר, לבחינת איכות העבודה לאורך זמן. באגף המו"פ של החברה הלאומית לדרכים מציינים כי תהליך דהיית הצבעים בארץ, משתנה בין צומת מרומזר ועמוס לבין צומת שאינו כזה. מסיבה זו, החברה הלאומית לדרכים צובעת את רשת הכבישים לפחות פעם בשנה ואת הצמתים פעמיים בשנה.