|
דיבורי סרק חסרי תכלית [צילום: AP]
|
|
|
|
|
מחקר חדש של חברת המחקר Pear Analytics חושף את מה שרבים מאתנו מרגישים זה זמן רב, רוב ההודעות המתפרסמות בטוויטר פשוט לא מעניינות אף אחד. עורכי המחקר, אשר בדקו מדגם מייצג של מבחר הודעות שהתפרסמו בטוויטר לאחרונה, מגדירים כ-40.5% מתוכן כ-"pointless babble", או בעברית פשוטה, כדיבורי סרק חסרי כל תכלית.
כ-5.85% נוספים מההודעות משויכים לקטגוריית ה-self promotion (קידום עצמי), 3.6% הוגדרו כהודעות חדשותיות וכ-3.75% הוגדרו כהודעות ספאם. קצת מעל לשליש מההודעות, כ-37.55% בלבד, הוגדרו כהודעות שיחה (conversational) וכ-8.7% בלבד מההודעות הוגדרו כהודעות בעלי מידע בעל ערך ממשי (pass-along value).
כמה מהנתונים במחקר מפתיעים מעט. למשל, המספר הקטן למדי של ההודעות החדשותיות באתר. טוויטר מנסה למצב את עצמה זה זמן רב כמדיה חדשותית אלטרנטיבית לכלי התקשורת המסורתיים. בפועל, נראה כי רק מעטים בלבד משתמשים באתר לפרסום הודעות חדשותיות.
נתון מפתיע נוסף הוא השיעור הקטן מאוד של הודעות הזבל המתפרסמות באתר. שלא כמו בשירותי אימייל, בהם מוערך שיעור הודעות הספאם בכ-90%, בטוויטר השיעור הוא מזערי בלבד. האם זה חיובי? לא בטוח. אולי זה אומר שגם עבור הספאמרים האתר לא אטרקטיבי במיוחד.
חשוב להסתייג ולומר כי ההודעות שנסרקו במחקר הן הודעות שהתפרסמו בחדרים ציבוריים בלבד. יתכן שאם המחקר היה בודק גם הודעות שנשלחות בין משתמשים רשומים בלבד התוצאה הייתה אחרת.