|
צובר תאוצה. קמפיין "מיוצר בישראל" [יח"צ]
|
|
|
|
|
התאחדות התעשיינים פנתה אל חבריה כדי שיתחמו על "האמנה להעדפת תוצרת הארץ - 2009", במטרה להבטיח רכישת מוצרים מתוצרת ישראל. כך נמסר (יום ב', 7.9.09) מההתאחדות. המוצרים יסומנו בלוגו "מיוצר בישראל" שעליו מתנוסס כובע טמבל. כמו-כן, ימונו "נאמני כחול-לבן" במפעלים שיקפידו על רכישת מוצרים תוצרת ישראל.
האמנה להעדפת תוצרת הארץ, עליה חתום נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, קוראת למנכ"לי החברות והמפעלים לפעול להעדפת תוצרת הארץ למען קידום התעשיה המקומית. "נעדיף ברכישותינו מוצרים מתוצרת ישראל שטיבם ואיכותם עומדים בדרישותינו ויצרניהם עומדים במועדי האספקה המוסכמים", נכתב באמנה.
בנוסף, קובעת האמנה כי לפחות אחד מהספקים יהיה ישראלי. עוד קובעת האמנה כי יש לפעול בתוך המפעלים ומחוצה להם על-מנת להטמיע בקרב הציבור שהעדפת תוצרת חוץ פירושה פיטורי עובדים, סגירת מפעלים וצמצום הפעילות הכלכלית במשק.
לפי האמנה, רכישת מוצר או רכיב תוצרת חוץ, בהיקף של למעלה מ-50 אלף ש"ח, יהיה חייב באישור מנכ"ל החברה, או מי מטעמו, ולאחר שמוצו כל תהליכי ההשוואה.
בנוסף, ימונו "נאמני כחול-לבן" בתוך המפעלים, אשר יקפידו על רכישת מוצרים מתוצרת הארץ ויסייעו בהגברת המודעות לרכישת המוצרים מתוצרת ישראל.
החתימה על האמנה הינה יוזמה משותפת של התאחדות התעשיינים ומשרד התמ"ת, שהחלו בשבועות האחרונים בקמפיין "מיוצר בישראל" לעידוד רכישת מוצרים מתוצרת הארץ.
שרגא ברוש אמר בעקבות היוזמה כי "עכשיו, יותר מתמיד, אנו פועלים להעדפת תוצרת הארץ, למען קידום התעשיה המקומית ומתוך הבנה כי לרכישת מוצרים ושירותים מתוצרת ישראל ישנה חשיבות עליונה לחיזוק התעשיה המקומית. כך נביא ליצירת מקומות תעסוקה נוספים, נגדיל את הייצוא והצמיחה ונחזק את המשק הישראלי".