יבואנית אופל, יוניברסל מוטורס ישראל בע"מ (UMI), הציגה (יום א', 16.3.03) את המסחרית החדשה מדגם ויוארו.
בטקס השקת המכונית השתתפו נשיא UMI, אלוף (מיל.) אביהו בן נון, מנהל שיווק של החברה, תא"ל (מיל.) אבי ארוך ומנהל מותג הפרטיות, יוחאי שנער.
הויוארו (VIVARO) מוצעת בגרסאות 'קומבי' - להולכת נוסעים משולבת, או בגרסת מטען טהורה. בשום מקרה לא תוצע המכונית לפלח המוניות. לויוארו מנוע טורבו דיזל בנפח 1,900 סמ"ק, המוזן בהזרקת מסילה ובעל הספק מירבי של 100 כוחות סוס.
גרסת ה'קומבי' מצוידת בתשעה מושבים מקוריים, אותם ניתן להמיר בקלות לגרסת שלושה מושבים, כאשר החלק האחורי משמש למטען. בעתיד תשווק גם ויוארו המסוגלת להסיע 11 נוסעים. לגרסת המטען הטהורה שלושה מושבים בלבד, והחלל האחורי מותאם כולו לנשיאת מטען. מסחרית זו יכולה לשאת עד 1,250 ק"ג מטען.
לויוארו תיבת הילוכים ידנית בלבד, בעלת שישה יחסי העברה. מנסיעת היכרות קצרה עולה מוט ההילוכים ("דמוי גו'יסטיק") ממוקם בצורה נוחה על לוח המכוונים, ומצמד הידראולי מקל על החלפות ההילוכים. הויוארו מתאפיינת באיכות נסיעה טובה, בגמישות מנוע ניכרת ובניצול טוב של המרחב הפנימי.
הראות בעד לחלונות הקדמיים הגדולים והמופעלים חשמלית, הינה פנורמית למדי, ובשילוב עם קוטר סיבוב הדוק, ומראות צד חשמליות, מתאפשרת תנועה קלה בעיר. מראה החיצוני של המכונית מצודד מאוד, אם כי עיצוב הפנים מרשים פחות. גלגל ההגה מתכוונן לעומק בלבד בלא אפשרות לשנות זוויתו האופקית, וכך מתקבל תנוחת נהיגה האופיינית למכונית מסחרית.
הגימור הפנימי מאפיין גם הוא שימושים מסחריים: זוג כריות אוויר יגן אמנם על הנוסעים במושב הקדמי, אך מאחור ניכרות מסגרות הברזל החשופות של המושבים. לנוחות היושבים מאחור פותח מזגן אוויר מפוצל.
האופל ויוארו מיוצרת באנגליה, במסגרת פרויקט משותף לג'נרל מוטורס העולמית ולרנו הצרפתית. רנו מספקת את המנועים.
מחירי הויואר (כולל מע"מ ולא כולל מס בולים): קומבי, תשעה מושבים – 167,900 ש"ח; מסחרית, דלת צד כפולה, שלושה מושבים – 157,900 ש"ח; מסחרית ארוכה, דלת צד כפולה, שלושה מושבים – 164,900 ש"ח; מסחרית ארוכה, שני מושבים, חלונות סביב – 165,900ש"ח.
לפני מספר שבועות הציגה סוכנות 'קרסו' את הרנו המקבילה מדגם 'טרפיק'. עת הושקה המכונית נמסר לוח מחירים הגבוה בכ- 20,000 שקלים, ממחיר האופל הזהה. אתמול מסרה לנו דוברת קרסו, כי מדובר במחירים שטרם נקבעו סופית.