|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אישור ETIAS לאירופה בעברית, איך זה עובד בדיוק?
קבוצת ירדן
האם ניתן לקיים צוואה על בסיס העתק הצוואה?

פיי-פאל ו-eBay נכנסות לישראל

המשמעות: ישראלים יוכלו לרכוש מוצרים ב-eBay ובאלפי חנויות מקוונות בעולם בלי לחשוף את פרטי כרטיס אשראי eBay: "השוק הישראלי חשוב לנו מאוד" הצעד יהפוך את eBay לזמינה יותר עבורי שראלים שיוכלו למכור בה מוצרים בקלות רבה יותר
13/09/2009  |   TheMarker TheMarker   |   חדשות   |   תגובות
מאת: איילה צורף  |    |  TheMarker  |  TheMarker.com  |  תגובות
בקרוב בישראל [צילום: AP]

ענקית הקמעונות האינטרנטית אי-ביי (ebay) שולחת זרועות לשוק הישראלי: ל-TheMarker נודע כי בשבועות הקרובים תודיע החברה על פתיחתה בישראל של חברת שיווק ומכירות של פיי-פאל (PayPal) - אתר המאפשר העברת כספים ותשלומים דרך האינטרנט. פיי-פאל הוא חברה-בת של אי-ביי.

באמצעות שיטת העברת הכספים והתשלומים של פיי-פאל ניתן לסחור במוצרים באי-ביי - זירת מסחר בין גולשים, שמוכרים זה לזה וקונים זה מזה פריטים שונים. פיי-פאל מאפשרת העברת כספים בין הקונה והמוכר בלי שהקונה יחשוף בפני המוכר את פרטי כרטיס האשראי שלו או את חשבון הבנק שלו. עמלה של 2.5%.

שירות פיי-פאל נוסד ב-98' ונרכש על-ידי אי-ביי ב-2002. לפיי-פאל יש שתי זרועות עיקריות: האחת - ניהול העברת הכספים בין הקונים והמוכרים באי-ביי, והשנייה - העברת כספים בין גולשים באינטרנט הרוכשים מוצרים בחנויות מקוונות. בין חנויות המותגים שמנהלות חשבון בפיי-פאל נמצאות Guess, ראלף לורן, קלווין קליין, ענקית הקמעונות וולמארט, HP ו-DELL. ואולם, עיקר ההכנסות של פיי-פאל היא בתחום העבודה עם חנויות מקוונות: חנויות אינטרנט קטנות ובינוניות שפותחות חשבון בפיי-פאל, המשמש אמצעי תשלום מרכזי עבור הקונים בהן. הרווח של פיי-פאל מגיע מהמוכרים: החברה גובה עמלה משתנה על כל רכישה מהמוכר, בשיעור של כ-2.5% בממוצע, לפי גודלו של בית העסק.

כיום רשומות מיליוני חנויות כאלה בפיי-פאל - והחברה מקווה שגם חנויות אינטרנטיות ישראליות יצטרפו לרשימה. בנוסף, הפתיחה של פיי-פאל לשוק המקומי תאפשר לגולשים לסחור בשקלים באופן דו כיווני. עד כה יכלו הישראלים להפקיד שקלים בחשבון הפיי-פאל שלהם, או בחשבון הפיי-פאל של החנויות האינטרנטיות בהן הם רוכשים מוצרים. עם זאת, ישראלים לא יכלו למשוך שקלים מהחשבון הזה, אלא רק לחשבון בבנק אמריקני. כעת הם יוכלו למשוך את הכספים שלהם, בשקלים, לחשבון בנק בישראל.

צעד זה הופך את אי-ביי להרבה יותר זמינה לישראלים, שיוכלו למכור בה מוצרים בקלות רבה יותר, וכאמור הופך את הצרכנים בכל העולם לנגישים לחנויות אינטרנטיות ישראליות; ולהיפך: צרכנים ישראלים יוכלו לרכוש בחנויות בכל העולם בלי לעשות שימוש ישיר בכרטיס האשראי שלהם.

מי שינהל את הפעילות החדשה בישראל הוא עודד זהבי. זהבי ינהל במקביל את הסניף הישראלי של פיי-פאל, וכן את הסניף הדרום אפריקני שגם הוא פעילות חדשה של החברה. זהבי מסיים בימים אלה את עבודתו כסמנכ"ל הפעילות הבינלאומית של לאומי קארד. זאת, לאור ההחלטה של החברה לפרק את הפעילות הזאת. היחידה הבינלאומית של לאומי קארד הייתה אמורה להפיץ כרטיסי ויזה באמצעות לאומי רומניה, השולט בחברה, ולהרחיב את הפעילות למדינות נוספות במזרח אירופה. קודם לכן שימש זהבי מנהל המחקר והפיתוח בלאומי קארד וחבר הנהלה בכמה חברות הייטק. זהבי סירב להתייחס לדברים.

"השוק הישראלי חשוב לנו מאוד ואנחנו עוסקים כל הזמן בחיפוש אחר דרכים להרחבת פעילות התשלומים המקוונת שלנו בשווקים צומחים", אמרה דוברת במערך התקשורת של אי-ביי, האחראית על פעילות פיי-פאל. עם זאת, בחברה סירבו לספק מידע על מועד ההשקה או פרטים נוספים.

על-פי הערכות בשוק האינטרנט בישראל, ההחלטה של אי-ביי לפתוח נציגות מקומית של פיי-פאל התקבלה לאחר שראתה לא מעט פעילות באי-ביי שמקורה בישראל. החברה מניחה שבאמצעות פעילות מקומית היא תוכל להגדיל את הפעילות של הגולשים הישראלים באתר. כמו-כן תנסה החברה להגדיל את פעילות החנויות המקוונות המקומיות שרוצות לפנות לקהלים בינלאומיים וישראלים, שהלקוחות שלהם אינם מעוניינים לחשוף בפני החנות את פרטי כרטיס האשראי או חשבון הבנק שלהם.

אתר אי-ביי בעברית

באי-ביי עבדו בשקט יחסי על גרסה עברית לאתר הסחר שלהם בכתובת ebay .co.il. הגרסה נמצאת באוויר זה כמה חודשים, אך החברה הבינלאומית לא דוחפת או מקדמת אותה. האתר כולל טקסט מלא בעברית, דירוג המוצרים שהישראלים מחפשים באי-ביי, מכרזים, קניות ומכירות ומדריכים בעברית לרכישה ומכירה למשתמשים בינלאומיים. כמו-כן היא ממירה כל מחיר של מוצר לשקלים. סביר להניח שכעת, עם פתיחת הנציגות הישראלית לשיווק ומכירות של פיי-פאל, תתחיל החברה לבנות גם את האתר הישראלי, ולא רק את שירות הפיי-פאל שלה.

גם כיום יש לאי-ביי פעילות בישראל - חברת Fraud Sciences שרכשה אי-ביי לפני כשנתיים ב-169 מיליון דולר במזומן. כעת מוגדרת החברה כנציגות הפיתוח של פייפאל בתחום ניהול סיכונים, ועומד בראשה תומר בראל. נציגות זו אינה עוסקת כלל בשיווק ומכירות בישראל. החברה החדשה שתקום תשב אומנם באותו בניין, אך תדווח למנהלים שונים בסאן חוזה שבקליפורניה, שבה נמצאים משרדיהן הראשיים של אי-ביי והנהלת פיי-פאל. כמו-כן ב-2005 רכשה אי-ביי את הטכנולוגיה של שופינג.קום הישראלית להשוואת מחירים ב-620 מיליון דולר במזומן והטמיעה אותה.

האתר עובד עם מדינות רבות, כשבחלקן יש הגבלה של העברת כסף באמצעות השירות לבעל חשבון אחר או הגבלות אחרות. גם בחשבונות ישראלים היו הגבלות, שכעת צפויה החברה להסיר את רובם. לפיי-פאל 184 מיליון חשבונות מהם 73 מיליון חשבונות פעילים (חשבונות שנערכה בהם לפחות תנועה אחת ב-12 החודשים החולפים); לחברה סניפים ב-190 מדינות בעולם ואתרים מקומיים ב-18 שפות. ההכנסות של אי-ביי מפעילות בתוך אתרי פיי-פאל היו 643 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2009, עלייה של 11% לעומת המחצית המקבילה בשנה הקודמת.

תואמי אי-ביי ופיי-פאל של וואלה לא הצליחו

שוק התשלומים בישראל הוא שוק גדול, אך כיום יש בישראל רק אפשרות אחת עיקרית לשלם באינטרנט - באמצעות כרטיסי אשראי. כעת יוכל הלקוח הישראלי לשלם באמצעות אלטרנטיבה מאובטחת. לדברי בכיר בשוק האינטרנט שמכיר את פעילות פיי-פאל: "כיום אין מי שידבר עם בתי עסק ישראלים שרוצים לכבד תשלום באמצעות פיי-פאל. אין היום מי שיאתר אותם ויטפל בהם".

ככל הנראה זו המטרה הראשונית של פיי-פאל. לדבריו, "יש לפחות כמה אלפי בתי עסק ישראלים שמבצעים פעילות אינטרנטית ופיי-פאל מבחינתם הוא אמצעי קבלת תשלומים מצוין". בכיר אחר בשוק מעריך שהצעד המתבקש הבא הוא להפוך את אי-ביי לנגיש יותר לישראלים באמצעות תרגומו לעברית, אם כי ככל הנראה דבר זה אינו עומד על הפרק בשלבים אלו.

בשבוע שעבר הודיעה וואלה על סגירת פעילות וואלה Buy, תואם אי-ביי המקומי, ואת וואלה pay החיקוי של פיי-פאל, בשל היעדר הצלחה (הסגירה של וואלה פיי תיעשה בהקשר לרכישות של וולה Buy בלבד, בשאר התחומים יישאר האתר פעיל). הניסיון של וואלה לחקות את אי-ביי ופיי-פאל יצא לדרך בתחילת 2006. החברה השקיעה בהקמתו כשני מיליון שקלים. בעת ההשקה דיברו בכירי וואלה על יעד של מחזור בהיקף 300 מיליון שקלים בתוך שלוש שנים. שלוש שנים לאחר מכן, כשהמחזור לא היה אפילו קרוב לכך, החליטה החברה לסגור את הפעילות ולהמשיך להתמקד בוואלה שופס - חנות מוצרים חדשים שמניבה לה רווחים.

הסגירה של וואלה פיי אינה קשורה ככל הנראה ישירות להגעה של פיי-פאל אם כי סביר שהפורטן המקומי ינסה ליצור קשר עם פיי-פאל לאחר שזו תשיק את פעילותה, כדי לקדם שיתוף פעולה ביניהם. בעולם, אגב, פיי-פאל מנהלת לא מעט שיתופי פעולה עם אתרים מקומיים. סביר גם שיד2 והמתחרה שלו winwin של ידיעות אחרונות ינסו כל אחד בנפרד לייצר חיבור עם פיי-פאל, ובכך לנסות להגדיל את הפעילות שלהם.

מוואלה נמסר בתגובה: "וואלה שופס מובילה את הסחר האלקטרוני בישראל, וככזאת, חרתה על דגלה התחייבות למסחר הוגן, ערבות לכספי הלקוחות ושירות לקוחות בלתי מתפשר. מחויבות ושירות באיכות וברמה כזו אינם ישימים בזירת מסחר פתוחה דוגמת וואלה Buy. הלקוחות לא ידעו להבחין בהבדלים בין הזירות השונות, וכנ"ל גם הרגולטור. כדי לשמר את המוניטין הגבוהים של וואלה שופס בקרב הצרכנים, החליטה החברה להפסיק את פעילות וואלה ביי. בנוסף, הגיעה החברה למסקנה כי לזירת מסחר פתוחה אין כרגע הצדקה כלכלית בשוק הישראלי".

פורסם במקור: אתר דה מרקר
תאריך:  13/09/2009   |   עודכן:  13/09/2009
איילה צורף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
פיי-פאל ו-eBay נכנסות לישראל
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
נילי1
16/09/09 21:09
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
במסגרת החרפת המאבק מתכוונים הכבאים לסגור גם את תחנות המשנה לכיבוי שריפות, כך על-פי יו"ר איגוד הכבאים יואב גדסי.
13/09/2009  |  ספי קיני  |   חדשות
היום (א', 13.9.09) צפוי להיפתח המשא-ומתן על הסדר חובותיה של אפריקה-ישראל בפגישה של ראשי החברה עם הגופים המוסדיים המחזיקים ב-13 סדרות האג"ח שלה. נכון להיום, לאפריקה-ישראל חובות של כ-9 מיליארד ש"ח, כולל חובות ריבית והצמדה.
13/09/2009  |  עופר וולפסון  |   חדשות
מנהיגה הרוחני של שס, הרב עובדיה יוסף, צפוי לבקר מחר (יום ב', 14.9.09) את האסיר שלמה בניזרי בכלא מעשיהו ברמלה. הפורטן החרדי לדעת נט דיווח כי הביקור, שיתקיים בסמיכות לראש-השנה, כפוף למצבו הבריאותי של הרב הזקן.
13/09/2009  |  עידן יוסף  |   חדשות
ליבי בגנו, שכותבת את הטור של הישרדות, יצאה לחופשה נחמדה והשאירה אותי למלא את המשבצת השבועית. "אבל אף פעם לא ראית הישרדות הישראלית" אמרתי לה. "אל תדאג, אתה תשרוד", היא אמרה, חייכה ועלתה על המטוס שלקח אותה רחוק מכאן. ומאז אני פה, מול ערוץ 10, מנסה להבין איך הגעתי לכאן ומי אלה חבורת הבכיינים האלה שאני צריך לחלוק איתם את השעה וחצי הקרובה. אלוהים... שעה וחצי שנראו כמו 36 יום על אי בודד.
13/09/2009  |  שי רינגל  |   חדשות
חברת הבנייה רמט ביקשה הבוקר (א', 13.9.09) מבית המשפט המחוזי בתל אביב להוציא צו הקפאת הליכים ל-120 יום, לאחר שנקלעה לחובות של 170 מיליון שקל, ופעילותה הסדירה נפסקה. החברה מבקשת למנות את עורך הדין שלה, יהודה רוה, ואת רואת החשבון עליזה שרון, לנאמנים משותפים.
13/09/2009  |  אלעזר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
אנשים בבזל לא בדיוק מבינים את פשר מלחמתנו בטרור    הם, כמו בית הדין האנטישמי בהאג ניזונים בערוצי הטלוויזיה ממראות ההרג וההרס בארץ החמאס
אלי אלון
אלי אלון
אחד התנאים שהתנה יצחק בן צבי לקבלת תפקיד הנשיא הוא שבית הנשיא ישכון בירושלים    תרצה רבינוביץ' מדריכה וחוקרת ב-"יד בן צבי" אומרת כי אין זה מקרי שזה היה התנאי של בן- צבי. ליצחק בן צב...
דן מרגלית
דן מרגלית
היא רצתה להיות בתו של משה דיין, שהיה אישיות מקרינה ושנויה במחלוקת ובעייתית, ובעיקר מיוחדת במינה, כה מקורית
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il