סוכנות רויטרס מדווחת כי עד 16 מיליון מכוניות (!) עלולות להקרא חזרה למוסכים, לתיקון לקוי בטיחות בחגורות הבטיחות.
מדובר בקריאת השרות הגדולה ביותר הזכורה בעידן המוטורי המודרני.
מאחורי ההליך הגלובאלי עומד אירגון צרכנים בשם Public Citizen, הטוען כי במכוניות מתוצרת קרייזלר שיוצרו מאז שנת 1994, הותקנו חגורות בטיחות העלולות להפתח בעת תאונה.
מנגנון השיחרור המותקן בחגורה תוכנן לדברי האירגון בצורה מוטעיית, והוא עלול להלחץ דווקא ברגע בו הוא נידרש למלא את תפקידו.
לדברי ראשי לובי הצרכנים ניגרמו במהלך השנים כתוצאה מהליקוי, 14 מקרי מוות ו-19 מיקרי פציעות חמורות.
החגורות שתחת מיתקפת האירגון הותקנו בכל קשת מותגי קרייזלר, הכוללים גם את דודג', גי'פ וכל סדרות המיני ואן הפופולאריים של החברה.
דובר קרייזלר אמר בתגובה כי דור 3 של חגורות החברה, העומדים עתה במרכז מסע ההאשמה, "הוכיחו עצמן כבטוחות ואמינות לחלוטין".