|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת

כוכבי העבר חוזרים לטלוויזיה האמריקנית

העונה החדשה של אופרה וינפרי, שמתחילה השבוע בארצות הברית, עומדת בצל בחירתה של אלן דג'נרס לשופטת ב"אמריקן איידול" וגם: הסתיו הזה מחזיר למסך הקטן הרבה פנים מוכרות
15/09/2009  |   עכבר העיר עכבר העיר   |   חדשות   |   תגובות
מאת: רותה קופפר  |    |  עכבר העיר  |  mouse.co.il  |  תגובות
וינפרי. בינתיים מובילה [צילום: AP]

המלכה נחלשת, תחי המלכה החדשה? אופרה וינפרי מעלה השבוע את העונה ה-24 של תוכנית האירוח שלה. היא מביאה לאירוע הזה תחמושת בדמות מסיבת רחוב בשיקגו עם להקת "בלאק אייד פיז", ראיון בלעדי עם השחקנית ויטני יוסטון וביקור אצל ד"ר פיל בניו-יורק אחרי שבע שנים שלא נפגשו כך. לפי סוכנות אי-פי, השנה הזאת חשובה לווינפרי במיוחד. אלן דג'נרס נושפת בעורפה. סקרי דעת הקהל מטים את הכף לטובת המתחרה הצעירה יותר. הדור הצעיר מעדיף אותה, ועתה, כשנודע שהיא עתידה להיות שופטת ב"אמריקן איידול", מעמדה רק יתחזק.

וינפרי אומנם עדיין מובילה ברייטינג, אבל מעמדה מתערער. בטקסי פרסים ובסקרי אהדה נרשמת ירידה מתמדת. בעונה הקודמת הצפייה בה ירדה מתחת לשבעה מיליון איש (בעיקר אשה). זו ירידה של 7% מהעונה הקודמת. באחד השבועות של יולי הצפייה בה הייתה הנמוכה ביותר מאז עלתה התוכנית ב-1985.

יש לכך כמה סיבות. בשנים האחרונות חלה ירידה קבועה בצפייה בטלוויזיה, במיוחד בתוכניות אירוח בשעות היום. חוץ מזה, להיות 24 שנים על המסך ולרשום עלייה זה נדיר (אבל לא בלתי אפשרי, ראו בהמשך). אבל יש גם עניינים הקשורים רק בה. לפי ספרה של הפרופ' ג'ניס פק מאוניברסיטת קולורדו, "עידן אופרה", כוכבת הטלוויזיה איבדה מאוהדיה כאשר ויתרה על התדמית הא-פוליטית ותמכה בגלוי בנשיא ברק אובמה במסע הבחירות שלו. יתר על כן, היא קידמה בכל כוחה השיווקי את ספר העידן החדש "כדור הארץ החדש" של אקהארט טול, מה שהבריח צופים נוצרים אדוקים. הסטודנטים של פק מעידים שהם מעדיפים את דג'נרס או את טיירה בנקס, הדוגמנית ומנחת "טופ מודל", שגם לה תוכנית אירוח יומית. "הם רואים באופרה מישהי שאמותיהן אוהבות", אומרת פק. "זה לא סימן טוב בשבילה".

בשבוע שעבר, כשנודע שדג'נרס תשפוט בתחרות המוזיקה הגדולה בעולם, התברר גם שהיא עתידה להישפט על גניבת זכויות מוסיקליות. חברת תקליטים תובעת את תוכנית האירוח שלה על הפרת זכויות יוצרים של כאלף שירים.

בכל מקרה, המעניין בתחלופה הצפויה הזאת של המלכות הוא כמובן הזהויות שלהן - וינפרי היא אשה שחורה לא רזה, כלומר מישהי שבאה מתחתית סולם ההזדמנויות האמריקני; היורשת היא אומנם אשה דקה ובלונדינית, אבל לסבית שיצאה מהארון בקול תרועה ונישאה לחברתה פורשיה דה רוסי לפני קהל גדול.

ההבטחות

עונת הסתיו משיבה למסך לא רק את תוכניתה של וינפרי, אלא את כל היבול האמריקני לשנה הקרובה. בין עשרות התוכניות החדשות, החוזרות והמחודשות (גרסאות ישנות שמעובדות לסדרה חדשה) בולטת "Glee", שעלתה בשבוע שעבר ברשת פוקס, של היוצר ריאן מרפי. מדובר בגרסה קומית ל"היי סקול מיוזיקל", המשלבת הומור מריר עם נוסטלגיה, שירים וריקודים.

"FlashForward", אחת מתוכניות המדע הבדיוני הרבות שעולות העונה (כולל "V" המחודשת), כאילו קודמה לעתיד בלחיצה על כפתור: עוד לפני שעלתה כבר מכתירים אותה כממשיכת הדרך של "אבודים", שעונתה האחרונה תשודר השנה (ולא רק משום ששניים משחקני "אבודים" משתתפים גם בסדרה החדשה של אי-בי-סי). בסדרה זו כל בני האדם מאבדים הכרה למשך כמה דקות ובזמן הזה כל אחד רואה את עתידו - יש שרואה את נישואיו מתפרקים, אחר רואה תיאוריית קונספירציה מתגבשת.

שתי הקומדיות שאתרי ושבועוני הטלוויזיה מכתירים כמבטיחות ביותר הן "The Middle" עם פטרישיה היטון (דברה מ"כולם אוהבים את ריימונד"), עוד סיטקום על הדברים המצחיקים בחיי משפחה, שמזכירה את "מלקולם באמצע" לא רק בשמה אלא גם בתכניה; ו"Modern Family", שמרבים להשוותה ל"משפחה בהפרעה" שנגדעה באבה. היא עוקבת אחר שלוש משפחות: אב, אם וילדים; גבר מבוגר והמאהבת הלטינית הצעירה שלו; וזוג הומואים והתינוק הווייטנאמי שלהם. הכל מצולם בסגנון הכמו-תיעודי של "המשרד". לתוכנית החדשה הזאת של אי-בי-סי יש כבר מעריצים, שצפו רק בפרק הפיילוט שוב ושוב.

עוד בסדרות החדשות, "קוגאר טאון" בכיכובה של קורטני קוקס, העוסקת בתופעה טלוויזיונית כאילו חדשה של נשים מבוגרות שאוהבות צעירים מהם. על-אף הרתיעה הבסיסית מהקונצפט, היא מעוררת עניין בשל היוצר שלה, ביל לורנס ("סקראבס") והשחקנית קוקס ("חברים").

עוד פנים מוכרות מן העבר שייראו בעונה הזאת הן אלה של ג'וליאנה מרגוליס ("אי-אר", "הסופרנוס") שמככבת ב"The Good Wife". היא מגלמת את אלישיה פוריק, שבעלה הפוליטיקאי היה מעורב בפרשיות שחיתות ומין ועתיד לרצות מאסר בכלא. כמו כל רעיה טובה, היא ניצבת לצדו באקט של נאמנות, שהוא לא נקט כלפיה. אחרי המשפט היא שבה לעבוד כעורכת דין פלילית כדי לפרנס את עצמה ואת ילדיה (כל האופציות לסחור בסמים נתפסו על-ידי הורים טלוויזיוניים אחרים, כנראה).

הכפולים

לא רק "FlashForward" יהיה העונה, אלא גם ריוויינד. חוץ מקורטני קוקס, ג'וליאנה מרגוליס ופטרישיה היטון, גם קלסי גראמר ("פרייז'ר") חוזר, בסדרה החדשה "האנק" ובתפקיד אורח ב"מדיום". ולא רק זה, הצופים גם יראו כפול. באתר "זאפ טו-איט" ישנה רשימה לא קצרה של שחקנים הרוקדים על כמה חתונות.

אליזבת מיטשל תשחק גם ב"V" וגם ב"אבודים"; דבי מאזאר תפתח את הפה הגדול שלה ב"הפמליה" וגם תפצח בהורה סוערת ב"רוקדים עם כוכבים"; סת מקפרליין, אבי "איש משפחה", יופיע בכבודו ובעצמו ב"FlashForward"; ונדה סייקס תמשיך להיות החברה של ג'וליה לואי דרייפוס ב"כריסטין הישנה" וגם תעלה תוכנית אירוח משלה, "ונדה סייקס שואו"; לואי דרייפוס תמשיך לגלם את כריסטין וגם את איליין המיתולוגית בפרק האיחוד של "סיינפלד" בסדרה של לארי דייוויד "תרגיע" (דייוויד עצמו משתתף, בנוסף לסדרה שלו, גם בסרט של וודי אלן "מה שעובד"); אליסון ברי היא לא רק אשתו של פיט ב"מד מן" אלא גם סטודנטית בסדרה החדשה והמדוברת "קומיוניטי"; קית קאראדין משחק גם ב"דקסטר" וגם ב"בית הבובות" החדשה; שחקן ותיק נוסף, טד דנסון, מעטר את הרשימה החלקית הזאת בהשתתפות בשלוש סדרות בעונה אחת: "נזקים", "תרגיע" והסדרה החדשה "מת משעמום". וניל פטריק האריס, שמשחק ב"איך פגשתי את אמא", יגיש את טקס האמי בשבוע הבא.

איימי פולר גם היא במשמרת כפולה בעונה האמריקנית החדשה. היא תגלם את הביורוקרטית האופטימית תמיד לסלי נופ בסדרה של אן-בי-סי "Parks and Recreation", שתעלה בחודש הבא בהוט3, וגם תתארח בעונה ה-35 של "סטרדיי נייט לייב", לצד סת מאיירס, כמו בימים הטובים. העונה החדשה תעלה בארצות הברית ב-26 בחודש (עדיין לא נקבע לה תאריך שידור ביס ששידרה את קודמותיה).

תוכנית המערכונים, שהצמיחה מתוכה את טובי המצחיקנים האמריקנים, רושמת לעצמה, לצד ההישג המרשים של אריכות ימים, גם רלוונטיות. שלשום זכתה ותיקת התוכנית טינה פיי בפרס אמי על חיקוי המועמדת לסגנית הנשיא שרה פיילין בתפקיד אירוח בתוכנית זו. גם ג'סטין טימברלייק זכה בפרס על תפקיד אורח בתוכנית.

פרידות

בסוף השבוע מת לארי גלברט, יוצר הסדרה האגדית "מ-א-ש". התסריטאי זוכה הפרסים, שהיה שותף לכתיבת התסריט של הסרט הקומי "טוטסי", מת בן 81. "לארי גלברט היה מכותבי הקומדיה הטובים ביותר של אמריקה", אמר מל ברוקס, חברו עוד מימי תוכנית הטלוויזיה "שעת הסיזר" משנות ה-50. "הייתה לו קלאסה, הוא היה שנון, היה לו סגנון וחן. הוא היה תסריטאי נפלא שידע לעבוד עם מלים טוב יותר מכל אדם שהכרתי".

אחרי 72 שנה, יכבו את האור באולפני אופרת הסבון "Guiding Light". אחרי 15,762 פרקים הוחלט ברשת סי-בי-אס שהתוכנית תרד מהאוויר באפריל הבא. מה שמפתיע בסיפור, כפי שנאמר ב"ניו-יורק טיימס", הוא לא ירידת התוכנית אלא הישרדותה על המסך במשך שנים רבות כל כך. התוכנית החלה ברדיו ברשת אן-בי-סי, שבה שודרה לראשונה ב-25 ינואר 1937, ונהפכה לתוכנית טלוויזיה ב-30 ביוני 1952. חמישה דורות של צופים ליוו את החתונות, הבגידות, המיתות המשונות, המשפטים המופרכים והעלילות שהתבררו כלא יותר מחלום.

סדרה אחרת מסתיימת אחרי פרק זמן נכבד - "המלך היל" שודרה שלשום בפעם האחרונה ברשת פוקס, אחרי 13 שנה. בפרק האחרון (השני מתוך שניים) של האנימציה הטקסנית האנק ובנו סוף סוף מוצאים נושא שיחבר ביניהם - אהבת בשר.

בטקס הזיכרון לוולטר קרונקייט, שמת הקיץ, סיפר הנשיא לשעבר ביל קלינטון על שיחה שהייתה לו עם כתב החדשות הוותיק של רשת סי-בי-אס, שבה דיבר קרונקייט על מגבלות הסיקור של חדשות המשודרות בטלוויזיה. "תקראו יותר עיתונים", היה המסר שלו.

פורסם במקור: אתר עכבר העיר
תאריך:  15/09/2009   |   עודכן:  15/09/2009
רותה קופפר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כוכבי העבר חוזרים לטלוויזיה האמריקנית
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
היזם מכבי קרסו הודיע (יום ג', 15.9.09) כי ישיק ב-6 באוקטובר, במושב צור-משה שבשרון, מיזם ייחודי שמטרתו שיקום והשמשת כ-250 בארות מים באקוויפר החוף, הנמצאות בעיקר בבעלות קיבוצים ומושבים. במהלך ההשקה, תוצג הבאר הראשונה שטוהרה במסגרת המיזם.
15/09/2009  |  עופר וולפסון  |   חדשות
ישנה ירידה משמעותית בנתוני החללים במבצע עופרת יצוקה לעומת מלחמת לבנון השנייה (6% ו-17% בהתאמה). הירידה נובעת, בין היתר, מהלקחים שהפיק צה"ל מסיום מלחמת לבנון השנייה ועד תחילת מבצע עופרת יצוקה. כך אמר סא"ל ד"ר גיל הירשהורן, ראש ענף טראומה מקצין הרפואה הראשי, במהלך כינוס טראומה של כלל המרכזים הרפואיים בצפון שהתקיים במרכז הרפואי זיו בצפת.
15/09/2009  |  גלית יצחק  |   חדשות
השליח האמריקני המיוחד למזרח התיכון, הסנאטור ג'ורג' מיטשל, אמר כי הוא מקווה שבפגישתו עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יצליח להגיע לסיכומים שיאפשרו פסגה משולשת בין נתניהו, אבו מאזן וברק אובמה.
15/09/2009  |  איציק וולף  |   חדשות
רופאי הכלא בעירק הזריקו לעיתונאי שהשליך את נעליו לעבר נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ורג' בוש "חומרים לא ידועים", עינו אותו באמצעות סיגריות ושברו את אפו וצלעותיו. כך טען (יום ב', 14.9.09) אחיו של מונתזאר אל-זייד ודיווח טיימס אונליין.
15/09/2009  |  מאיה שני  |   חדשות
לכולנו יש את הרצון להתעמל ולנהל אורח חיים בריא, אם בשביל להוריד מספר קילוגרמים מיותרים מהמשקל ואם בשביל לשמור על כושר. אולם, לעיתים כוח הרצון שלנו בוגד בנו ורבים מאיתנו מתקשים להתמיד בפעילות ספורטיבית לאורך זמן.
15/09/2009  |  גלית יצחק  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
דן מרגלית
דן מרגלית
אם למרות הכל עסקת החטופים לא תצא לפועל - האם בני גנץ יפרוש?    האם ביבי יודח?    זה סוף שלטון הליכוד?
צבי גיל
צבי גיל
בעיתונים משתקפת לאחרונה איזו לאות, עייפות, תשישות, רחוק ממלחמתיות. והכותרות כאילו כבדו עיניהן טרם נמנום    מעין שקיעה לתוך אפתיה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il