|
חדשנות ודומיננטיות בשוק. אקטימייז [צילום: AP]
|
|
|
|
|
אקטימייז, החברה הבת של נייס מערכות המתמחה בתוכנות ניהול סיכונים עבור תעשיית השרותים הפיננסיים, הודיעה (יום ה', 8.10.09) כי קיבלה את הדירוג הגבוה ביותר - "המלצה חזקה" - בסקירת MarketScope של חברת המחקר גרטנר שנושאו ניהול הונאות באירגונים .
ההגדרה של גרטנר לדירוג מנומקת כך: "הספק מציג איזון חזק בין חדשנות טכנולוגית ודומיננטיות תחרותית בשוק, השילוב שבין המוניטין של הספק לבין הפתרונות העסקיים הרלוונטיים בתחום המקנים יכולת מכירה אפקטיבית יותר מהמתחרים. חברות זוכות לדירוג הגבוה הן כאלו המגדירות ומעצבות מחדש את השוק באמצעות הפעולות שהן נוקטות, ומאלצות ספקים אחרים ללכת בעקבותיהן".
הסקירה של גרטנר מציינת כי עד כה, מרבית האירגונים המשתמשים בפתרונות לזיהוי הונאות השתמשו בפתרונות נקודתיים או מבוזרים וכתוצאה מכך נוצרו מערכות מניעת הונאה מקוטעות החוזרות על עצמן בפעילות הקשורה בהונאה. הסקירה מעריכה כי שוק מניעת ההונאה באירגונים יגדל בשיעור של כ-10% עד 15% בשנת 2009 ובשיעור של כ-15% עד 20% בשנת 2010. הגידול צפוי בעיקר בשל ההשקעה הגדולה של מוסדות פיננסיים בינלאומיים גדולים בטכנולוגייה למניעת פשעים באירגונים על-רקע התכיפות והתחכום ההולכים וגוברים של התקפות הונאה, וכן בשל השאיפה לאחד את המאמצים למניעת הונאות וופשעים פיננסיים באירגונים. כאמור, הסקירה צופה צמיחה מהירה אף יותר ב-2010 מכיוון שמוסדות פיננסיים במדינות שונות בשווקים המתעוררים החלו להשקיע בפתרונות למניעת הונאות באירגונים.
לדברי אביבה ליטן, סגנית נשיא ואנליסטית בכירה בגרטנר, ניהול הונאות באירגונים מביא לחסכון בקרב ארגונים באמצעות התייעלות תפעולית והפסקת ההפסדים שמקורם במזימות הונאה רב-ערוציות, הונאות במספר רב של חשבונות או הונאות בשילוב מוצרים. "בשל המשבר הכלכלי, השאיפה לחסוך במשאבים ולצמצם עלויות חזקה. על המשתמשים לבחור בספקים ובמוצרים אשר תומכים במטרות הטקטיות שלהם למניעת הונאה", אמרה.