המהירות המותרת בכבישים, עשויה לעלות עד ל-110 קמ"ש.
המלצה ברוח זו הונחה על שולחן שר התחבורה עוד לפני כ-10 שנים, ועתה הוחלט לנסות וליישמה בשני קטעי כביש מהירים: כביש ראשון לציון-אשדוד (בכביש מספר 2), ובקטע כביש תל-אביב – שער הגיא (כביש מספר 1).
ההחלטה לנסות לטפל עתה שוב בנושא זה, נפלה במע"צ עם מתן האישור לכך בכביש מספר 6 ("חוצה ישראל").
כביש 6 נסלל על-ידי קונסורציום של חברות פרטיות, בעוד שכל כבישיה הבינעירוניים של המדינה, נסללו עד כה על-ידי מע"צ.
מאז נפתח כביש חוצה ישראל, מותרת בו מהירות מירבית בת 110קמ"ש. מהירות זו מושגת בביטחה בעיקר תודות לעובדה שהכביש מתאפיין בתנועה דלילה מאוד יחסית ליתר הכבישים.
הכבישים המהירים שבאחזקת מע"צ, נסללו על-פי סטנדרט זהה לכביש 6, והם דומים לו מבחינת הנתונים ההנדסיים ומבחינת מקדמי הבטיחות.
עתה החלה מע"צ בשיתוף פעולה עם המפקח על התעבורה במשרד התחבורה, לבחון מתן היתר לנסיעה במהירות של 110 קמ"ש בכבישים המהירים.
דובר מע"צ, מאיר גזית, לא ציין באם ההמלצה כוללת גם את קטעיו הצפונים של כביש מספר 2 כביש החוף – בקטע שבין חדרה – קיסריה וחיפה, כפי שצויין בהצעה המקורית.
ההחלטה בדבר אישור הסף החדש למהירות המירבית, כפופה להחלטת שר התחבורה, אביגדור ליברמן, והשר לבטחון פנים, צחי הנגבי.
מבחינה משפטית, לא נידרשת כל פעולת חקיקה ראשית, שכן החוק כבר מתיר את המהירות בת 110 קמ"ש, ורק נותר להחילו על קטעי הכביש המצויינים.