בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
שפל חדש בדיוק הגעת הרכבות אל היעדים
|
בשנת 2009 פחתה רמת הדיוק לפחות מ-82% ● הסיבה: עבודות הפיתוח המואצות ● מסמך מחקרי מציע: לתת חלק מהעבודות לגורמים פרטיים במשק
|
רמת הדיוק פוחתת [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
יותר ויותר סגירות מקטעים של מסילות מעידים יותר מכל על תנופת הפיתוח בתקופתו של מנכ"ל הרכבת, יצחק הראל.עשרות מיליארדי שקלים הושקעו בפיתוחה בשנים האחרונות. אלא שמסמך חדש אותו הכין המרכז למחקר ולמידע של הכנסת קובע כי הפיתוח המהיר של הרכבת הביא אומנם במקביל לגידול בכמות הנוסעים, אך גם לירידה באיכות השירות במהלך שנת 2009. מדד הדיוק בהגעת הרכבות לתחנות היה במגמת יציבות בשנים האחרונות, אולם במהלך שנת 2009 החלה מגמה ירידה משיא חודשי של 91.9% דיוק בחודש ינואר 2009 לשפל של 81.6% בחודש ספטמבר 2009, וזאת למרות תרגיל בו נקטה הרכבת - הארכת זמני הנסיעה של הרכבות. בפועל, לו היה החישוב מתבצע על-פי לוחות הזמנים של השנים האחרונות הרי שרמת הדיוק היא פחותה בהרבה. דיוק בלוחות הזמנים, ממשיך המסמך ומדגיש, הוא גורם הכרחי על-מנת לעודד את השימוש ברכבות ולשלב את הרכבת עם שאר אמצעי התחבורה הציבורית. במסקנת הדברים נאמר כי השקעות הענק ברכבת מעלות את השאלה האם רכבת ישראל יכולה להתמודד בעצמה עם הגידול המהיר הן בהיקפי ההשקעות והן בניהול השוטף של קווי הרכבת, תוך שמירה על רמה גבוהה של בטיחות ושירות. "ייתכן שיש לשקול להעביר למיקור-חוץ חלק מהתקציבי הפיתוח, כאשר הרכבת עצמה תתמקד בניהול השוטף של הקווים. כמו-כן, ניתן לשקול התמקדות בפיתוח המסילות, כאשר בניית התחנות תיעשה ותנוהל על-ידי גורמים במגזר הפרטי", מציע הדוח.
|
תאריך:
|
21/10/2009
|
|
|
עודכן:
|
21/10/2009
|
|
עידן יוסף
|
שפל חדש בדיוק הגעת הרכבות אל היעדים
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
יו"ר הנהלת הרכבת
|
21/10/09 21:52
|
|
2
|
|
לקבל ג'וב ברכבת
|
22/10/09 00:20
|
|
3
|
|
מלכישוע איש ים
|
7/05/10 21:04
|
|
מסמך שהוכן על-ידי המרכז למחקר ולמידע של הכנסת מגלה כי ביישובים רבים בישראל אין כלל תחבורה ציבורית פנימית, והדבר פוגע באיכות חיי התושבים וביכולתם להשתלב בשוק העבודה. חמור מכך, משרד התחבורה אינו יוזם מספיק פיתוח של תחבורה ציבורית ביישובים אלו, ובפרט לא של אוטובוסים קטנים ומוניות שירות. בפועל, גורם הדבר להדרה חברתית משוק העבודה של משפחות מהשכבות החלשות, של קבוצות מיעוט חרדיות וערביות וכן של תושבי הפריפריה ויישובים קטנים.
|
|
|
דן ברנע ואפרים נוימן זכו היום (21.10.09) במכרז של מינהל מקרקעי ישראל, ויקנו מגרש בן 800 מ"ר במתחם נמל יפו, המיועד לבניית מלון ושטחי מסחר. הם ישלמו 9.3 מיליון שקל - 7.9 מיליון שקל בעד המגרש, ועוד הוצאות פיתוח בסך 1.4 מיליון שקל. למכרז הוגשו 7 הצעות.
|
|
|
המדענים חוזרים בהם. לפני חמישה חודשים דווח כי מאובן חדש שגילו מדענים הוא "החוליה החסרה" בהסבר מוצאו של האדם. כעת, אומרים מדענים, המאובן, שזכה לכינוי "איידה" אינו אפילו קרוב רחוק. למעשה, אומרים מומחים מאוניברסיטת סטוני ברוק בניו-יורק, איידה איננה קשורה בכלל לתהליך האבולוציה של האדם.
|
|
|
לראשונה, הסכם הסגרה רשמי בין ישראל לברזיל. ישראל וברזיל חתמו (יום ד', 21.10.09) על אמנת הסגרה בין שתי המדינות. החתימה בראשי תיבות נתקיימה בטקס במשרד המשפטים בנוכחות משלחת ברזילאית בראשות תת שר המשפטים הברזילאי ד"ר רומיאו תומה ג'וניור וצוות ישראלי בראשות עו"ד גל לברטוב מנהל המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה.
|
|
|
כארבעה חודשים לאחר שהנשיא צבי גליל אולץ להתפטר מתפקידו, נבחר באוניברסיטת ת"א נשיא חדש ברוב קולות. סנאט אוניברסיטת ת"א אישר (יום ד', 21.10.09) את בחירת פרופ' יוסף קלפטר לנשיאה השמיני של האוניברסיטה. קלפטר, המשמש מאז שנת 2002 כיו"ר ההנהלה של הקרן הלאומית למדע, נבחר ברוב של 213 קולות. 24 מצביעים התנגדו לבחירה, 21 נמנעו ושניים הצביעו בפתק לבן.
|
|
|
|
|
|
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
|
|
|
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
|
|
|
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|