|
פרסומות בקרוב גם בלווין ובכבלים?
|
|
|
|
|
משרד האוצר מאיים למשוך מהכנסת את הרפורמה בשידורי הטלוויזיה המסחרית במידה שוועדת הכלכלה לא תאשר הנהגה של פרסומת בשידורי חברת הכבלים HOT וחברת הלוויין Yes - כך נודע ל-TheMarker.
באוצר ערים ללחצים המופעלים על חברי הכנסת שלא לאשר הנהגה של פרסומת בשידורי הכבלים והלוויין ולכן מדגישים שהרפורמה היא מקשה אחת - אם הפרסומות לא יאושרו, הרפורמה לא תצא לדרך. הממונה על התקציבים באוצר, אודי ניסן, צפוי לדון בנושא בשבוע הבא עם יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ אופיר אקוניס (הליכוד).
באוצר אומרים כי הרפורמה במתכונתה הנוכחית חיונית כיוון שהיא יוצרת איזון. הנהגת פרסומות בכבלים ובלוויין תפצה את החברות בגין הכוונה לחייבן להציע חבילת ערוצים צרה במחיר מפוקח, בניגוד לחבילות הבסיס הרחבות המוצעות כיום. זכייניות ערוץ 2 יפוצו באמצעות מעבר משיטת הזיכיונות לשיטת הרישיונות. על כן, דוחים באוצר כל אפשרות לשינוי האיזון הזה.
בישיבה שנערכה לפני שבועיים בוועדת הכלכלה הביעה יו"ר הרשות השנייה נורית דאבוש התנגדות להנהגת פרסומת בכבלים ובלויין. דאבוש אמרה כי "פרסום בכבלים ובלוויין עלול לפגוע משמעותית בערוצים המסחריים וברדיו האזורי. לפיכך, אנו ממליצים לדחות את מועד התרת הפרסום". דאבוש הדגישה כי יש להתנות את המעבר מזיכיונות לרישיונות בעידוד ההפקה והיצירה הישראלית וביצירת כלי אכיפה משמעותיים.
התרת שידור פרסומות בכבלים ובלוויין היא צעד משמעותי שיש לו מתנגדים רבים ובראשם זכייניות הטלוויזיה המסחרית קשת, רשת וערוץ 10. הזכייניות מתנגדות לעניין מאחר והדבר יצרף את HOT ואת Yes לתחרות על עוגת הפרסום המוגבלת. גופים נוספים שצפויים להיפגע ממהלך כזה הם העיתונים ותחנות הרדיו האזורי. חברות הכבלים והלוויין ישמחו למכור פרסומות, אך לא במחיר של רפורמה שתאלץ אותן להציע ללקוחות את חבילת הערוצים הצרה במחיר המפוקח, ולכן גם הן מתנגדות למהלך הכולל.
בתוך כך, אקוניס הודיע השבוע למשרד האוצר שלא יקיים הצבעות על הצעת הרפורמה בשידורים המסחריים בטרם ייפתר עניין הזיכיון של ערוץ 10. אקוניס ביטל אתמול את ישיבת הוועדה על הרפורמה בשידורים, שנועדה להתקיים ביום שני הקרוב.