התעריפים החדשים לביטוח חובה לאופנועים יכנסו לתוקף ביום א' הקרוב, 15 בנובמבר, כפי שתוכנן מראש. כך הודיע (12.11.09) המפקח על הביטוח, ידין ענתבי.
ההתייקרות, בשיעור ממוצע של 12%, נשארה ללא שינוי, כפי שהייתה בהודעת משרד האוצר לפני כשלשה חדשים. מאבק בעלי האופנועים נגד העלאת הפרמיות הסתיים לפי שעה בלא כלום.
משרד האוצר הסכים בחודש שעבר, לאחר דיונים, להוסיף מדרגה של 25 אלף שקל בהשתתפות העצמית לפיצויי כאב וסבל, שהיא אחד המרכיבים בפוליסה. מרכיבים אחרים, ובעיקר כיסוי הוצאות רפואיות, נשארים ללא שינוי וללא השתתפות עצמית.
בעל אופנוע שיחתום על סעיף השתתפות עצמית של 25,000 שקל, יקבל הנחה של 20% בתעריף החדש, ומכאן שישלם כ-8% פחות ממה ששילם עד עתה. לעומת זאת, אם אכן תהיה תאונה, ויושתו עליו פיצויי כאב וסבל לנפגע, יהיה עליו לשלם מכיסו 25,000 שקל, במקום 10,000 שקל עד עתה.
בעלי האופנועים הודיעו היום כי אינם מסכימים לתעריף החדש, למרות ההטבה-לכאורה שצוינה לעיל. לא ברור מה יוכלו עוד בעלי האופנועים לעשות: פניתם לוועדת הכלכלה של הכנסת הסתימה בלמעשה בלא-כלום,ההפגנות לא הביאו לכל תוצאה, ועתירה שהגיש אחד מהם לבג"צ - נדחתה אתמול.
אליהו ואולי עוד חברות לא יעלו הפרמיה
תקוותם העיקרית של בעלי האופנועים עתה היא, שכשחברות ביטוח יכנסו לענף זה, תיווצר תחרות והפרמיה תוזל. חברת הביטוח אליהו הודיעה בשבוע שעבר, כי תשווק את הפוליסה בתעריף הקיים, ללא ההתיקרות של 12%. הנחה זו תינתן רק לאופנועים בודדים, ולא לציים, והיא מותנית בכך שבעל האופנוע ירכוש באליהו גם ביטוח מקיף.
עד היום סירבו חברות הביטוח לבטח אופנועים, בשל התביעות הרבות, שהביאו להפסדים. כמעט כל 80 אלף בעלי האופנועים ביטחו את האופנוע ב"פול", המפסיד כל השנים בנושא זה. גם לאחר העלאת הפרמיה ב-12% יפסיד הענף, אך ההפסדים יקטנו. יתכן, שחברות ביטוח נוספות יהיו מוכנות עתה להכנס לתחום זה.