הערוץ החדש ליהדות ערוץ 'תכלת' יחל את שידוריו במוצ"ש 5.4.03 בשעה-20:30, וישודר בפלטפורמה דיגיטלית בכבלים הדיגיטליים (ערוץ 36) ובלווין (ערוץ 19).
הערוץ החדש ליהדות ישדר 19 שעות שידור ביממה, החל מהשעה 8:00 בבוקר ועד השעה 03:00 לפנות בוקר. מחיר המנוי החודשי להתחברות לערוץ הינו תלוי חבילת הערוצים שהלקוח רוכש, וינוע בין 24-5 ש"ח.
שלמה בן-צבי, יו"ר ועורך ראשי של תכלת, אמר במסיבת העיתונאים (יום ב'), כי "הערוץ ישדר מגוון רחב של תוכניות מקוריות. במהלך השנה האחרונה הושקעו בהשקת הערוץ כ-15 מיליון ש"ח והתקציב השנתי של הפקות המקור ועלויות רכש תוכניות וסדרות מחו"ל יהיה כ 30 מיליון ש"ח בשנה".
בן-צבי הסביר, כי החזון של הערוץ החדש הוא קיומו של "ערוץ משפחתי חם".
דורית ענבר, יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולווין, אמרה כי "לאחר שיעלה ערוץ 'תכלת' תדרש חשיבה רצינית האם יש עדיין צורך בהעלאתו של ערוץ ייעודי למורשת על-ידי הרגולטור".
הערוץ החדש ליהדות פונה לקהל החילוני והדתי כאחד, שהיהדות הנה נחלתם, וישדר מגוון רחב של תוכניות מקור כגון: תוכניות הומור וסאטירה, תוכניות ילדים ערכיות, שיח ובידור, ייעוץ, שורשים מורשת והיסטוריה, שיעורי תורה וקבלה, דרמה וקומדיה ישראלית, רצועת בנות.
ערוץ 'תכלת' חתם על חוזים לרכישת זכויות שידור של סדרות וסרטים עם כ-20 ספקי תוכן מהארץ והעולם בהם: האחים וורנר, BBC, ABC, הולמרק, אולפני הרצליה, טדי הפקות ועוד.
ערוץ "תכלת" ישדר 19 שעות ביממה החל מהשעה 08:00 בבוקר ועד השעה 03:00 לפנות בוקר - שבעה ימים בשבוע כאשר שידורי הערוץ יופסקו בימי שישי ובערבי חג, כשעה לפני כניסת השבת או החג ויתחדשו כשעה אחרי מוצ"ש או מוצאי החג.
היקף תוכניות המקור בערוץ יהיה גדול במיוחד ויעמוד על למעלה מ-300 שעות שידור מקור בשנה.
עם השקת הערוץ, הערוץ יהיה פתוח חינם לתקופת היכרות של כחודשיים לכל לקוחות חברות הכבלים הדיגיטליים ולקוחות חברת הלווין YES, המהווים כמיליון בתי אב. מחיר המנוי החודשי להתחברות לערוץ הנו תלוי בחבילת הערוצים שהלקוח רוכש וינוע בין 24-5 ש"ח.
בן-צבי ציין עוד, כי "אני צופה שיש בישראל ביקוש גדול לערוץ משפחתי, מסורתי, המחזק את הזהות הלאומית ומעמיק את השייכות של החברה בישראל למסורת, ערוץ א-פוליטי ערוץ קשוב לכל גווני היהדות שבציבור".
אודות תכלת
הערוץ החדש ליהדות ערוץ 'תכלת' הנו בבעלות קבוצת אנשי עסקים בראשותו של מר שלמה בן-צבי. לאחרונה ביצע איל העסקים האמריקני, רון לאודר, רכישה של כ-24% מהון המניות של חברת תכלת תקשורת בע"מ, בעלת ערוץ הטלוויזיה 'תכלת'. לאודר יתמנה כדירקטור בחברה ויהיה מעורב באופן פעיל בפעילות השוטפת של הערוץ, בקביעת התוכניות ובפיתוחו בארץ ובעולם.
במהלך השנה האחרונה השקיעה הקבוצה בהשקת הערוץ כ-15 מיליון ש"ח. בן-צבי מוסיף עוד, כי התקציב השנתי הכולל של הערוץ בהפקות המקור ועלויות רכש תוכניות וסדרות מחו"ל יהיה כ-30 מיליון ש"ח.
יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולווין אמרה, כי לאחר שיעלה הערוץ לאוויר, "תדרש חשיבה רצינית האם יש עדיין צורך בהעלאתו של ערוץ ייעודי למורשת על-ידי הרגולטור".
אורי אורבך, מנהל התוכניות של הערוץ ציין, כי הערוץ ישדר מגוון תכניות, בהן גם רצועה יומית בת 3 שעות, לתוכניות ערכיות ואיכותיות לילדים בגילאים 6-13, אשר, לדבריו, התוכן אשר מוצע להם עד היום - אינו מספק.
כמו כן נטל על עצמו הערוץ, לתת במה ליוצרים ישראליים חדשים ומוכרים, ולתמוך בהם בהפקה ובצילום של עשרות קליפים לטובת רצועת מוסיקה יומית בערוץ.
שרון יפה הסמנכ"ל העסקי של ערוץ 'תכלת' מציין שהתוכנית האסטרטגית של הערוץ קובעת יעד של כ-100,000 לקוחות בתום השנה הראשונה לשידורי הערוץ (12 חודשים) ותוך כשנתיים וחצי להגיע לנקודת איזון בכ-180,000 לקוחות שיהוו כ-15% מנתח השוק של הכבלים הדיגיטליים והלווין.
כמו כן בימים אלה נמצא הערוץ במגעים עם מספר תחנות שידור בארה"ב ובאירופה לצורך שידור הערוץ בקרב קהילות יהודיות ברחבי העולם.
איריס סידון, מנהלת השיווק והמכירות של הערוץ מציינת שתקציב השיווק לשנת 2003 עומד על כ-6 מיליון ש"ח, וכולל קמפיין השקה במדיה ההמונית, פעילות קד"מ, מכירה ישירה באמצעות נציגי מכירות וכן הרחבת המותג לאמצעי מדיה משלימים.
משרד הפרסום המלווה את החברה הוא שלמור אבנון עמיחי.
פוטנציאל
על-פי מחקרים שערך המכון הישראלי לדמוקרטיה, עולה כי פוטנציאל הלקוחות של הערוץ הנו כ-65% מהאוכלוסייה: 23% קהל חילוני אינטלקטואלי הצמא לתרבות יהודית עכשווית, 30% קהל מסורתי, רובם ילידי הארץ וכ-12% קהל דתי לאומי על כל גווניו.
עוד עלה מהמחקר, כי 62% מאוכלוסייה זו טוענת כי חסרים לה תכנים יהודיים בטלוויזיה.
על-פי מחקר שערכה החברה באמצעות מכון "טלסקר" במהלך החודשים ינואר- פברואר 2003, עולה כי 49% מקרב הציבור הביעו רצון לרכוש מנוי של הערוץ "תכלת" . נתון מעניין נוסף מראה כי 74% מהאוכלוסייה הביעה נכונות לרכוש מנוי של ערוץ "תכלת" למען חינוך ילדיה לערכים ולמורשת.