|
המשלוח התאחר [צילום אילוסטרציה: AP]
|
|
|
|
|
ורדה אשכנזי תבעה את אביב יעל דרומה בע"מ בבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים בגין איחור במסירת משלוח. מכתב התביעה עלה שאשכנזי נפשה בבית מלון בטבריה וביקשה מהנתבעת לקחת תיק מירושלים ולמסור אותו לידיה. הובטח שהתיק יגיע למחרת עד השעה 17:00 ובפועל הוא הגיע כעבור 55 שעות לאחר טלפונים רבים והתערבותו האישית של מנהל מחוז חיפה של הנתבעת.
"בעקבות האיחור נגרמו לי הוצאות כספיות בגין רכישת ביגוד ושיחות טלפון. כן נגרמה לי עוגמת נפש, אובדן הנאה מהחופשה וחוסר יכולת ליהנות וממתקני הספא שבמלון. חסכתי ממיטב כספי וציפיתי לחופשה שממנה לא נהניתי", טענה אשכנזי.
הנתבעת השיבה בכתב ההגנה שהתיק הגיע בזמן, ועל-פי הסכם ההתקשרות היא אינה אחראית על נזקים תוצאתיים הנגרמים בשל איחור במסירת המשלוח. הנתבעת ביקשה לדחות את התביעה.
בדיון בפני השופט
כרמי מוסק טען נציג הנתבעת שהחבילה לא אותרה מאחר שהברקוד נפל ולכן, לא הגיעה ליעדה תוך 48 שעות. התברר שדמי המשלוח ששולמו היו 70 שקלים עבור מסירה רגילה, ועל הנתבעת היה למסור את החבילה ליעדה בתוך 48 שעות.
לדברי השופט, מכיוון שבפועל החבילה לא הגיעה ליעדה בתוך 48 שעות אלא לאחר 55 שעות, במהלכן קיימה אשכנזי שיחות טלפון רבות ונדרשה התערבותו של מנהל מחוז חיפה, על הנתבעת לפצותה בהתאם לסעיף 7 להסכם ההתקשרות, בו צוין שהפיצוי יהיה פי 50 מדמי המשלוח. "לתובעת נגרם נזק כספי בגובה של כ-450 שקל בגין רכישת ביגוד ושיחות טלפון מרובות, וכן נגרמה לה עוגמת נפש ואובדן הנאה בגין האיחור במסירת החבילה ואני פוסק לתובעת פיצוי בגין עוגמת נפש בסך 500 שקל. לפיכך אני מחייב את הנתבעת לשלם לתובעת סך של 950 שקל בצירוף הפרשי הצמדה וריבית כדין מיום 16/2/09 ועד מועד התשלום המלא בפועל".