יפים קפיטין תבע את בזק בינלאומי בע"מ בבית המשפט לתביעות קטנות באשקלון לאחר שביטל עסקה למתן שירותי אינטרנט וחויב בדמי ביטול. דובר בעסקת-מכר מרחוק שבוצעה בטלפון ביום 20.6.07 וביום 28.6.07 הודיע לנתבעת על ביטולה, אולם היא חייבה אותו בדמי ביטול בשיעור של 609 שקל.
לדבריו, שילם לנתבעת סך של 32.43 שקל, המהווים 5% משווי העסקה, שכן דובר בעסקת רוכלות המזכה את הנתבעת בפיצוי בשיעור של 5% בזמן ביטול העסקה בתוך פחות מ-14 יום ממועד ההתקשרות. קפיטין ביקש החזר דמי הביטול בתוספת הסך של 32.43 שקל וכן פיצוי בסך של 6,000 שקל בגין עוגמת נפש, טרדה, טלפונים ודברי דואר.
הנתבעת טענה שהתקשרה עם קפיטין ביום 20.6.09 והעסקה בוטלה לאחר שסיפקה לו שירותי אינטרנט. "הוא אינו זכאי לבטל את העסקה בהתאם להוראות חוק הגנת הצרכן ויש לדחות את התביעה".
השופטת
סבין כהן הדגישה שאין חולק שמדובר בעסקת-מכר מרחוק, שחלות עליה הוראות סעיף 14ג' לחוק הגנת הצרכן, התשמ"א-1981. "התובע טוען, כי בהתאם להוראות סעיף 14ג(ג), הוא ביטל את העסקה במועד, אלא שהנתבעת טוענת, כי על העסקה האמורה חלות הוראות סעיף 14ג'(ג)(2), שעל פיהן, בעסקה למתן שירות, לא ניתן לבטל את השירות אלא אם טרם הוחל בשירות. היות ובעסקה הנוכחית, כבר במהלך ההתקשרות, ביום 20.6.07, ניתנו לתובע שם משתמש וסיסמה והוא יכול היה להשתמש בהם מייד עם ביצוע ההתקשרות, הרי שלא ניתן לבטל את העסקה. סבורתני, כי במועד בו בוטלה העסקה, טרם הוחל במתן השירות ולכן, זכאי היה התובע לבטל את העסקה במועד שזו בוטלה על ידו, כנגד תשלום פיצוי בשיעור של 5% משווי העסקה.
"התובע ביטל את העסקה בתוך 14 יום מיום שבו ההתקשרות ובטרם החלה הנתבעת לספק את השירות. התובע שילם לנתבעת את הסך של 32.43 שקל בגין ביטול העסקה ומכאן, שילם את הקנס המותר על-פי החוק ולפיכך אין מקום לגבות ממנו את דמי הביטול הנקובים בהסכם שבין הצדדים".
לדברי השופטת, סכום התביעה מופרז ולקפיטין לא נגרם נזק בשיעור האמור, "בפרט כאשר הסכים לשלם את הסך של 609 שקל ביוזמתו, בעוד שיכול היה להתגונן מפני תביעה שהייתה באה בעניין". עם זאת, נפסק שיש מקום לפיצוי בסך של 150 שקל בגין הטרדה. בסופו של דבר חויבה הנתבעת לשלם לקפיטין סך של 759 שקל.