בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
רק 26% מהציבור מרוצה מראש הרשות שלו
|
מחקר בנושא רשויות מקומיות מעלה תמונה עגומה ● שביעות הרצון ממרבית השירותים ורמת האמון בנבחרים ובעובדי השלטון המקומי נמוכה עד בינונית ● שני התחומים היחידים שבהם יותר ממחצית האוכלוסיה מרוצה מתפקוד הרשות הם תברואה וחזות העיר
|
התברואה זכתה לציון גבוה [צילום: AP]
|
|
|
|
|
26% מהציבור הבוגר במדינת ישראל מרוצים מראש הרשות שלהם ו-35% מביעים בו אמון, כך עולה ממחקר חדש שנערך במרכז לניהול ומדיניות ציבורית בבית הספר למדעי המדינה באוניברסיטת חיפה. "הממצאים מראים על ביצועים בינוניים עד נמוכים של השירותים הניתנים על-ידי השלטון המקומי בישראל", אמר ד"ר איתי בארי שערך את המחקר. במחקר, שהתקיים בין החודשים מרץ ויוני בשנת 2009, נבדקו 468 תושבים מ-101 רשויות מקומיות המהווים מדגם מייצג של האוכלוסיה הבוגרת בישראל. המחקר בדק אחוזי תמיכה והעניק ציון ממוצע למדדי ביצוע על רצף של 1-5 (5- הרמה הגבוהה ביותר; 1 - הרמה הנמוכה ביותר). כאמור, באופן כללי, שביעות הרצון ממרבית השירותים היא נמוכה עד בינונית ורמת האמון בנבחרים ובעובדי השלטון המקומי נמוכה עד בינונית. שביעות הרצון הכללית מכלל 24 השירותים שנבחנו עומדת על ציון ממוצע נמוך יחסי של 2.85 ומדד הביצועים המשולב, הכולל בין השאר את שביעות הרצון, רמת האמון, איכות כ"א ההנהגה והניהול, מידת החדשנות, והאתיקה, עומד על ציון נמוך של 2.56, מה שמעיד על רמת ביצועים ירודה.
|
עוד עולה מהממצאים כי הציבור חושב שהשלטון המקומי אינו פתוח לביקורת או מכוון לשיפור השירות לתושב. מידת ההסכמה עם המשפט "השלטון המקומי פתוח לביקורת מהציבור" היא 2.51 ומידת ההסכמה עם המשפט "השלטון המקומי מחנך את עובדיו לקבל ביקורת ולהיעזר בה לשיפור השרות לתושב" היא 2.41. הציבור חושב שהשלטון המקומי אינו מגיב מהר לדרישותיו (ציון ממוצע של 2.23), הפתרונות שלו לצרכי הציבור אינם יעילים (ציון ממוצע של 2.32), פניות האזרחים אינן נענות באופן הולם ותוך זמן סביר (2.38) ובאופן כללי, הרוב הגדול של עובדי השלטון המקומי פועלים ביושר ובהגינות ברמה בינונית ומטה (ציון ממוצע של 2.66). בחלק האחרון ביקש החוקר לבדוק מי לדעת הציבור אחראי למשבר ברשויות המקומיות - השלטון המקומי או הממשלה. הסיבה העיקרית למשבר, על-פי הממצאים, היא השחיתות של נבחרי הציבור ברשויות המקומיות (ציון ממוצע של 3.79) והסיבה השנייה היא מאבקים פוליטיים בין פוליטיקאים ומפלגות במועצה (ציון ממוצע של 3.7). ראוי לציין כי סיבות הנקשרות ברשות המקומית (מנהיגות, עובדים, מאבקים פוליטיים, שחיתות וגביית ארנונה) נתפסות כיותר משמעותיות מסיבות חיצוניות, קרי, תקציבים ממשלתיים, תמיכה ואמון ממשלתיים ומאבקים עם משרדים ממשלתיים. גם מצבם הסוציו-אקונומי של משלמי הארנונה לא נתפס כמשמעותי יותר מסיבות הנעוצות בפנים הרשות המקומית. לא מפתיע, אם כך, שכשאשר נשאלו הנחקרים לגבי ההתמודדות השלטון המרכזי עם המשבר, תמכו הנחקרים בפיקוח והתערבות מצד הממשלה וציינו כי בעת משבר, ועדה קרואה היא החלטה ראויה ומועדפת (ציון ממוצע של 3.52) על פני איחוד רשויות מקומיות (2.82, בממוצע).
|
מרוצים מהתברואה וחזות העיר
|
|
הציון הממוצע לגבי תפקודו של ראש העיר הוא 2.98 - ציון בינוני ומטה. 26% מרוצים מביצועי ראש הרשות, 25% לא מרוצים והרוב - 49% ניטראליים לגבי תפקודו.. 42.6% מרוצים מפעולות החינוך והתרבות לעומת כ-36% שאינם מרוצים, כשהציון הממוצע הוא 3.05 - ציון בינוני. גם משירותי הרווחה מרוצים רק כשליש מהתושבים, כשליש אחר אינו מרוצה, עם ציון ממוצע בינוני של 3.01. שני התחומים היחידים שבהם יותר ממחצית האוכלוסיה מרוצה הם תברואה ואיכות סביבה (50.55 מרוצים) וחזות העיר (57% מרוצים). האמון בנבחרי הציבור ובבעלי תפקידים ממונים עומד על הציון הנמוך יחסית של 2.66 ו-2.72 בהתאמה. ראש העיר נהנה מאמונם של 35% מהציבור ומאי אמונם של 36%, כשהציון הממוצע הוא 2.95. למרות שמדובר בציון בינוני ומטה, זהו הציון השני בטיבו, כשמלבד רמת האמון בווטרינר העירוני, 16 בעלי התפקידים האחרים שנבדקו כמו סגניו של ראש העיר (ציון ממוצע של 2.62), חברי המועצה (ציון ממוצע של 2.57), מנכ"ל העירייה (2.69), מנהלי מחלקות ועוד נהנו מרמת אמון נמוכה יותר. בחברי המועצה, לדוגמא, רק 12% מהציבור מביעים אמון. מהממצאים עולה כי תדמית השלטון בעיני התושבים נמוכה (ציון של 2.43) והם סבורים שהמנהלים אינם בעלי חזון וראיה לטווח ארוך (ציון של 2.38). לא פלא, אם כך, שהציון לשאלה "האם תהייה מעוניין לעבוד בשלטון המקומי" היה נמוך גם הוא - 2.55.
|
|
תאריך:
|
01/12/2009
|
|
|
עודכן:
|
01/12/2009
|
|
ספי קיני
|
רק 26% מהציבור מרוצה מראש הרשות שלו
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
גילוי נאות
|
1/12/09 12:33
|
|
2
|
|
גבינת
|
1/12/09 13:43
|
|
המקרה הבא מלמד שלא כדאי לבזבז את זמנו היקר של בית משפט. אבייב אליושה הגיש לבית משפט השלום בבאר-שבע תביעה כספית כנגד חברת אופטיקת גולדנברג אדי, לאחר שלא היה מרוצה ממשקפיים.
|
|
|
איילת קמיניץ, תבעה את שרית חן בבית משפט שלום בירושלים בעקבות נזקי מים שנגרמו לדירתה ומקורם בצנרת דולפת מדירתה של חן.
|
|
|
שופט בית משפט לענייני משפחה בירושלים, בן-ציון גרינברג, דן בתביעה למזונות ומדור קטינים שהגישה אם נגד אב עבור שני ילדיה הקטינים. האם תבעה עבור שני הקטינים מזונות בסך 4,000 שקלים לחודש. התברר שבמסגרת הגירושין, חתמו האם והאב על הסכם שקיבל תוקף של פסק דין בבית הדין הרבני האזורי בירושלים, לפיו חוייב האב עבור מזונות הקטינים בסך של 2,200 שקלים לחודש.
|
|
|
בימים שבהם יגאל אמיר, רוצחו ראש הממשלה יצחק רבין יושב מבודד בכלא, הוא הספיק לתרגם רומן היסטורי מהשפה הרוסית לשפה העברית. כך נודע ל-News1.
|
|
|
רוב ימי חייו היה ויקטור בוגדנוביץ' משוכנע שהוא לא יזכה לראות עוד את אחותו שהופרדה ממנו בסוף מלחמת העולם שנייה, אולם הוא לא הצליח להיפטר מהחלום למצוא אותה.
|
|
|
|