|
מצטרף למגמת התכנים בתשלום. וראיטי
|
|
|
|
|
|
מגזין תעשיית הבידור וריאטי הכריז השבוע כי הוא ישים את תכניו מאחורי "חומת תשלום", כך שהגישה אליהם תהיה רק למנויים משלמים.
המוציאה לאור של המגזין מתכננת להתחיל בהמרה לחומת התשלום באופן מדורג, על-ידי כך שבתחילה יידרשו המבקרים לבחור לעצמם שם משתמש וסיסמא בעבור כ-10% לערך מתכני האתר.
בעוד כחודשיים, כמעט כל הגישה לאתר תתאפשר רק למנויים משלמים - בעוד שמבקרים לא-רשומים יוגבלו לחמש צפיות דפים בחודש.
המהלך הוא האחרון בסדרה של הכרזות מצד מו"לים בעלים אשר הודיעו כי ישימו את תכני האינטרנט שלהם מאחורי חומת תשלום ויגבילו את הגישה למנויים משלמים. המקרה הידוע ביותר עד כה בתעשיה הוא ככל הנראה של הוול-סטריט ג'ורנל, בבעלותו של איל העיתונות רופרט מרדוק. מרדוק אמר באחרונה כי הוא עשוי לשים את כל פרסומי ניוז קורפ שבבעלותו מאחורי חומת תשלום כדי למנוע ממשתמשים לקבל גישה למידע באמצעות אגרגטורים דוגמת זה של גוגל. וראיטי, יש לציין, אינו שייך לניוז קורפ אלא לקבוצת ריד אלסבייר, המבובססת בלונדון ובאמסטרדם.
פרסומי ואריטי החלו להופיע כבר לפני יותר מ-100 שנה, ולאתר האינטרנט של המגזין מגיעים כ-2.5 מיליון מבקרים מדי חודש. עם זאת, המבקרים באתר המעוניינים להמשיך לקרוא את תכניו עלולים להיות בהלם קל: מחיר "המבצע" שהוכרז למקדימים להירשם עומד על 248 דולר בשנה. מחיר זה יאפשר גישה גם לתכני הדפוס היומיים והשבועיים שמחוץ לרשת, כמו גם גישה לאתר ולאפליקציית האייפון.
ההתמחות המיוחדת של וריאטי בתעשיית הבידור עשויה לרמוז שכמו הוול-סטריט ג'ורנל, גם מגזין זה יצליח לעבור בהצלחה את המעבר לבסיס מנויים, בעוד שהוצאות לאור כלליות יותר עשויות להתקשות בכך.