אתרי התיירות והתרבות בישראל מדורגים לראשונה על-ידי חברת D&B דן אנד ברדסטריט ישראל, בהם המוזיאונים המובילים במסגרת דרוג דנס' 100 המדרג מגזרים וענפים שונים במשק.
בין השאר החליטה הנהלת החברה, כי בשל הפגיעה הקשה, שספגה תיירות הפנים בישראל בכלל ואתרי התיירות בפרט, בשנתיים האחרונות, יבוצע דרוג אתרי תיירות הפנאי והתרבות, כצעד לעידוד תיירות הפנים והגדלת מספר המבקרים באתרים אלה.
את דרוג אתרי התיירות, על-פי פרמטר של מחזורי ההכנסות, מוביל המצפה התת ימי באילת עם מחזור הכנסות שנתי של כ-6.9 מיליון דולר. אחריו הספארי ברמת גן עם מחזור של כ-3.7 מ' דולר וגן החיות התנ"כי בירושלים, עם 3.2 מיליון דולר. בדרוג הנוכחי גן החיות התנ"כי בולט עם כ-34 אלפי מנויים קבועים.
למרות המצב הביטחוני והמיתון המתמשך ממשיך הקהל הישראלי לפקוד את המוזיאונים, הקיטון במספר המבקרים הינו יחסית נמוך ומסתכם בכ-8%.
לאחר מוזיאון ת"א לאומנויות מדורג מוזיאון ישראל בירושלים עם כ-364 אלפי מבקרים, קיטון של כ-15% ביחס לשנת 2001 אשר נבע בין השאר, מירידת היקף התיירות הנכנסת ובעיית בטחון הפנים בירושלים. במקום השלישי מוזיאון ארץ ישראל עם מספר מבקרים נאמד של כ-200 אלף מבקרים.
את הגידול הגבוה ביותר רושם מוזיאון הילדים בחולון עם 77 אלף מבקרים, גידול של כ-20% בהשוואה לשנת 2001 בה פקדו את המוזיאון 64 אלף איש.
את ההכנסה הגבוהה ביותר בשנת 2002 רשם מוזיאון ישראל עם מחזור של כ-69.5 מיליון שקל מתקציבי מדינה והכנסות עצמאיות