|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

מעריב נגד ישראל היום

עיתון מעריך יוצא למאבק פומבי נגד ישראל היום ונגד המיליארדר שלדון אדלסון ותוקף את עורכו של "הביביתון", עמוס רגב העיתונאים בן כספית ובן דרור ימיני מזהירים מחמת כוונתו של אדלסון לחסל את העיתונים ידיעות אחרונות, מעריב והארץ
25/12/2009  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   מלחמת העיתונים   |   תגובות
מלחמה חזיתית [צילום: פלאש 90]

תרומה לנתניהו או עיתונות לדוגמא [צילום: פלאש 90]

עמוס רגב נגד מוזס ונמרודי
עידן יוסף
עורך ישראל היום במתקפה אישית חריפה נגד עורכי ידיעות ומעריב - מוזס ונמרודי - בגין הצעת החוק שנועדה להגבילו * גם נחום ברנע לא יוצא נקי
לרשימה המלאה

עיתון מעריב הוציא ביום שישי (25.12.09) את הכפפות מהמגירה, ובעקבות מאמר מערכת חריף של עורך "ישראל היום" עמוס רגב, ביום שישי שעבר, החל חובט במתחרה, אותו כינה: ביביתון, הווי אומר: בטאונו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו (ביבי).

בכפולה בעמודי החדשות הובאה כתבה עליה לא חתום איש, ובה שורה של דוגמאות לכאורה מנטיית החינמון לטובת ראש הממשלה. בין היתר מוזכרות שם הצגת הפגישה עם נשיא ארה"ב ברק אובמה כחיובית, ייחוס שקר הנסיעה לרוסיה ליוזמה עצמאית של המזכיר הצבאי תוך העלמת חלקו של נתניהו בשקר.

לכך צורפו שני מאמרים פרי עטם של בן כספית ובן דרור ימיני. בן כספית תקף את עמוס רגב, וכתב כי סביר להניח שאם לא היה נפלט מהעיתונים, לא היה כותב את מה שכתב. הוא הסביר את הסיבה שבגינה נדרש להגיב לדברים שלא ראוי להתייחס אליהם, והסביר כי אלו ימים בהם חופש הביטוי והדמוקרטיה נמצאים באיום ממשי מבחוץ של השתלטות עויינת, דורסנית, חסרת תקדים ואינטרסנטית. את מעריב ושאר העיתונים כינה כלי תקשורת חופשיים, וטען כי הם נלחמים על חייהם.

המאמרים של כספית וימיני במעריב הועלו ביום שישי, במקביל, גם לאתר nrg. ואולם, לאחר שמערכת התגוביות הוצפה במאות תגוביות שכללו נאצות וביקורת חריפה, הורדו כל התגוביות בסביבות 21:30 (יום שישי) ונחסמה האפשרות מצד גולשים להוסיף חדשות. לטענת מעריב, התגוביות הוסרו לאחר שהתברר שטוקבקיסטים מקצועיים שנשכרו במיוחד לשם כך, פתחו במתקפת תגוביות שנועדה לשרת את קבוצת אדלסון.

בן דרור ימיני: ערך תזונתי נמוך
בן דרור. גם עיתון הארץ יחוסל

אין עיתון שהוא כליל השלמות. אבל מדובר בעיתון, ולכן הוא נותן ביטוי הרבה יותר הוגן, רחב ומאוזן. החינמון החדש, לעומת זאת, הוא בעיקר פמפלט בולשביקי
▪ ▪ ▪

בן דרור ימיני כתב כי ישראל היום הוא מוצר עם ערך תזונתי נמוך, שעליו ישלמו אחר כך בבריאות, וגם במיטוט שאר המאפיות באופן שישאיר בשוק רק את המוצר הלא ראוי. הוא הסביר גם מדוע סדר היום של הארץ אינו מסוכן כמו זה של ישראל היום - משום שהעומד מאחורי העיתון מנסה במקביל למוטט גם את שוק העיתונות הקיים.

"ויובהר: התחרות היא עניין רצוי. אלא שבמקרה דנן אין תחרות. יש פיקציה. יש הצפה של השוק במוצר בעייתי, עם אג'נדה פוליטית. גם זה היה יכול להיות עניין לגיטימי. אלא שהחל מגבול מסוים - שכבר מזמן נחצה - השילוב הזה, בין הון עתק לאג'נדה פוליטית, הופך לעניין מסוכן. מדובר בתעמולה".

גם ימיני מצטרף למתקפה נגד התמיכה שנותן הארץ לישראל היום משיקולים כספיים, וטוען כי בטווח הארוך, כאשר יחוסלו מעריב וידיעות, גם הארץ ייעלם, ויישאר רק עיתון יומי אחד ויחיד, ואז זה לא יהיה חינמון.

ימיני גם ביטא את רחשי הציבור ביחס להיותה של העיתונות שמאלנית, וציין כי מעריב נותן ביטוי הרבה יותר הוגן לקשת הדעות בציבור, וכי הבעיות בנושא הן נחלת העבר. "אין עיתון שהוא כליל השלמות. אבל מדובר בעיתון, ולכן הוא נותן ביטוי הרבה יותר הוגן, רחב ומאוזן. החינמון החדש, לעומת זאת, הוא בעיקר פמפלט בולשביקי".

ידיעות אחרונות בחר שלא להשיב לישראל היום, והותיר את מעריב לבד במערכה.

למאמר המלא של בן דרור ימיני ב-Nrg

בן כספית: "המשחק מכור"
כספית. רגב לא עיתונאי [צילום: בוצ´צ´ו]

מאז היווסדו לא הוביל הביביתון שום סיפור משמעותי, לא השפיע על דעת הקהל, לא יצר סדר יום ציבורי
▪ ▪ ▪

"הם לא מספרים לקוראיהם שכל ידיעה שבה מוזכר שמו של בנימין נתניהו, או שם רעייתו שרה, צריכה לעבור דרך העורך הראשי. שאין שום ידיעה שלילית עליהם אף פעם, בשום מקרה", כתב בן כספית.

לדברי כספית, אין זו חוכמה להציג את נתוני החשיפה של העיתון לציבור, שכן מדובר בעיתון המחולק בחינם, ולו הייתה התחרות שווה לא היה עומד במבחן הקיוסק. "מדובר במשחק מכור לגמרי. הם מתחבקים אחרי כל סקר TGI כאילו כבשו שער ניצחון מכריע. הם שוכחים שהם לבד על המגרש. איך אפשר להתחרות בהם? הרי אין מודל כלכלי כזה בעולם. אין חיה כזו. שליח מביא לך הביתה עיתון, מחירי פרסום מגוחכים, עלויות לוגיסטיות מטורפות, הכל על-חשבון הברון [שלדון אדלסון, ע.י.], שאין גבול ליכולותיו הכספיות".

את הדגם של ישראל היום מסרב בן כספית לכנות חינמון שנועד להעביר את הזמן, והסביר כי זהו "משהו שמתחזה לעיתון אמיתי", שאולי יבקש בהמשך לגבות כסף כאשר מעריב וידיעות ייסגרו.

"אפשר היה לסבול את כל מה שנאמר בסעיף הקודם לו ישראל היום היה עיתון. אבל הוא עיתון כמו שפינוקיו היה ילד. הוא מחשב נטול תוכנה. הוא כאילו עיתון. כדי להיות עיתון צריכה להיות אפשרות לכתוב בו כל דבר. לבקר כל אחד. לשרת בנאמנות את זכות הציבור לדעת הכל. לא להיות חייב שום דבר לאף אחד", המשיך כספית.

לדבריו, זהו עיתון שמשרת את אדוניו, והאליבי שלו הוא מאמרים מזדמנים ומרוככים של יוסי ביילין וזהבה גלאון בעניינים שוליים.

מאז היווסדו - ממשיך כספית - לא הוביל הביביתון שום סיפור משמעותי, לא השפיע על דעת הקהל, לא יצר סדר יום ציבורי. ואם כן, אז בשוליים. ראש הממשלה נתניהו יודע שהחינמון הזה, מבחינתו, הוא הרבה יותר נטל, מאשר נכס. אבל הוא שבוי.

הוא גילה כי בשבועיים האחרונים נעשו מלשכת ראש הממשלה בשמו אין-ספור שיחות טלפון עם לחצים ואיומים על חברי הכנסת שחתמו על הצעת החוק החדשה.

כספית התייחס למתקפה של רגב על שני המו"לים, עפר נמרודי וארנון מוזס, וציין כי את מוזס אומנם אינו מכיר, אך היכן היו כל הסיפורים על מעלליו של נמרודי כאשר רגב עבד במשך קרוב לעשור במעריב. "רק עכשיו, כשהוא סמוך לקופתו של הגביר מלא ווגאס, התרענן עליו זכרונו". לדבריו, מעולם לא דרש ממנו לכתוב נמרודי על עניין כלשהו, למעט נזיפות שונות.

כספית התייחס גם לאמנון דנקנר כעורך לא מצנזר: "כשנקלעתי לעימות חריף עם אהוד אולמרט למחרת ניצחונו בבחירות 2006 ותקפתי אותו בחריפות חודשים ארוכים, כשהיה בשיא כוחו, הסתפק דנקנר בוויכוחים קולניים ומריבות צעקניות ומלבבות איתי (אין לכם מושג איזה כיף זה לריב עם דנקנר), אבל לא פסל מילה (וגם טרק כמה טלפונים לאולמרט עצמו)". דברי שבח דומים חלק גם לעורך הקודם, דורון גלעזר.

כספית סבור שהיום הפנה רגב עורף לכל ערכי העיתונות, מחזיק, סוף-סוף, בתואר "עורך עיתון", אבל אינו עיתונאי.

מעריב מצליח לדבריו להחזיק בקו ישראלי גאה. "לא צריך גביר הימורים מאמריקה כדי להאמין שעסקת שליט גרועה, כדי לחשוב שמלחמת לבנון השנייה הייתה חיונית, כדי לתמוך במבצע "עופרת יצוקה" ולחשוב שנגמר טרם זמנו, כדי להאמין שישראל צודקת, שהציונות כאן כדי להישאר, שבסוף ננצח, כי לא תהיה לנו ברירה. כל זה לא צריך לבוא על חשבון ביקורת השלטון. עיתון שלא יכול למתוח ביקורת על השלטון-אינו עיתון. נקודה".

מושא נוסף להתקפותיו של כספית הוא עיתון הארץ המוביל לדבריו בשבוע האחרון קמפיין דורסני במטרה להפחיד את הח"כים שהגישו את הצעת החוק נגד בעלות זרה על עיתון. "אפשר להירגע. לא רוממות חופש הביטוי מעניינת את הארץ, אלא קיומו שלו. הארץ הוא שמדפיס את הביביתון, וגם מפיץ. מדובר במיליוני שקלים הכנסה בחודש. חמצן חיוני לקיומו של הארץ, ששרוי בקשיים כלכליים לא פחות חמורים משל מעריב. אולי אפילו יותר חמורים. כך נוצרה כאן ברית קדושה בין שני הקטבים המנוגדים הללו. הארץ מתנגד להופעת קציני צה"ל בבתי הספר, אבל אין לו בעיה שמאות אלפי גיליונות עם שטיפת מוח ממומנת מבחוץ יציפו את המדינה. כל עוד הצ'ק של אדלסון יגיע כסדרו, כמובן. דה-מרקר? דה-שלדון".
למאמר המלא של בן כספית ב-Nrg

תאריך:  25/12/2009   |   עודכן:  26/12/2009
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מעריב נגד ישראל היום
תגובות  [ 22 ] מוצגות   [ 22 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
פנחס
25/12/09 21:39
2
רונן גולדשטיין
25/12/09 21:47
 
איש ישר
26/12/09 08:05
 
מיקי נתיבות
27/12/09 00:13
3
צדק
25/12/09 22:45
4
ישמעאל
25/12/09 22:48
5
מיזע
25/12/09 23:19
6
ציונית
26/12/09 00:19
7
עוזי123
26/12/09 00:44
 
חיים טובים
26/12/09 00:59
8
נביל
26/12/09 00:53
 
רפאלי
26/12/09 10:18
9
דימה
26/12/09 01:10
10
מפסיד
26/12/09 09:05
11
תמיר
26/12/09 09:12
12
אורי רעננה
26/12/09 11:42
13
מיכל מירושלים
26/12/09 13:12
14
תתחילו לחפש עבודה
26/12/09 13:59
15
הסוף המריר של
26/12/09 18:16
16
חמודים
27/12/09 00:19
17
דמוקרטיה אמיתית
27/12/09 08:51
18
צבי גלברד
7/01/10 18:18
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אם תקלידו את המלים "יעקב גוטרמן" בגוגל, תאלצו לשוטט בין כ-7,500 דפי אינטרנט כדי לתהות על קנקנו של האיש. חלק גדול מהאזכורים של גוטרמן, המכהן כראש העיר החרדית מודיעין עילית, מפנה לאתרים ולפורומים חרדיים העוסקים בו - בחלק נכבד מהמקרים מזווית ביקורתית מאוד. אם נשווה את ה"פופולריות" של גוטרמן ברשת לראש עיר עם היקף אוכלוסיה דומה (כ-40 אלף), למשל יעקב פרץ מקרית אתא, נגלה שדווקא ראש העיר החרדי מוביל בגדול: פרץ זוכה רק לכ-3,800 תוצאות.
25/12/2009  |  נתי טוקר  |   חדשות

הם שני הכוכבים הגדולים של המשחק מאז מייקל ג'ורדן. הם שני האייקונים הגדולים ב-NBA, שני אנשים בעלי חיים שונים לחלוטין, בערים מנוגדות להפליא, שני שחקנים בעלי תפיסת משחק קוטבית. מחוץ למגרש הם חברים, עליו חסרי רחמים. לאחד 4 אליפויות ורעב בלתי פוסק, השני הגיע ב-7 שנים לסדרת גמר אחת בלבד עד כה, אבל עשוי לשנות את מאזני הכוחות בליגה ביולי 2010. הלילה זה קורה. המפגש בין קובי בראיינט ללברון ג'יימס, הלייקרס מול קליבלנד במשחק חג המולד (חצות, ישיר ב-5+LIVE, תקציר כאן באתר).


25/12/2009  |  אייל גרוסברד  |   חדשות
"שופרסל הבינו שהם לא יכולים להתחרות איתי במחירים הזולים, בטיב ובשירות, הם עברו שלב ומנסים למנוע בכל מחיר פתיחת סניפים חדשים שלי", כך אמר ל-TheMarker רמי לוי, הבעלים של רמי לוי שיווק השקמה. את הדברים אמר בהמשך לפסק דין שניתן שלשום בבית במשפט המחוזי בחיפה, בו דחה בית המשפט את תביעת לוי כנגד חברת חאמד סנטר, עמה ניהל משא ומתן להשכרת שטחים במרכז מסחרי שהיא בונה, לאכיפת טיוטת הסכם שהוחלפה ביניהם כהסכם מחייב.
25/12/2009  |  עדי דברת-מזריץ   |   חדשות
צמיחת המשק ברבעון האחרון של השנה עשויה להיות גבוהה יותר באופן משמעותי מהגידול בתמ"ג ברבעון השלישי, כך מעריכים (יום ו', 25.12.09) כלכלני בנק לאומי בסקירתם השבועית.
25/12/2009  |  עופר וולפסון  |   חדשות

דודי סלע הגיע לגמר אליפות ישראל לאחר שנתיים ברציפות שלא זכה בתואר. מולו התייצב אמיר ויינטרוב המדורג 4, שהפתיע את הראל לוי בחצי הגמר. גם היום (שישי) ויינטרוב נתן לדודי פייט ראוי, אך לבסוף נוצח 3:6 ו-5:7. אצל הנשים, גברה כצפוי שחר פאר על יוליה גלושקו בשתי מערכות חלקות.

"לאמיר לא היה מה להפסיד, והוא שיחק מצויין", פירגן סלע לחברו בסיום. "ידעתי שהוא ייתן לי הזדמנות לשבור ולקחתי אותה בשתי ידיים. אני עובד עם עמוס מנסדורף לקראת העונה הקרבה ויוצא להודו בשבוע הבא". 


בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il