משרד התחבורה הפיץ (יום ב', 28.12.09) לכל בוחני הרכב את תקנת התעבורה המחייבת התקנת מערכת בקרת יציבות אלקטרונית (ESP) בכל כלי הרכב המיובאים לארץ החל מ-1 בינואר 2010.
על-פי תקנה, שנחתמה בידי שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ, מחויבים כל כלי הרכב הפרטיים והמסחריים שיירשמו בישראל מ-1 בינואר 2010 להיות מצוידים במערכת בקרת יציבות המונעת תאונות החלקה, התנגשות או התהפכות, באמצעות בלימה אוטומטית של הגלגלים בכלי הרכב.
מערכת בקרת היציבות (ESP) עשויה לסייע באופן משמעותי לצמצום תאונות הדרכים ובעיקר בתאונות דרכים הנגרמות כתוצאה מסטייה מנתיב או החלקה בכביש.
התקנה החדשה לא תחול על סוגי כלי הרכב הפטורים מהתקנתה על-פי התקינה האירופית, ובכללם: אופנועים, רכבי משא עם ארבעה סרנים ואוטובוסים עירוניים שלא פותחה לגביהן מערכת בקרת יציבות.
אגף הרכב במשרד התחבורה לא אישר את בקשתם של יבואני הרכב לדחות את חובת התקנת המערכת במספר דגמים של כלי רכב פרטיים בהם סוזוקי סוויפט, סובארו ורובר, וכן באוטובוסים בינעירוניים ותיירותיים וחייבם בהתקנת המערכת החל מ-1 בינואר 2010.
חמישה דגמי רכב מסחריים יחויבו בהתקנת מערכת ה-ESP רק ב-1 בינואר 2011, וזאת בהתאם לדרישות התקינה האירופית. מדובר בדגמי פג'ו פרטנר וביפר וכן בדגמי סיטרואן נמו, ברלינגו וג'מפי ואן.